Skal av alle plasser til Georgia i mai, landet, ikkje staten. Nokon som veit om dette er rekna som Europa i luftwaffe sin poengopptjening, eller er det % opptjening. Vurderer å booke "biz", eller eg skal uansett booke "biz", då det er kun 600 kr dyrere
Aner ikke om det regnes som europa. Men jeg vil si book biz. 600kr ekstra er en no brainer for ledig midtsete og decent servering. Noen ekstra poeng blir det jo og.
Lufthansa følger nok IATA sin inndeling i såkalte sub-areas, og der er Georgia en del av Europa. Det er for øvrig også Marokko, Algerie og Tunisia. https://akhreis.files.wordpress.com/2015/11/sub-areas-in-iata-world-map.pdf
Ringte inn i dag for å prøve å booke en bonusreise til Vietnam, hvor Singapore Airlines skal fly CPH - SIN - fikk beskjed om at SAS ikke lenger har noen Eurobonus-avtale med Singapore Airlines... Noen som vet noe om dette, om den avtalen blir gjenopptatt i nær framtid? Ellers hvordan vet jeg hvilke flyselskap Eurobonus faktisk har avtale med til Sørøst-Asia? Hun på telefonen nevnte Thai Airways, og der er det vel slik at man ikke får tilgang til bonus-billettene før 180 dager før avreise?
Det var mulig å booke SQ med EB i noen få dager/uker. Så ble det borte. Til Asia flyr iallfall Thai (TK), Asiana (OZ), Turkish (TK) og Eva Air (BR).
Raskt spørsmål.... Har nå OSL-LHR-BOS i UA Polaris 767-300, men det er nå ledig OSL-ZRH-BOS i LX biz A330-300 Burde jeg bytte? Har også BOS-LHR-OSL hjem, så da får jeg uansett prøvd Polaris, men har aldri reist LX i wide body, så det er litt fristende å teste det bort...
Svaret er "tja". LX er ganske bra om det er 777, litt mer datert om det er 340. Men det er jo uansett moro med litt variasjon i livet, hadde tatt LX ene veien og UA andre
Ser at dere har diskutert et tema som er aktuelt ifm. denne tråden: https://insideflyer.no/forums/threads/family-pool-med-ebd-hvordan-bruke-utgående-poeng-først.19203/ Min erfaring er at SAS legger til grunn opptjeningsdato på poengene, og at det dermed kan ligge EBD-poeng og blokkere for andre poeng som snart kan utløpe. Er det noen som har forsøkt å la dem utløpe og har konkrete erfaringer med at det ikke skjer?
Vi reiste SVG - ZRH - EWR i november med A330 og var svært fornøyd med service ombord. Selve hardwareproduktet og setekonfig litt så som så… Vi forsøkte å få polaris ene veien, men fikk det ikke til. Fikk SAS fra ORD og det syntes vi var bedre. Flyr gjerne LX igjen. Lounges på ZRH er bra. Ville vel prøvd begge var jeg deg og da er vel polaris hjem det beste alternativet.
Lenge siden jeg har brukt united.com for å søke etter billetter, og det har visst skjedd noe her siden sist. Ikke så lett å spotte biz saver som før. Er det slik at når man klikker inn på selve reisen så må det være (I) og ikke (JN) for at vi skal ha en sjans for at det dukker opp hos SAS? (Spesielt når det er «mixed cabin» på hovedoversikten)
ja du må finne I class, alt annet er ikke bookbar for EB - enig i at det er blitt vanskligere bruke united.com for å søke nå, spesielt om det er leg hvor United flyr. First/business class JN - Everyday award for elites and credit cardholders ZN - Everyday award for all other customers IN - Saver award for elites I - Saver award for all other customers and partner redemptions Premium Plus ON - All awards (variable pricing) Economy YN - Everyday award for elites and credit cardholders HN - Everyday award for all other customers XN - Saver award for elites and credit cardholders X - Saver award for all other customers and partner redemptions
Er det mulig å opptjene statuspoeng når man reiser med bonusreiser kjøpt med poeng? Hvordan blir det hvis man velger å betale reisene med poeng + penger? Fant følgende informasjon: Du vil tjene EuroBonus Grunnpoeng på normal måte i henhold til billettypen du velger, selv på den delen av billetten din betalt med poeng. SAS Bonus-kampanjer, verdikuponger med 50 % rabatt fra American Express og Mastercard Fly Premium kan ikke brukes sammen med Points + Cash. Siden man ikke kan benytte seg av Fly Premium så er dette kanskje ikke noen god bruk av penger/poeng? EDIT: Dette virker ikke som noen særlig god deal nei..
Du tjener grunnpoeng på en sånn billet ja. Du spør om statuspoeng, men det er grunnpoeng, altså poeng du både får på konto og kan reise for og som gir deg statusbygging. I mange tilfeller er det litt spinnville priser på den typen billetter. Men, har en godt med poeng eller trenger en reise på en spesifikk dag er det absolutt ett alternativ. Jeg mener @holmen mf har funnet tilsvarende reiser som har vært ganske attraktivt priset også og da er det lite å tenke på. God tilgjengelighet, opptjening av grunnpoeng ( om en trenger det) og en kan fylle på med cash om man heller vil bruke det.
Noen som har nylige erfaringer med tilgjengelighet AC long haul? Lite å finne på AF og SAS.no, ser kanskje kundeservice mer?
Returbilletter Miami Legges ikke disse ut? Jeg var så "heldig" å få tak i 2 business bonus til MIA via ARN neste vår. Men følger de ikke mønsteret med 330 dager på returflighter her? Nå har jeg fulgt med hver dag, men det er så og si ingen ting ute. Ikke engang GO billetter. I dag var jeg klar kl 06.00 for å sjekke, men NADA. Er jeg for treig, eller legges det bare ikke ut? Jeg vet at MIA er populært, men... Når jeg sjekker returer fra andre byer i USA så ligger det da noe ute i Plus i alle fall.
Ligger billetter ute 5/3, 1 i biz, og minst to i Go. 6/3 var det ingen, så enten er alle tatt, eller så ble det ikke sluppet billetter.
Prøver å snekre sammen en bonusreise i mai til FL. Søker meg i hjel på SAS sin side, er det Awardfares som er neste mulighet? Kan legge sammen flere legs. Vet det er begrenset med muligheter, men kan feks komme meg til NY og så ned derfra. Takk for all hjelp!