Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    799
    Likes mottatt:
    976
    Bonuspoeng:
    93
    En mulighet er Turkish fra Istanbul til Jakarta, og så bestille separate billleter fra Jakarta til DPS. Vi har gjort det nå i mars, ingen problem å finne 4 ledige billetter med Turkish fra IST-JKT.
     
  2. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,785
    Likes mottatt:
    21,901
    Bonuspoeng:
    293
    Nice!
    Det fungerer faktisk =)
     
    cooolcatz liker dette
  3. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,279
    Likes mottatt:
    6,390
    Bonuspoeng:
    183
    Bra forslag. Veldig utplukket, men langt fra umulig å få til 1-2 uker i Jakarta i juni/juli:

    Screenshot_20230228-084934.png

    Screenshot_20230228-085115.png
     
  4. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,785
    Likes mottatt:
    21,901
    Bonuspoeng:
    293
    Forsøkte å ringe SAS nok en gang og fulgte @Jorge sitt triks med å "booke" billetten uten å betale slik at den ligger som en temporær booking. Lot agenten søke først og ventet til agenten ikke fant noen plasser. Gjorde så "bookingen" (det var to ledig og jeg tok en) og ba agenten sjekke denne. Der så hun billetten .. Men likevel kunne hun ikke få "tak i" den.. Snakket også med en kollega men ingen hjelp å få. Jeg ba henne også sjekke en annen rute der jeg også har X (og finner C på SAS *A søket) men samme resultat.. :confused:
     
  5. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    304
    Likes mottatt:
    105
    Bonuspoeng:
    43
    Forstår ikke helt, hvorfor kan du ikke bare fullføre bookingen på nett?
     
  6. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,785
    Likes mottatt:
    21,901
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vil jo ikke ha kun det ene leg'et, jeg vil ha det lagt til en eksisterende booking med et sete i X ..
     
  7. lokke

    lokke Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    203
    Bonuspoeng:
    33
    Klarte å dumme meg ut litt nylig da jeg avbestilte en poengreise i slutten av februar. 20000 av poengene var nemlig trukket fra min kones konto (family sharing) og ble tilbakeført dit for deretter å gå ut 1. mars uten at jeg fanget det opp. Er det noe håp om å få disse tilbake på noen måte? Er selv EBD så har ikke utløp på mine poeng, men kona har ikke status hos SAS.
     
  8. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,629
    Likes mottatt:
    3,920
    Bonuspoeng:
    113
    Det gjøres vel ikke forskjell på poengene ved point sharing? De legges og trekkes fra samme pool. Ingen poeng skal utløpe så lenge du er EBD. Ville sjekket det opp.

    Edit: Ser at det kun gjelder poeng som er opptjent etter at gruppen ble opprettet. Poeng man tar med inn i gruppen beholder opprinnelig utløp. Da ser det vel litt dårlig ut.
     
    lokke liker dette
  9. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,279
    Likes mottatt:
    6,390
    Bonuspoeng:
    183
    Poeng opptjent av medlemmer med EBG eller lavere vil ha utløpsdato.
     
    lokke liker dette
  10. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,629
    Likes mottatt:
    3,920
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, det er jeg ganske sikker på ikke stemmer. Jeg har vætt EBD i snart seks år, og ingen av poengene i vår gruppe har utløpt. Står også i vilkårene:

    3.2 Når et medlem blir med i en Point Sharing-gruppe, vil alle eksisterende poeng som ble opptjent før de ble med i gruppen, umiddelbart bli overført til Point Sharing-gruppen. Alle poeng beholder sin opprinnelige poengkategori og poengutløp. I løpet av perioden medlemmet er med i Point Sharing-gruppen, vil alle EuroBonus-poeng som opptjenes samles på Point Sharing-kontoen.

    3.3 Utløpsdatoen for nye poeng som opptjenes etter at medlemmet ble med i Point Sharing-gruppen, beregnes basert på den siste måneden av eierens kvalifiseringsperiode, det vil si at alle poeng som opptjenes i Point Sharing-gruppen av medlemmer i Point Sharing-gruppen, har samme utløpsmåned.

    Og siden jeg er eier av gruppen og ikke har noen utløpsdato for poeng, så gjelder det alle poengene i gruppen.
     
  11. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,279
    Likes mottatt:
    6,390
    Bonuspoeng:
    183
    FAQ på https://www.sas.no/eurobonus/point-sharing/ indikerer at evigvarende poeng kun gjelder det som er opptjent av EBD-medlemmet selv:

    Screenshot from 2023-03-07 17-20-55.png

    https://www.sas.no/eurobonus/point-sharing/#/point-sharing/profile gir også oversikt over utløpsdato for poeng i gruppen. Eksempel fra gruppen min:

    Screenshot from 2023-03-07 17-25-03.png

    Har man høy nok sirkulasjon av poeng i gruppen vil dette aldri bli noe problem i praksis.
     
    NoLimit liker dette
  12. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,629
    Likes mottatt:
    3,920
    Bonuspoeng:
    113
    Dette gjelder statuspoeng, ikke ekstrapoeng. Og den oversikten over utløp er helt feil (jeg spurte SAS om dette for lenge siden, og de ba meg se bort fra den). Eksempelvis har datteren min tilført gruppen 5800 poeng, men har over 400.000 som utløper de neste par årene i sin oversikt...

    Edit: Jeg fant, jeg fant:

    Utløp.png
     
    Last edited: 07. mars 2023
  13. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,279
    Likes mottatt:
    6,390
    Bonuspoeng:
    183
    Denne teksten omtaler vel ekstrapoeng?

    «Nivåfordeler i EuroBonus er også personlige, som vil si at nivåfordeler som ingen poengutløp kun gjelder for poeng som opptjenes av denne personen, ikke poeng som opptjenes av andre medlemmer i gruppen.»

    Ok, her matcher iallfall oversikten med «poeng tilført gruppen». Alle poeng opptjent etter at gruppen ble opprettet og mens jeg har hatt EBD-status. Selvsagt åpen for at SAS oppgir unøyaktig informasjon på nettsiden :)
     
  14. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,279
    Likes mottatt:
    6,390
    Bonuspoeng:
    183
    Her svarer agenten kun på at Diamant-medlemmets poeng ikke går ut på dato?
     
    Rscott liker dette
  15. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,629
    Likes mottatt:
    3,920
    Bonuspoeng:
    113
    Ok. Det er mulig jeg tar feil og tolker pkt 3.2 i vilkårene galt. Oversikten er i hvert fall helt på jordet. Her er forespørselen jeg sendte som ble besvart over:

    Utløp 1.png

    ..og du har jo rett. Sannsynligheten for at noen poeng overlever 5 år er relativt minimal :)
     
  16. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,279
    Likes mottatt:
    6,390
    Bonuspoeng:
    183
    Aha. Her stemmer oversikten på https://www.sas.no/eurobonus/point-sharing/, men ser jeg får misvisende informasjon ved å logge inn på kontoen til øvrige gruppemedlemmer.
     
    Rscott liker dette
  17. PVflyer

    PVflyer Medlem

    Innlegg:
    82
    Likes mottatt:
    149
    Bonuspoeng:
    33
    Så har mitt over gjennomsnittet tjukke hode rota det til igjen. Har 59 420 poeng som går ut i slutten av april. Skal ut og fly i jobbsammenheng i juni og tenkte å svi av poengene på noen saftige oppgraderingsbud. Forsto nå nettopp at poengene først trekkes når budet evt. innvilges. Og er ikke like tilbakelent lenger.

    Finnes det noen som helst måte å sylte ned poeng et par måneder? Eller noen triks for å få trukket poeng i det man legger inn bud? Skulle gjerne ha brukt dem på reise, men er lite fleksibel pga. familiesituasjon og bruker vel egentlig opp IC-kvota for i år på denne turen.
     
  18. TMM

    TMM Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    En mulighet kan jo være å selge poengene (booke for kjøper), for så å kjøpe tilbake ved behov/anledning.. eller bruke pengene til noe annet selvsagt.
     
  19. Ddan

    Ddan Medlem

    Innlegg:
    152
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg har bestilt en reise med Lufthansa, men fikk feilmelding da jeg forsøkte å legge til Eurobonus detaljer. Når jeg forsøker i ettertid står det bare "Frequent Flyer programme: unavailble". Jeg antar det bare er meg som ikke får til dette, så er det noen som kunne hjulpet med en liten forklaring om hvordan man gjør dette .... ?
     
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,477
    Likes mottatt:
    62,745
    Bonuspoeng:
    293
    Det er mange som har hatt problemer med dette. Mener det er en tråd et sted hvor dette diskuteres.

    Jeg la til EB detaljene ved innsjekk/bagasjeinnlevering på OSL. Det funker.
     

Del denne siden