Hvor lenge skal dere være der? Jeg har vært der flere ganger, sist i september. Bali er jo ikke en stor øy, men det er ekstremt dårlige veier og mye trafikk, så forflytning plass til plass tar en del tid uansett.
Ubud synes jeg var helt fantastisk første gangen jeg var der, men trafikken der blir bare verre og verre. Hvis man bor den ene siden og skal gjennom "sentrum" på dagtid, kan det ta opp til 2 timer. Bedre hvis dere leier scooter da dere kan slalom-kjøre dere mellom bilene, ganske artig faktisk
MYE kultur og veldig mye å gjøre, inkluder fantastiske restauranter.
Seminyak er også en plass jeg trives veldig godt. Her også er det mye trafikk, men jeg synes ikke like ille. Masse folk, masse gode restauranter, og jeg liker viben her.
Når det gjelder avslapping anbefaler jeg absolutt Lovina. Jeg var der for første gang nå i høst og det var helt magisk. Leide en villa oppi åsen men en fantasisk utsikt. Den nordlige delen av Bali er enda ikke like påvirket av turister enda, og jeg mener det er et must å dra opp hit. Snorkle/dykketur til Menjangan Island er et must!
Så har du øyene utenfor Bali, Nusa Lembongan/Penida/Ceningan. Disse hører også til Bali, men tar en 30-60 minutter med båt å komme til. Anbefales også!
Til slutt vil jeg anbefale en av Gili-øyene som hører til Lombok, Travangan, Air og Meno. Av disse ville jeg absolutt anbefale Gili Air, en mellomting av partyøya Travangan og veldig laidbacke Gili Air. Kjempefine strender, bra snorkling, ingen biler (kun hest og kjerre! samt sykler, skikkelig bohem følelse!
Er det noe du lurer på er det bare å ta kontakt
Vis alt...