Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    4. desember (for 2 personer hjem reise)
    • 01:35 (08h 30m)
      Avgangstid 01:35 ankomsttid 06:05 (08:30:00) timer
      Suvarnabhumi , Bangkok BKK
      Avreisested Suvarnabhumi , BangkokBKK Destinasjon Bole , Addis AbebaADD
      Flyavgang ET 629 |
      Flys av Ethiopian Airlines
      06:05
      Avgangstid 01:35 ankomsttid 06:05 (08:30:00) timer
      Ankomstterminal 2

    • Bole , Addis Abeba ADD
      Tid mellom fly: 02h 55m
    • 09:00 (08h)
      Avgangstid 09:00 ankomsttid 14:00 (08:00:00) timer Avreisested Bole , Addis AbebaADD Destinasjon London Heathrow, LondonLHR
      Avreiseterminal 2
      Flyavgang ET 710 |
      Flys av Ethiopian Airlines
      14:00
      Avgangstid 09:00 ankomsttid 14:00 (08:00:00) timer
      London Heathrow, London LON
      Ankomstterminal 2
     
    Jeanette and ChristianP like this.
  2. cooolcatz

    cooolcatz Aktivt Medlem

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    788
    Bonuspoeng:
    93
    [
    Fra HND kan du fly videre til HAN 17/11 og videre til BKK ett billigselskap. Da kommer du deg frem og har ett par leggs til hjemreise.

    15/11 OSL-FRA
    15/11 FRA-IST-HND (natt i Tokyo)
    17/11 HND-ICN-HAN (natt Hanoi) eller NRT-SGN (natt Saigon)
    18/11 HAN-TPE BKK eller SGN-TPE-BKK

    Mange legs så da er det å satse på mer direkte hjemover.
    Evt. betalte billetter fra HAN eller SGN for å ha flere leggs hjemover
     
    ChristianP liker dette
  3. cooolcatz

    cooolcatz Aktivt Medlem

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    788
    Bonuspoeng:
    93
    [
    Fra HND kan du fly videre til HAN 17/11 og videre til BKK ett billigselskap. Da kommer du deg frem og har ett par leggs til hjemreise.

    15/11 OSL-FRA
    15/11 FRA-IST-HND (natt i Tokyo)
    17/11 HND-ICN-HAN (natt Hanoi) eller NRT-SGN (natt Saigon)
    18/11 HAN-TPE BKK eller SGN-TPE-BKK

    Mange legs så da er det å satse på mer direkte hjemover.
    Evt. betalte billetter fra HAN eller SGN for å ha flere leggs hjemover
     
  4. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,666
    Likes mottatt:
    6,656
    Bonuspoeng:
    183
    Personlig hadde jeg bare vurdert en sånn rundtur hvis det var muligheter til First mesteparten av veien :p
     
    cooolcatz liker dette
  5. cooolcatz

    cooolcatz Aktivt Medlem

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    788
    Bonuspoeng:
    93
    Det hadde vært det optimale men for andre er destinasjonen og mulighet til Biz en opplevelse i seg selvo_O
     
  6. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    vurderer tur over dammen til jul, og leter etter retur
    noen med stalltips til ruter med mulighet for biz til familien?
    søkt litt på * sitt award søk uten hell, ikke brukt awardfares ennå.
    tenker i hovedsak direkterute fra (allerhelst)florida et sted til europa, resten klarer jeg nok.

    har utreise så blei litt ivrig nå:)
     
  7. ChristianP

    ChristianP Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Tusen takk @Neonex , @bombusfervidus , @cooolcatz , @Jorge , @SVG_flyer , @Rapolo , @holmen for bistand til å hjelpe en nybegynner på riktig spor hva gjeldr muligheten for å reise godt til spennende steder. Det har vært opplysende hva gjelder strategi og bruk av verktøy. Imponert over kunnskapsnivået og villigheten til å bidra. For å yte tilbake må jeg vel først lykkes med den første bookingen og gjennomføre den første reisen....

    Så fremstår konklusjonen også klar: det er bare å skrinlegge prosjektet Thailand i november 2023, det finnes altså ikke muligheter med mindre man aksepterer ganske mange flybytter, eller legs som jeg ser man kaller det her på forumet :). Selv liker jeg flyopplevelsen, min bedre halvdel NOT so much, her er det minimliseirng av reisetimer og god champagne som gjelder.

    Det neste jeg da tenker jeg må lære meg noe om, er jo hvordan man kan få tak i de direkte rutene som Thai Airways har fra ARN, CPH til BKK, det er vel den beste måten å nå Thailand på.

    Thx, da får man begynne å se etter andre sol og strand muligheter i perioden nov 23-feb 24.
     
    holmen and cooolcatz like this.
  8. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,645
    Likes mottatt:
    7,632
    Bonuspoeng:
    183
    Ifølge awardhacks(som bruker SAS sitt API) er det mye ledig med Air Canada rundt juletider, til mange hubber i Europa

    Flere dager de har over 6stk billetter i Biz over atlanteren.

    eks MIA-YYZ-FRA-OSL


    Kanskje ikke helt optimalt iforhold til hva du ønsker, men er iallefall mulig å få spikret noe som kan forbedres etterhvert
     
    Last edited: 11. jan 2023
    leeds1979 liker dette
  9. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,666
    Likes mottatt:
    6,656
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du ikke har det travelt på grunn av utgående CT, poeng eller behov for å planlegge allerede nå så åpner det seg jo mest sannynlig muligheter med Thai via ARN, CPH eller andre steder i Europa hvis du søker igjen i mai/juni siden vi bare kan booke med Thai fra 180 dager før. I mellomtiden kan du følge med på seter med EVA VIE-BKK, LHR-BKK og AMS-BKK.
     
  10. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    takk fant de.
    (måtte åpne opp abbonementet igjen asap)
    grunnen til at de finnes er nok at de er så tett på nyttår at ingen kommer seg videre til norden:oops: lite eller ingenting.
    leter videre
     
  11. ChristianP

    ChristianP Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Godt poeng, CT-en går ikke ut før 31.12.2023. Kan jeg bare spørre hvordan dere gjør det? Sitter oppe om natta den 180-nde dagen før tenkt avreise og snapper opp billetter? Dukka ikke opp noen idag liksom 180 dager frem i tid, dvs juli.
     
  12. cooolcatz

    cooolcatz Aktivt Medlem

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    788
    Bonuspoeng:
    93
    Det hender seg nok at man gjør ja:rolleyes:
     
    holmen liker dette
  13. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,666
    Likes mottatt:
    6,656
    Bonuspoeng:
    183
    Tja.. siden akkurat det med Thai Airways er litt spesielt og siden for eksempel medlemmer i United MilagePlus kan booke disse lenge før oss med Eurobonuspoeng blir det litt anderledes. Vi har ikke noe annet valg enn å krysse fingrene for at de fortsatt er der når det åpnes for oss. For andre selskaper derimot er det ofte vi sitter klare med bookingfingeren når setene legges ut. En oversikt over når kan du finne her: https://blog.awardfares.com/ultimate-guide-to-award-release-dates/ Det kan også være en fordel å finne ut når på døgnet de forskjellige selskapene slipper billetter. For ANA for eksempel er dette klokka ett på natta norsk tid (klokka to etter vi har gått over til sommertid).

    Jeg håper også at det plutselig blir mange seter tilgjengelig på en gang når booking av seter med Singapore Airlines blir åpnet igjen. I følge kundeservice er det ikke så veldig langt unna.
     
    Last edited: 12. jan 2023
    Storbaba, Points4Fun and holmen like this.
  14. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,464
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    Thai longhaul biz nov. 2023 er vel ikke gjort tilgjengelig for oss ennå? Eller husker jeg feil her?
     
    Last edited: 12. jan 2023
  15. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Det dukker stadig opp billetter, så er bare å sjekke med jevne mellomrom. Hvis du ikke er veldig låst på datoer burde det ikke være noe problem å finne tur. I desember booket jeg feks Osl-vie.bkk-bkk-ist-osl for juni og osl-vie-bkk-bkk-vie-oslo for november. 2 personer i business hele veien og bestilt på sas.no.
     
    ChristianP and Spielhaug like this.
  16. Biegelo

    Biegelo Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    13
    Hei,
    Jeg booka en bonus tur til NYC i *C, men flyet til USA ble kansellert og jeg ble ombooket til et senere tidspunkt. Det passer dessverre dårlig i tidsplanen, derfor prøver jeg å finne en billett i C til en av byene rundt NYC på samme dato jeg hadde tenkt å fly.
    Ikke noe ledig akkurat nå, men det dukker opp stadig nye billetter.
    Det jeg lurer på er om gull konto på awardfares er beste/enkleste/billigste måten å overvåke de 3-4 fly som er aktuelt for meg eller om dere ville anbefale noe annet?
    På forhånd takk :)
     
  17. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Gode forummedlemmer,
    Jeg skal reise med familyen til Perth Australia i desember 2023, med retur i januar 2024. Vi er ikke så fleksible på datoer, må bli siste 2 uker i desember og første 2 uker i januar. Utreise fra SVG. Vi er 7 stk totalt. :cool: Jeg har US MR og UR poeng, en liten slump EuroBonus + 1 CT. Har ingen ambisjoner om noe mer en Economy siden vi er så mange. Min plan så langt er 5 stk med bonus Singapore og 2 betalte billetter. Jeg finner ledig med Singapore en vei 5 stk til 47,5K poeng i desember fra CPH. Retur er enda ikke lagt ut, men de første dagene i januar ligger på 80K per pers. Jeg hadde håpet å booke tur/retur samlet med Singapore, ettersom vi da kan legge inn en stopp i SIN noen dager ene veien. Er imidlertid nervøs for at tur-billettene til 47,5K kan ryke i påvente av retur-billetter.

    Mitt spørsmål er da følgende: hvis jeg booker 5 stk en vei nå i påvente av retur, går det å kombinere billettene senere til en samlet tur/retur for å få stopover i SIN?

    Har du noen andre tips eller triks tas det i mot med takk. :)
     
  18. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Ring SAS si tiden passer ikke så kan de booke deg med et annet selskap, i tillegg kan du få ordinære grunnpoeng med et annet selskap. Og husk agent ruletten, får du nei av den første, ring helt til du møter en som vil hjelpe deg.
     
    Biegelo liker dette
  19. KainBenwi

    KainBenwi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    317
    Likes mottatt:
    906
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har booket billett for 2 personer T/R med SAS biz til Los Angeles i helga. Jeg har et håp om å kunne oppgradere det til LH F på hjemreisen hvis det dukker opp flere ledige billetter. Hvor mange ekstrapoeng og hvor mange ekstra kroner blir det ca i skatter og avgifter om jeg booker oss to om fra SK biz til LH F på hjemreisen?
     
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    LH F gir 300% på distansen i miles (gcmap.com).
    Usikker på avgifter, men du må regne med å blø for prisdifferanse på billetten.
     
  21. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    677
    Likes mottatt:
    2,343
    Bonuspoeng:
    93
    Om det er en billett booket med SAS-poeng har du betalt enten 1) 120,000 poeng (FP4), 2) 200,000 poeng (vanlig poengpris SAS), 3) 130,000 (CT-bestilling med *A).

    Pris for *A-booking med Biz en vei og F den andre koster det 50%*130,000 + 50%*175,000 = 152,500 poeng. Skatter og avgifter kommer an på hvilke flyplasser du flyr mellom. Får du en relativt smooth med en mellomlanding hver vei er det gjerne 500-1000 per pers i avgifter + bestillingsavgiften på 450,-. Må du via flere flyplasser stiger avgiftene med alt fra noen 10'ere til noen 100-lapper.

    Det er også et endringsgebyr på 150,- per pers for å endre.

    Når det er nevnt ville jeg først og fremst ha satset på LH F på utreisen ettersom tilgjengeligheten stort sett er 1-3 dager innen avgang.
     
    wilco, Spielhaug and RoadKing like this.

Del denne siden