Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. trqen1

    trqen1 Medlem

    Innlegg:
    102
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    28
    Kan jeg fly ulike klasser om jeg snekrer sammen rute selv?
     
  2. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,985
    Likes mottatt:
    2,315
    Bonuspoeng:
    113
    Ja
     
    trqen1 liker dette
  3. trqen1

    trqen1 Medlem

    Innlegg:
    102
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    28
    Liten oppfølging - tips til retur ruter fra FL hvor det kan være ledig business? Finner lite over dammen på retretten.
     
  4. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,489
    Likes mottatt:
    8,942
    Bonuspoeng:
    183
    «Liten» omvei, men Houston pleier ha noe. Evt søk opp hvor Turkish flyr fra
     
  5. thfagert

    thfagert -

    Innlegg:
    214
    Likes mottatt:
    862
    Bonuspoeng:
    93
    Prøver å få fikset litt på hjemreisen min i sommer. Ringte inn da jeg hadde funnet følgende rute:

    dag 1: KIX-BKK med Thai
    dag 2: BKK-FRA med Thai
    dag 3: FRA-MUC-ARN med LH
    vi er 4 stk, og de finner de samme fire billettene som jeg finner fra KIX til FRA, men FRA-ARN klarer de ikke finne, heller ikke FRA-MUC. Er dette et problem med LH? 9 ledige dukker opp på awardhacks, og billetten dukker også opp på sas.no
     
  6. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,884
    Likes mottatt:
    8,521
    Bonuspoeng:
    183
    Ofte er LH vanskelig og kombinere.

    Har du forsøkt få agenten til å legge inn FRA-MUC-ARN først, for å deretter legge til KIX-BKK-FRA ?
     
    trygveat liker dette
  7. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,421
    Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Noen ganger er det også en binding mellom Lufthansa langdistanse og kortdistanse, uten at jeg vet det er det her.
     
  8. Ljmong

    Ljmong Nytt Medlem

    Innlegg:
    26
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har en CT-helgetur til BKK med BR fra AMS i September som jeg booket et snaut år i forveien, med en tanke om å legge til tilslutning OSL-AMS med ettermiddagsflyet SK827. Dette har imidlertid aldri dukket opp, og jeg ser nå at dette er satt opp som «operated by Air Baltic». En sjekk på Expertflyer viser at hele Economy er ledig, mens et fåtall seter på Biz er tatt på nevnte flyvning på nevnte dato. Så da er spørsmålet, slippes det ikke bonusbilletter på flyvninger som er «operated by air Baltic», så jeg må innfinne meg med strafferunde via eks MUC? Eller kan jeg regne med at dette vil legges ut senere, forutsatt at ikke «alle» billetter faktisk blir kjøpt av betalende reisende? Jeg er klar over at jeg kan ringe og spørre, men finner sjelden anledning til å sitte 30+ min i telefonkø for å (mest sannsynlig) snakke med en surremikkel som ikke kan gi et fornuftig svar, og dette midt i arbeidstiden. Takk for svar :)
     
    Last edited: 28. april 2023
  9. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,742
    Likes mottatt:
    872,552
    Bonuspoeng:
    293
    At SK827 er satt opp med en Air Baltic maskin har neppe noen betydning for tilgjengelige bonusseter.
    Det er nok flygningen i seg som gjør tilgjengelighet, kanskje tidspunktet fra OSL (16:35) gjør at ruten er ettertraktet og at SAS derfor ikke legger ut bonusplasser(?).
    Det er selvsagt mulig at det legges ut billetter?

    Etter hva jeg ser er det ledige bonusbilletter hver dag mellom OSL og AMS i september, men du må nok mellomlande et sted på veien dersom du skal reise om ettermiddagen.
    F.eks. SK459 fra OSL-CPH kl 16:10/SK553 CPH-AMS 18:10,
    da er du i AMS kl 19:35 og har god tid til EVA går kl 21:40
    God tur!
     
  10. Ljmong

    Ljmong Nytt Medlem

    Innlegg:
    26
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Ok, takk. Ser at det er mye tilgjengelighet på ettermiddagsflyene OSL-AMS de neste ukene, så får håpe at det blir frigitt noe når det nærmer seg avgang. Jeg ser på 14/9, ingenting ledig utenom tidlig morgen eller sent på kveld OSL-CPH, så pt er greieste rute som er bookbar 11:35 OSL-MUC-AMS. Forsåvidt også mulig å ta tidligfly OSL-AMS og ta dagen i Amsterdam, men sjefene hjemme er visst ikke så gira på det :)
     
  11. Flyer123

    Flyer123 Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg har en del eurobonus-poeng med utløpsdato 30.04. Må de brukes i dag eller kan de også brukes i morgen?
     
  12. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,241
    Likes mottatt:
    7,613
    Bonuspoeng:
    293
    Høres ut som den beste muligheten spør du meg. Sjefene hjemme ass...
     
    RoadKing and holmen like this.
  13. Emilend

    Emilend Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Nybegynner her. Har mestret kunsten i EB-poeng oppsamling. Nå keen på å bruke poeng. Spørsmål rundt hvordan finne ledige biz billetter og hvordan booke de.

    1. SAS sin Star Alliance bonusreise søknadsfunksjon framstår for meg betydelig begrenset. Det er sjeldent den finner noe som helst. Finner den noe, er det stort sett med Egypt air eller Air India, som vel har dårlig produkt. Er det reelt eller er det bare en dårlig søkemotor? Bruker dere den?

    2. Uniteds tilsvarende funksjon framstår bedre i mine øyne. Har funnet flere bookable reiser for miles. Når jeg ringer SAS for å booke disse, finner de aldri reisen jeg har funnet. Hva gjør jeg feil? Du kan ikke bestille en award reise med EB poeng på Uniteds sider? Du kan ikke transfre EB poeng til United miles og booke direkte der?

    3. Jeg har inntrykk av at majoriteten av de som jobber i SAS customer service ikke har peiling på dette med bonusreiser. Alle sier forskjellig om alt, personavhengig. Erfaringer? Må man bare ringe på nytt isåfall?

    4. Har skjønt at man lettere finner bonusbilletter til større hubs som feks FRA. Om jeg finner dette og booker det selv, hvordan får man lagt til flight til FRA fra Norge slik at det blir en gjennomgående reise, og hva har dette å si for poengprisen?

    5. Jeg ønsker meg en enveis biz bonusbillett til KUL en gang mellom 6-10 juli. Generelt, hvordan går du fram i dette tilfellet?
     
    CAM liker dette
  14. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,742
    Likes mottatt:
    872,552
    Bonuspoeng:
    293
    Kjøp abonnement i awardfares.com
    Les deg opp på denne https://insideflyer.no/forums/threads/awardfares-com-samletråd.12659/

    Prøv deg frem og søk på langstrekkene først.
     
    EJN and indahla like this.
  15. NielsKlim

    NielsKlim Nytt Medlem

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    82
    Bonuspoeng:
    18
    Ny på forumet og har endelig etter pandemien sikret familien på fire reise til Tokyo i sommer (LH fra Frankfurt), men det har vært skikkelig mas med å finne saklige billetter fra Bergen til Frankfurt. Foreløpig må vi reise dagen før og overnatte i Frankfurt. I tillegg er det skikkelig melkerute med BGO-CPH-BER-FRA. Er det mulig det slippes bedre (mer direkte) billetter når reisen nærmer seg? (Reiser i midten av juni).
     
  16. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,742
    Likes mottatt:
    872,552
    Bonuspoeng:
    293
    Det ser ut som dere må ha minst to flygninger mellom verdens vakreste by og Frankfurt.
    Det blir neppe ledige billetter på Lufthansa sine flygninger i juni.
    Når går flyet fra Frankfurt til Tokyo?
     
  17. NielsKlim

    NielsKlim Nytt Medlem

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    82
    Bonuspoeng:
    18
    Har kikket siden juli, men det har ikke dukket opp mindre enn to flygninger mellom verdens vakreste by og Frankfurt. Til og med dagen før har det bare kommet fly 0600 fra Bergen med påfølgende overnatting i Frankfurt. Flyet fra Frankfurt går 14.15. Ser det går fly der det ikke er sluppet bonusbilletter både direkte fra Bergen og Oslo som skulle rekke å fly samme dag til Frankfurt.
     
  18. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,742
    Likes mottatt:
    872,552
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, men hvilken dag?
     
  19. Flyrlavt

    Flyrlavt Veteran

    Innlegg:
    1,514
    Likes mottatt:
    4,017
    Bonuspoeng:
    113
    Kjapp sjekk i SAS sin søkemotor viser tilgjengelighet på LH direkte nesten daglig på BGO-FRA de 10 kommende dagene, ville fulgt med etterhvert som det nærmer seg.
     
    NielsKlim liker dette
  20. NielsKlim

    NielsKlim Nytt Medlem

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    82
    Bonuspoeng:
    18
    19. juni
     

Del denne siden