Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,124
    Likes mottatt:
    3,470
    Bonuspoeng:
    113
    Det er 3 ledige og ikke 6. Du ser at forskjellen er bare når du vil fly ut fra Wien. Bruk agenten rulletten de finner den :).
     
  2. thfagert

    thfagert -

    Innlegg:
    202
    Likes mottatt:
    791
    Bonuspoeng:
    93
    Men begge jeg har markert med gult flyr jo fra Wien kl 9? Regner jo og med det er 3, men hadde et håp siden vi er 4 til sammen :oops:
     
  3. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,139
    Likes mottatt:
    7,452
    Bonuspoeng:
    293
    Start å bestille billettene på nett. Når du kommer til betalsiden så reserveres billettene midlertidig mens du holder på å skrive inn kredittkortnummer osv. Hvis du da gjør et søk til i en annen browser så ser du jo fort om det nå er 1 eller 0 billetter tilgjengelig eller om det fortsatt er mulig å booke.
     
    thfagert liker dette
  4. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,124
    Likes mottatt:
    3,470
    Bonuspoeng:
    113
    Skjønner hva du mener, av og til for du opp slik som du fikk dobbelt opp. Men det er snakk om den samme. Du kan eventuelt søke fra-hnd for seg selv, eller ams/london/brussel/muc/dusseldorf/hamburg/milan-Hnd hvis d er snakk om 4 personer.
     
  5. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,172
    Likes mottatt:
    4,982
    Bonuspoeng:
    113
    Riktig svar (hos agenten som ordnet det for meg) var gebyr på 150,- per passasjer. Jeg ble trukket 50% poeng av t/r når ny tur ble belastet.
     
    Storbaba liker dette
  6. thfagert

    thfagert -

    Innlegg:
    202
    Likes mottatt:
    791
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, testet som Jorge foreslo, og det bekreftet at det kun var 3 billetter.
    Har ecobilletter og fikk nettopp nok poeng til å oppgradere oss til biz, men siden det er nå i sommer er det nok litt vanskelig å finne noe, så det blir nok å søke buketten av byer du foreslo pluss noen til og selvfølgelig NRT i håp om at det dukker opp noe vi kan slå til på.
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,351
    Likes mottatt:
    19,585
    Bonuspoeng:
    293
    Akkurat i disse dager er det usedvanlig lett å finne feks Japan siden Eurobonus har åpnet slusene for Singapore Airlines :cool:
     
    thfagert liker dette
  8. thfagert

    thfagert -

    Innlegg:
    202
    Likes mottatt:
    791
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, kastet meg over telefonen da det ble åpnet opp, så har nå 4x biz med Singapore :)
     
    Are liker dette
  9. Durek

    Durek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    347
    Likes mottatt:
    442
    Bonuspoeng:
    63
    Har en innenriks reise neste helg jeg må avbestille. Finner ikke kansellering/refusjon-funksjonen på sas.no eller i appen. Finner den lett på andre bestillinger jeg har, så problemet er bare på denne bestillingen.

    Er en plus pro "mixed redemption ticket", betalt med poeng + cash en vei og ren bonus på returen (med WF). Har det noe å si?
     
  10. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,239
    Likes mottatt:
    1,372
    Bonuspoeng:
    113
    Du må nok ringe inn.. Hadde en lignende sak i høst!
     
    Durek liker dette
  11. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,254
    Bonuspoeng:
    93
    Satser snart på en reise i First med en natt på destinasjonen før hjemreise. Ser at Mexico kan være et sted hvor det kan være overkommelig å få tak i dette... Jeg har jo opplevd ved ankomst til enkelte land at de stiller mye spørsmål ved innreise og er mistenkelige - noe jeg jo kan forstå når jeg reiser så lenge for å være der så kort tid. Canada og Australia er gode eksempler.
    Er det noen som har erfaringer rundt dette fra Mexico?
     
  12. Agrias

    Agrias Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Har prøvd å booke billetter til bryllupsreisen lenge nå, London-Tokyo...endelig kom 2 biz på Singapore som passet, men jeg hadde ikke poeng nok. Har prøvd å kjøpe poeng i noen dager, fikk endelig tak i Trumfpoeng her på forumet... så fungerer Trumf ikke. Nå har billettene forsvunnet (sjekket hele tiden i 3 dager nå...)...uflaks. Er det noen sjanse å finne de igjen hvis man ringer SAS? Klarer de å finne billetter man ikke finner på nettsiden? :(
     
    wilco liker dette
  13. Agrias

    Agrias Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Update: Poengene fra trumf kom endelig. Ringte SAS med en gang og de fant billettene som hadde forsvunnet! :D Jeg er utrulig fornøyd!
    Tusen takk til @kfly og @astrix som hjalp meg med poeng. Måtte bruke hele potten :p
     
    wilco, snus_mumrikken, kfly and 9 others like this.
  14. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,171
    Likes mottatt:
    8,484
    Bonuspoeng:
    183
    Mainstream reisemål, jeg vet ;) Men familien ønsker seg til Bali/DPS i sommerferien. 3 pax.

    Noen ideer til gode OSL-DPS options? Kan være *A for poeng eller et godt cash kjøp i 1World. Må være business, dog. Og helst ikke over 1 døgn reisevei.
     
  15. elgringo1964

    elgringo1964 Med lem

    Innlegg:
    421
    Likes mottatt:
    510
    Bonuspoeng:
    93
    Som Eurobonus Diamond har opptjente poeng ingen forfallsdato, men hva skjer med poengene om man rykker ned til Gold ?
    Får alle poengene 5 års gyldighet fra den datoen man rykker ned, eller er det plutselig poeng som forfaller innen f.eks. ett år osv. ?
     
  16. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    2,234
    Bonuspoeng:
    93
    Alle poengene får utløpsdato 5 år frem i tid
     
  17. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,279
    Likes mottatt:
    6,390
    Bonuspoeng:
    183
    Beste mulighet for tre passasjerer i business er å håpe på at SQ åpner opp igjen, eventuelt finne en passende rute til BKK/TPE og økonomi videre.

    *A-alternativene er TK fra IST, SQ fra SIN, TG fra BKK og BR fra TPE. TG og BR slipper sjeldent mer enn to seter i business, TK har ikke lagt ut noe til DPS på lang tid og SQ er godt dokumentert i andre tråder.
     
    tobeornot999 liker dette
  18. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,785
    Likes mottatt:
    21,901
    Bonuspoeng:
    293
    Er det 24 timers åpent kjøp på *A reiser (med refusjon av de 450,- i booking fee)?
    SAS sier at de ikke finner ledig biz TPE-KIX på min dato, men jeg finner de og kan booke de på nett (kommer helt til betaling).
    Vurderer derfor å booke og deretter ringe SAS slik at jeg kan kansellere og de kan hente de opp ..
     
    Last edited: 27. febr 2023
  19. elgringo1964

    elgringo1964 Med lem

    Innlegg:
    421
    Likes mottatt:
    510
    Bonuspoeng:
    93
    Den er god.
    Takker :)
     
  20. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,139
    Likes mottatt:
    7,452
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du har kommet så langt som betaling så har du allerede reservert billettene og de et synlig med pnr i mine bestillinger på sas.no (men ikke i appen). Usikker på om de forblir reservert like lenge som hvis en telefonagent hadde sendt dem til billettering hos eurobonusavdelingen eller om de frigjøres fortere, men det er kanskje uansett nok tid til å ringe kundeservice?
     
    indahla liker dette

Del denne siden