Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
  2. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde opprinnelig booket tur OSL-HKG t/r (via CPH) med SAS men da SAS la ned ruten til HKG fikk jeg endret til *A OSL-CPH-VIE-TPE-HKG-ZRH-OSL. Turen er i feb. 2021. Men nå er VIE-TPE kansellert og dermed må jeg finne en annen løsning. Har forstått det ikke blir noen reise før sommeren 2021 så jeg forsøker å finne noe til høsten.
    Siden den opprinnelige reisen var booket med FP4 og dermed kun betalt 60.000 EB må jeg holde meg til Biz. Har veldig lyst til å prøve BR og fant en fin tur via TPE i sept. 2021. Men SAS kundeservice finner ikke billettene. Verken OS OSL-VIE, BR VIE-TPE eller BR TPE-HKG. Jeg fant setene med AF.

    Er jeg for tidlig ute?
     
  3. ChrisTW

    ChrisTW Aktivt Medlem

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fikk booket TPE-VIE med BR i C for knappe 2 uker siden. Dette var 359 dager før avreise. Det Tallinn fant stemte med det jeg så på AF.
     
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,868
    Likes mottatt:
    57,450
    Bonuspoeng:
    293
    Noen ganger ser de ulike ting hos Tallinn og hos SAS. Noen ganger er det fordi de man prater med ikke gidder/kan lete godt nok. Noen ganger er setene tatt før man ringer inn.

    Finner du fortsatt setene på AF nå?
     
  5. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Ligger fortsatt på AF. Får ta en ny telefon til SAS. Må si Tallinn er mye bedre på å booke *A enn SAS ...
     
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,868
    Likes mottatt:
    57,450
    Bonuspoeng:
    293
    Er det sånn å forstå at det ikke er CT?
     
  7. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke CT, nei. Var opprinnelig booket som en ren SAS reise med FP4 og jeg har dermed kun betalt 60.000 poeng.
     
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,868
    Likes mottatt:
    57,450
    Bonuspoeng:
    293
    Får du booket om den til samme poengprisen?
     
  9. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er også i samme situasjon (HKG med SK C via FP). Har Swiss begge veier nå, men den er i januar. Tenkte å vente lengst mulig og så bare booke om så langt frem i tid det lar seg gjøre.
     
  10. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Har booket om en gang allerede og fikk beholde poengprisen, ja :)
    Har forsøkt å endre en gang (før en av flightene ble kansellert) men da sa de nei. Nå som en flight var kansellert sa de ja til å endre men fant ikke flightene ..

    Er det forresten noen som har fått endret *A reiser booket uten CT hos Tallinn?
     
    holmen liker dette
  11. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Det er også min plan :)
    Har BR bort og LX hjem. Har veldig lyst til å fly BR iallfall en vei.
     
  12. AVE

    AVE Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    To ganger ringt for first T/R HND. Funnet på AF(viser kun LifeMiles), men agent finner ikke noe. Søkte enkeltstrekninger. Den ene sa det ikke var noe ledig i hele oktober 2021...underlig. Forslag?
     
  13. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    978
    Likes mottatt:
    2,894
    Bonuspoeng:
    93
    Er det 2 pers så er mulighetene ganske begrenset med NH F, endel ledig i slutten av oktober på retur (HND-LHR/FRA) for 2. Alternativt kan du jo booke CA F fra MUC/FRA-PEK og fly C videre til HND på utreisen om Tokyo er målet.
    Flyr du aleine skal det være plenty med NH F ledig i oktober.
    Mye kan skje frem mot oktober, så det er fortsatt muligheter for å bytte CA F mot LH F og NH F når det nærmer seg.
     
    ArthurDent liker dette
  14. AVE

    AVE Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for svar! To pers ja, og jeg har sett mye ledig mot slippdato som nå er 3.nov, spesielt for retur. Derfor jeg lurer. Må vel bare ringe flere ganger...
     
    ArthurDent liker dette
  15. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    978
    Likes mottatt:
    2,894
    Bonuspoeng:
    93
    2xF virker å forsvinne fort, spesielt ut fra Europa. Men som du sier så virker det og som om de slipper 2 seter 330 dager frem i tid ganske konsekvent. Booket selv 2xF med NH idag HND - FRA i oktober, traff på første forsøk.
     
  16. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk du booket TG C så langt frem i tid .. ?
     
  17. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    978
    Likes mottatt:
    2,894
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, det er kun TG C interkontinentalt som ikke lar seg booke mer enn 3mnd frem i tid i følge Tallinn.
     
    indahla liker dette
  18. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,619
    Likes mottatt:
    34,779
    Bonuspoeng:
    293
    Trenger litt strategi / mulighet / rettighets hjelp.

    Sitter per i dag på to Swiss C billetter Oslo til Hong Kong i Februar 21. Den reisen blir det ikke noe av uansett, pga karantenetid i jobben.

    Bookingen ble gjort med EB mc bonus før SAS la ned sin Hong Kong rute og ble så flyttet over på revenue billetter hos Swiss av SAS etter påtrykk fra meg.

    Denne uken er flighten Oslo-Zurich kansellert og vi er flyttet over på Oslo Frankfurt fly, med 2 timer sånn at vi selv kan komme oss fra Frankfurt til Zurich før neste legg:)

    Ønsket mitt er selvfølgelig å flytte flighten fremover i tid, sånn at jeg får beholde reisen på revenuebilletter med opptjening som jeg bare har betalt 120k poeng for.

    Noen forslag på strategi for ombooking? Hvor ligger mine rettigheter for flytting av reisen, som jo er en EB reise i seg selv, og i lys av den litt kompliserte reiseruten?

    Ideelt sett hadde jeg fått flyttet reisen fram til Januar/Februar 22. Men de billettene er jo ikke sluppet enda.

    Edit :Jeg ser at @indahla allerede er på saken, og har fått "lov" til å rebooke. Men er det noen betraktninger om rettigheter osv?
     
    Last edited: 14. nov 2020
  19. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Hei! Etter å ha vært på avvenning, har jeg nå havnet ut på bonuskjøret igjen. Har ikke fulgt med på en stund, og føler meg litt lost faktisk. Før brukte jeg United, ANA og Air Canada for å finne segmenter i Star. I tillegg ser jeg nå at det finnes awardhacker og awardfares. Hva er det som stemmer best for tiden?

    Ser også at det er svært lite bonusbilletter fra Oslo til hub'ene på kontinentet om dagen. Stemmer det, eller er det meg som ikke bruker riktige søkemotorer?

    Takknemlig for tips :)
     
  20. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,253
    Likes mottatt:
    21,969
    Bonuspoeng:
    183
    Har to bonus bookinger hvor den ene er to personer t/r i biz og den andre bookingen er to personer tur/retur i plus. (dagen etter på utreise men lik hjemreise)
    Kan jeg booke inn siste familie medlem i plus på biz flyvningen?
     

Del denne siden