Bali - tråden

Tråd i 'Reisemål' startet av Ruby, 23. jan 2014.

  1. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,730
    Likes mottatt:
    7,653
    Bonuspoeng:
    183
    Her var det masse nyttige råd om steder som jeg skal slå opp tilbake i når Bali blir aktuelt på min kant :)
     
    Jeanette liker dette
  2. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,207
    Likes mottatt:
    5,040
    Bonuspoeng:
    183
    Personlig liker jeg best Padang padang eller Bingin, men "problemet" er at det er litt øde, og transport gjøres best med scooter. Det er jo ikke så praktisk med barn. I tillegg er det ikke superbra utvalg av spisesteder. Hvis du ser litt tilbake i tråden finner du et innlegg hvor jeg har skrevet litt om de ulike områdene.
     
    jordbaersylte liker dette
  3. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    982
    Likes mottatt:
    2,227
    Bonuspoeng:
    93
  4. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    982
    Likes mottatt:
    2,227
    Bonuspoeng:
    93
    Ser at om man bare har 2 vaksinedoser så må man ta covidtest for å reise innenlands. Hadde tenkt meg en tur til Gili Air, men revurderer det hvis jeg må ha test først (selv om de antakeligvis ikke sjekker).

    Er det slik at Gili Air er noe man bør få med seg? Har 10 dager i Bali nå i september og så langt er egentlig ingenting planlagt annet enn at jeg vet jeg skal dit, så tar gjerne imot tips.
     
    Last edited: 27. juli 2022
    Maggie liker dette
  5. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,207
    Likes mottatt:
    5,040
    Bonuspoeng:
    183
    Dersom jeg skal reise litt fra sted til sted, foretrekker jeg bag som kan slenges på ryggen, evt sekk. Pluss om den er vanntett hvis jeg skal øyhoppe.
     
    markus liker dette
  6. magnusha

    magnusha YouTuber @awardviking

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    393
    Bonuspoeng:
    63
    Er i Bali nå og her har det ikke vært noe covid test eller masker noen steder lengre. Eneste stedet vi måtte ha maske var på kjøpesenteret i Seminyak (som vi ble veldige overrasket over). Ser også ut som Gili og Lombok har åpnet igjen også når jeg søker på speedboat sider.

    Edit: var litt misvisende på den siden jeg søkte. Først stod det: "Travel Requirements Covid-19 Gili Islands and Lombok:
    NO more Antigen or PCR test is needed starting 21st of May 2022."
    Men litt lengre ned står det at man må ha booster eller ta en hurtigtest på havna før avreise.
    https://www.ostinafastboat.com/
     
    Last edited: 27. juli 2022
    phileas and markus like this.
  7. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    769
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Vi var 5 uker på Bali for drøye 2 år siden, rett før covid. Da dro vi 5 netter til Gili Air, og det frister absolutt til gjentakelse! Liten fin øy hvor man kan sykle og gå ra den ene enden til den andre uten store problemer. Magne koselige og fine restuaranter også, og kjempefine strender og snorkling:) Vi beøkte også Nusa Lembongan på vei tilbake fra Gili Air til Bali. Nusa Lembongan kan også anbefales!
     
    markus liker dette
  8. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,100
    Likes mottatt:
    7,783
    Bonuspoeng:
    183
    Skarven liker dette
  9. Trykkern

    Trykkern Medlem

    Innlegg:
    230
    Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    28
  10. magnusha

    magnusha YouTuber @awardviking

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    393
    Bonuspoeng:
    63
    Tror det kommer litt an på når på døgnet du kommer. Vi landet 1850 lokal tid og bruke maks 20 minutter gjennom hele immigrasjonen. Men så de hadde nok sperrebånd til mye kø :p Det finnes også noen VIP-tjenester du kan kjøpe på forhånd som visstnok skal speede opp prosessen, men vet ikke om det er verdt det eller om det fungerer.
     
    Trykkern liker dette
  11. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    982
    Likes mottatt:
    2,227
    Bonuspoeng:
    93
    Skal til Bali kommende uke. Hvordan er erfaringen deres med ankomst rundt 15:00 ? Bør jeg bestille fast track/meet and greet?

    Reiser kun med håndbagasje og tenkte å få tatt ut litt kontanter og få meg et sim kort på flyplassen. Hvordan er det å bestille sjåfør til hotellet når man ikke vet nårtid man er ferdig med alle ærender man skal gjøre på flyplassen?
     
  12. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    651
    Likes mottatt:
    592
    Bonuspoeng:
    93
    Vurderer å kansellere nok en Bali tur som er booket til mars 23. Testing/masker/karantene/booster osv. gjør at vi vurderer Mexico eller noe annet vestover.
    Eller hva tror dere? Er det håp om normale tilstander igjen?
     
  13. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,830
    Likes mottatt:
    7,729
    Bonuspoeng:
    183
    Vi landet 14.55 med Thai ifra BKK i Bali for litt over 3 uker siden. Hele greia tok ca 1 time før vi kom oss ut av flyplassen.

    Når du bestiller sjåfør så vet de at det til tider tar tid, de står utenfor å venter til du kommer :) Vil anbefale deg å vurdere Airalo eller lignende og laste ned esim om du ikke har dual sim mulighet :) Slipper du å ta ut ditt norske sim.
     
  14. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,830
    Likes mottatt:
    7,729
    Bonuspoeng:
    183
    Var ingen testing eller karantene når vi reiste til Bali for 3 uker siden. Maske krav på flyplassen bare, ingen som brukte maske noen plass på Bali...
     
    Skarven liker dette
  15. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    651
    Likes mottatt:
    592
    Bonuspoeng:
    93
    Høres bra ut :)
     
  16. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    769
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Skarven liker dette
  17. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    982
    Likes mottatt:
    2,227
    Bonuspoeng:
    93
    Har bestilt sim som skal plukkes opp. LItt mer styr med fysisk sim-kort, men veldig billig (66kr for 25gb)

    Hadde dere bestilt sjåfør fra flyplassen? Hvem med i så fall?
     
  18. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    651
    Likes mottatt:
    592
    Bonuspoeng:
    93
  19. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,830
    Likes mottatt:
    7,729
    Bonuspoeng:
    183
    Villaen vi bodde i hadde ordnet med gratis sjåfør til oss. Har whatsapp nr til noen sjåfører vi brukte mens vi har der som jeg kan sende deg om du sender meg en pm så kan du ordne med en av de :)
     
    Travellingalf liker dette
  20. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    769
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har også WhatsApp nummer til sjåfføren vi brukte sist vi var på Bali. Utrolig hyggelig fyr, billig og pålitelig. Kul bil også:cool: Bare si ifra hvis noen trenger hans info.
     
    Travellingalf and Skarven like this.

Del denne siden