Takker for tips! Fikk booket: OSL-FRA-HND-SYD i business med LH og NH bort. Og hjem ble det SYD-YVR-YYC-LHR-FRA-OSL. Alt i business utenom YVR-YYC. Tanken var å komme seg til auckland, så blir vel å kjøpe den flighten selv.
Det tror jeg du skal være skikkelig happy med. Så går det an å sjekke og ha søk liggende og optimalisere reisen om det slippes mer. Selv fløy jeg Asiana ned til AKL og fant faktisk AirNZ til SYD på hjemturen. Har hatt følere ute på airNZ både til SYD og til Nord-Amerika og ikke funnet noe i biz. Så uten at jeg har oversikt over dagens status, eller perioden du skal reise så tror jeg kanskje at du skal være happy med å kjøpe en billig reise over til NZ. Og du har jo 8 legg.
Har en hjemreise fra HND med SAS selv i August det ikke ble trukket poeng for, så er lysten på å fly den. Men er ikke kar om å finne noe fornuftig ut for 2 pers. Men det ordner seg kanskje.
Trenger litt last minute tips. Litt over 100K eurobonuspoeng. 1 CT som går ut 31.12.2022. Vanskelig med fri utenom skoleferie pga. barn. Bør jeg bruke opp CT eller la den gå?
Det er bedre å booke noe som eventuelt må avbestilles, enn å bare kaste CTen. Poengene får du tilbake ved kansellering (så lenge de ikke har gått ut, da..)
Skjønner, og det støtter jeg. Men så har SAS ingen åpning i hele perioden med skolefri så vidt jeg klarer å se. Bør jeg ser på Star Alliance Awards? Er det noe reisemål det er relativt enkelt å få napp på business billetter? Jeg er ikke kresen verken angående hvor og når
Jeg ville sett på Star alliance ja. Bruk awardhacks eller awardfares, så finner du nok noe å bruke CTen på. Men, det kan hende du blir sittende noen timer og lete. (Som jeg synes er gøy, og en del av moroa)
Jeg finner kun ting innen de neste 15 dager på awardfares. Har det noe med tilgangene å gjøre, eller er det lite tilgjengelig?
Ja, det var det jeg tenkte også. Hadde ikke blitt lei meg om jeg måtte være i California i 3 mnd, men spørs om arbeidsgiver og lommeboka hadde blitt like glade.
Bare husk at du ikke får tilbake de 450,- pr pers i gebyr. Så potensialet tapt 900,- hvis det må kanselleres.
Er Japan helt håpløst for tiden? Tenkte å ta 2-4 uker i overgangen mellom permisjonene våre, altså mars/april. Reiser med to barn på 0 og 2 år, og trenger dermed å finne tre ledige i biz. Finner imidlertid absolutt ingenting..
Det meste av seter i denne perioden forsvant nok i det Japan annonserte gjenåpning. Mars/april er høysesong, kombinert med redusert kapasitet østover pga. omveien rundt Russland. Derimot god tilgjengelighet i januar/februar, spesielt på søk ut fra VIE.
LH virkar og slippe eindel nærmare opp mot avreise. Spesielt på MUC ruta. Kanskje ikkje det mest spennande, men her bør det gå fint og finne 3stk. Søk nært fram i tid nå, så ser du kanskje mønster?
Takk for tilbakemeldinger. Det viktigste blir vel å finne en fungerende retur. Utreisen løser det seg vel stort sett alltid med. Jeg får vel bare få opp alle tenkelige varsler, og satse på at vi finner noe dugelig Hvordan er det forresten med SQ? Skulle ikke det være mulig å booke nå i januar?
Noen som har tid til å ta et kjapt søk og se om de finner noe longhauls i C fra BKK til Europa søndag 15. jan? Har en retur BKK-DEL-LRH-OSL, redd alt jeg plukker med meg fra markedet i Østen blir rota bort av Air India mellom DEL-LHR... Edit: Jeg søker som bare det på awardfares og awardhacks selv, men søker leg for leg. Inntrykk av at noen kan søke "all" og få det til å funke (?)
Kommer deg til IST, men fant ikke noe videre sånn umiddelbart. Denne dukker opp på sas sin egen søkefunksjon også.