Bookingtråden bærer nok stort preg av at SQ og TG har sperret for partnere, noe som gjør det litt knotete å komme seg til andre deler av Asia.
Når man har en bonus bestilling gjennom fly premium hvor man venter på returen i biz og man ser disse slippes online? Hva er da beste strategi?
Det er ikke mulig fikse det online med å booke de når de dukker opp og slå de sammen i ettertid? Med fly premium er det vel samme sum fks i biz tur/retur til fks LA som det er om en av veiene ender i plus?
Du kan booke to ganger enveis, og så få dem slått sammen. Noen ha meldt at de ikke har fått slått sammen, da ender du med å betale 36k poeng hver vei i stedet for 30k. Jeg har ikke hatt problemer med å slå sammen to enveis, og gjør det hele tiden. Og ja, det blir samme pris for plus.
I mitt tilfelle her har jeg booket biz fra Osl og plus tilbake. Venter på at det slippes biz i returen. Så når disse slippes må jeg vel ringe inn evt sende mail og håpe ingen tar de i mellomtiden.
Når jeg legger inn søk i Awardfares så søker den kun hos United og Lifemiles men søker ikke i Eurobonus. Er det en feil eller skal det være sånn?
Søkemotoren til SAS er nede, derfor viser den ikke treff på Eurobonus. Men ringer du inn finner konsulenten mest sannsynlig den samme tilgjengeligheten som vises for United og Lifemiles.
Det er jo akkurat dette jeg forsøkte å booke hos "Tallinn" på fredag men fikk nei. Hvordan fikk du booket den?
Ekke det dessverre.. Men da er kanskje SAS Kundeservice et bedre valg enn Tallinn som jeg har forsøkt.
Han flyr JFK-HND-FRA med NH F og har betalt 105.000 + en CT. Siden CT gir 50% rabatt vil det si at normalprisen på reisen er 105.000 pr. pers.
En enveis koster 105 000 poeng. så hvis du booker to enveis (som man tydeligvis må gjøre for å få det igjennom) så koster det 210 000 poeng ja. Uten CT.