Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,460
    Likes mottatt:
    3,871
    Bonuspoeng:
    113
    https://insideflyer.no/forums/threads/lufthansa-legge-til-eb-nummer.18373/
     
    holmen liker dette
  2. Ddan

    Ddan Medlem

    Innlegg:
    152
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Tusen takk for svar begge to
     
  3. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,242
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Skal av alle plasser til Georgia i mai, landet, ikkje staten.
    Nokon som veit om dette er rekna som Europa i luftwaffe sin poengopptjening, eller er det % opptjening. Vurderer å booke "biz", eller eg skal uansett booke "biz", då det er kun 600 kr dyrere
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,987
    Likes mottatt:
    33,144
    Bonuspoeng:
    293
    Aner ikke om det regnes som europa. Men jeg vil si book biz. 600kr ekstra er en no brainer for ledig midtsete og decent servering. Noen ekstra poeng blir det jo og.
     
  5. kfly

    kfly Nytt Medlem

    Innlegg:
    42
    Likes mottatt:
    116
    Bonuspoeng:
    33
    Lufthansa følger nok IATA sin inndeling i såkalte sub-areas, og der er Georgia en del av Europa. Det er for øvrig også Marokko, Algerie og Tunisia.

    https://akhreis.files.wordpress.com/2015/11/sub-areas-in-iata-world-map.pdf
     
    ValdresBjarne and trygveat like this.
  6. namk

    namk Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ringte inn i dag for å prøve å booke en bonusreise til Vietnam, hvor Singapore Airlines skal fly CPH - SIN - fikk beskjed om at SAS ikke lenger har noen Eurobonus-avtale med Singapore Airlines...

    Noen som vet noe om dette, om den avtalen blir gjenopptatt i nær framtid?
    Ellers hvordan vet jeg hvilke flyselskap Eurobonus faktisk har avtale med til Sørøst-Asia? Hun på telefonen nevnte Thai Airways, og der er det vel slik at man ikke får tilgang til bonus-billettene før 180 dager før avreise?
     
  7. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,784
    Likes mottatt:
    21,893
    Bonuspoeng:
    293
    Det var mulig å booke SQ med EB i noen få dager/uker. Så ble det borte.
    Til Asia flyr iallfall Thai (TK), Asiana (OZ), Turkish (TK) og Eva Air (BR).
     
    namk liker dette
  8. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,560
    Likes mottatt:
    6,974
    Bonuspoeng:
    183
    Raskt spørsmål.... Har nå OSL-LHR-BOS i UA Polaris 767-300, men det er nå ledig OSL-ZRH-BOS i LX biz A330-300

    Burde jeg bytte?

    Har også BOS-LHR-OSL hjem, så da får jeg uansett prøvd Polaris, men har aldri reist LX i wide body, så det er litt fristende å teste det bort...
     
  9. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,417
    Likes mottatt:
    3,357
    Bonuspoeng:
    113
    Svaret er "tja". LX er ganske bra om det er 777, litt mer datert om det er 340. Men det er jo uansett moro med litt variasjon i livet, hadde tatt LX ene veien og UA andre :)
     
    Arvid1410 liker dette
  10. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,161
    Likes mottatt:
    4,972
    Bonuspoeng:
    113
    Ser at dere har diskutert et tema som er aktuelt ifm. denne tråden: https://insideflyer.no/forums/threads/family-pool-med-ebd-hvordan-bruke-utgående-poeng-først.19203/

    Min erfaring er at SAS legger til grunn opptjeningsdato på poengene, og at det dermed kan ligge EBD-poeng og blokkere for andre poeng som snart kan utløpe. Er det noen som har forsøkt å la dem utløpe og har konkrete erfaringer med at det ikke skjer?
     
  11. LL_Air

    LL_Air Medlem

    Innlegg:
    52
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    33
    Vi reiste SVG - ZRH - EWR i november med A330 og var svært fornøyd med service ombord. Selve hardwareproduktet og setekonfig litt så som så… Vi forsøkte å få polaris ene veien, men fikk det ikke til. Fikk SAS fra ORD og det syntes vi var bedre. Flyr gjerne LX igjen. Lounges på ZRH er bra. Ville vel prøvd begge var jeg deg og da er vel polaris hjem det beste alternativet.
     
  12. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,401
    Likes mottatt:
    8,732
    Bonuspoeng:
    183
    Lenge siden jeg har brukt united.com for å søke etter billetter, og det har visst skjedd noe her siden sist. Ikke så lett å spotte biz saver som før.
    Er det slik at når man klikker inn på selve reisen så må det være (I) og ikke (JN) for at vi skal ha en sjans for at det dukker opp hos SAS? (Spesielt når det er «mixed cabin» på hovedoversikten)
     
  13. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,798
    Likes mottatt:
    8,186
    Bonuspoeng:
    183

    ja du må finne I class, alt annet er ikke bookbar for EB - enig i at det er blitt vanskligere bruke united.com for å søke nå, spesielt om det er leg hvor United flyr.

    First/business class
    JN - Everyday award for elites and credit cardholders
    ZN - Everyday award for all other customers
    IN - Saver award for elites
    I - Saver award for all other customers and partner redemptions

    Premium Plus
    ON - All awards (variable pricing)

    Economy
    YN - Everyday award for elites and credit cardholders
    HN - Everyday award for all other customers
    XN - Saver award for elites and credit cardholders
    X - Saver award for all other customers and partner redemptions
     
    paron liker dette
  14. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,401
    Likes mottatt:
    8,732
    Bonuspoeng:
    183
    Nice, takk!
    Skulle ønsket et filter på de kodene der!
     
  15. melkoo

    melkoo Medlem

    Innlegg:
    100
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    28
    Er det mulig å opptjene statuspoeng når man reiser med bonusreiser kjøpt med poeng?

    Hvordan blir det hvis man velger å betale reisene med poeng + penger?

    Fant følgende informasjon:


    • Du vil tjene EuroBonus Grunnpoeng på normal måte i henhold til billettypen du velger, selv på den delen av billetten din betalt med poeng.
    • SAS Bonus-kampanjer, verdikuponger med 50 % rabatt fra American Express og Mastercard Fly Premium kan ikke brukes sammen med Points + Cash.

    Siden man ikke kan benytte seg av Fly Premium så er dette kanskje ikke noen god bruk av penger/poeng?


    EDIT:
    upload_2023-4-1_9-37-33.png

    Dette virker ikke som noen særlig god deal nei..
     
  16. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,078
    Likes mottatt:
    36,335
    Bonuspoeng:
    293
    Du tjener grunnpoeng på en sånn billet ja. Du spør om statuspoeng, men det er grunnpoeng, altså poeng du både får på konto og kan reise for og som gir deg statusbygging.

    I mange tilfeller er det litt spinnville priser på den typen billetter. Men, har en godt med poeng eller trenger en reise på en spesifikk dag er det absolutt ett alternativ. Jeg mener @holmen mf har funnet tilsvarende reiser som har vært ganske attraktivt priset også og da er det lite å tenke på. God tilgjengelighet, opptjening av grunnpoeng ( om en trenger det) og en kan fylle på med cash om man heller vil bruke det.
     
  17. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,401
    Likes mottatt:
    8,732
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har nylige erfaringer med tilgjengelighet AC long haul? Lite å finne på AF og SAS.no, ser kanskje kundeservice mer?
     
  18. Stramund

    Stramund Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    13
    Returbilletter Miami

    Legges ikke disse ut? Jeg var så "heldig" å få tak i 2 business bonus til MIA via ARN neste vår. Men følger de ikke mønsteret med 330 dager på returflighter her? Nå har jeg fulgt med hver dag, men det er så og si ingen ting ute. Ikke engang GO billetter.

    I dag var jeg klar kl 06.00 for å sjekke, men NADA.

    Er jeg for treig, eller legges det bare ikke ut? Jeg vet at MIA er populært, men... Når jeg sjekker returer fra andre byer i USA så ligger det da noe ute i Plus i alle fall.
     
  19. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,439
    Likes mottatt:
    62,249
    Bonuspoeng:
    293
    Ligger billetter ute 5/3, 1 i biz, og minst to i Go.
    upload_2023-4-13_11-38-51.png
    6/3 var det ingen, så enten er alle tatt, eller så ble det ikke sluppet billetter.
     
  20. trqen1

    trqen1 Medlem

    Innlegg:
    102
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    28
    Prøver å snekre sammen en bonusreise i mai til FL. Søker meg i hjel på SAS sin side, er det Awardfares som er neste mulighet? Kan legge sammen flere legs. Vet det er begrenset med muligheter, men kan feks komme meg til NY og så ned derfra. Takk for all hjelp!
     

Del denne siden