Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. Stramund

    Stramund Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    13
    OK, lenge leve spontaniteten. Satt og kikket litt på ferieturer til sommeren og plutselig hadde jeg bestilt cruise i Middelhavet for hele familien med Symphony of The Seas fra Barcelona. Elsker disse store jollene fra RCCL:)

    Kastet meg inn på SAS og fikk bestilt en enveis bonusbillett til Barcelona i Plus for 4 personer.

    Hva anbefaler dere at jeg gjør for hjemreisen? Ønsker jo helst en bonusreise, da jeg har en del poeng, men ser helt skrapet ut. Pleier det å dumpe inn bonusreiser innimellom så jeg kan følge med litt, eller er det bare å hoppe i det og kjøpe en enveis tilbake?

    Evt kansellere bonusreisen og kjøpe tur/retur. Eller er det ikke tilfelle lenger at det er dyrere å bare kjøpe enveis?

    Hva ville dere erfarne gjort i denne situasjonen?
     
  2. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,830
    Likes mottatt:
    8,313
    Bonuspoeng:
    183

    Enveis i Europa, skal ikke være dyrere, kun til USA(og Asia)?

    Det kan fortsatt dukke opp bonusbilletter, hvis det ikke er altfor stor forskjell opp til Plus Pro kan du jo kanskje kjøpe det for hjemveien, og evt kansellere om det skulle dukke opp bonusbilletter
     
    Stramund liker dette
  3. Stramund

    Stramund Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    13
    Takk for svar.

    HVIS det skulle dukke opp en bonusreise, kan jeg legge den til digitalt på den enveisen jeg allerede har, eller må jeg kansellere og booke på nytt?

    Har sett noen snakke om et valg som heter "legg til hjemreise", men dette finner jeg ikke i min bestilling?
     
  4. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,177
    Likes mottatt:
    36,715
    Bonuspoeng:
    293
    Det er du så lenge du har en gjennomgående reise, og slipper å henvende deg til et firma som aldri svarer fordi du kjøpte den hos KLM. De kan vel route deg både på senere fly og via Paris. Så jeg tenker det går fint. Gate personalet på Flyet til BER vet også hvilket fly du kommer inn med, så om du er 10 min forsinket vet de at du er på vei ;)
     
    Neonex liker dette
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,035
    Likes mottatt:
    33,259
    Bonuspoeng:
    293
    Sjekk på bonusreiser individuelt. Kanskje finner du f.eks til VIE/DUS/ZRH/BER/GOT/LHR, så kan fortsette derfra.

    EB er ikke flink til å vise slike alternativer.
    Kan for kreve mer poeng, men det har du jo mye av sier du.
     
  6. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,971
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    Avbestiller du risikerer du at de bill. du har ikke kommer tilbake som ledige bonusbill. Dukker det opp retur kan du ringe SAS og de kan legge til returen for deg.
     
  7. trqen1

    trqen1 Medlem

    Innlegg:
    102
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    28
    Ser SAS har mye bonus billetter ledige et par tre fire dager frem i tid. Observerer at disse går opp og ned antall og i reiseklasse flere ganger om dagen uten at flere seter blir booket (setekonfig). Er det trafikken inn på de ulike billettene som styrer dette?
     
  8. chiller

    chiller EBD Hangaround

    Innlegg:
    75
    Likes mottatt:
    431
    Bonuspoeng:
    53
    Tenkte å se om jeg og en kompis kunne komme oss over til New Zealand en ukes tid i nær framtid. Har en CT som må brukes. Hva slags routinger er det vi burde sette opp søk på? Vil vi få lov til å booke å fly vestover, eller vil de insistere på at vi skal fly østover?
     
    Last edited: 13. des 2022
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,035
    Likes mottatt:
    33,259
    Bonuspoeng:
    293
    Får ikke fly vestover lenger. Av en eller annen grunn er østover regnet som most reasonable route.
    HUBs i Asia som er aktuelle er SIN, BKK, HND
     
  10. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,177
    Likes mottatt:
    36,715
    Bonuspoeng:
    293
    Antakelig er Seoul huben med best tilgjengelighet.

    Vestover kan være vanskelig som nevnt over. Skal si at jeg fikk tilbud om å booke vestover for 1 år siden. Men dro østover pga reisetider osv.

    Men det er nok ekstremt utplukket så dere må nok regne med turist hvis 2 pers skal fly sammen.
     
  11. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,124
    Likes mottatt:
    3,482
    Bonuspoeng:
    113
    Feil. Jeg booket i år tur til Australia for en kompis via vest og det gikk helt fint. Senest forrige uke sjekka jeg en flygning til Auckland og igjen fikk jeg forslag fra agenten om å fly vestover via USA.
     
    Gullars liker dette
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,035
    Likes mottatt:
    33,259
    Bonuspoeng:
    293
    Du verden. Agentrullett mao.
     
    SVG_flyer liker dette
  13. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    443
    Likes mottatt:
    932
    Bonuspoeng:
    93
    Sitter på awardfares/awardhacks/SAS og speider etter ruter. Har funnet en fin rute som er i Seoul (ICN) morningen lørdag 7. jan, men derifra er det helt stopp. Målet er Thailand og jeg evner ikke finne noe som helst videre fra Seoul..

    Har brukt https://www.flightconnections.com/flights-from-seoul-icn men er helt låst. Noen som har et stalltips? :)
     
  14. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    473
    Likes mottatt:
    986
    Bonuspoeng:
    93
    Søkte gjennom samtlige flyplasser hvor *A flyr i Asia (foruten Kina), ble kun 1 treff:

    upload_2022-12-20_12-28-0.png
     
    rookietrader liker dette
  15. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    443
    Likes mottatt:
    932
    Bonuspoeng:
    93
    Takk!
     
  16. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,830
    Likes mottatt:
    8,313
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har erfaring med setevalg hos Avianca?
    Har en bonusreise med de på strekningene MAD-BOG-AUA-BOG-BCN.

    På langstrekkene har jeg business og får valgt sete på SAS og hos Avianca.
    BOG-AUA-BOG er i eco, Avianca tilbyr bare eco intra sør amerika, her får jeg ikke valgt seter, setekartet kommer ikke opp hos SAS, hos Avianca kommer setekartet opp men alt er grået ut, og jeg får feilmelding
    • There is an error with one of the special services (15235)

    Antar Avianca tar betalt for setene her også for *A Gold medlemmer, og at jeg ikke får kjøpt reservasjon ettersom billetten er ticketed av SAS.

    Noen med erfaring?
     
  17. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Her er det ingen problem.
    upload_2022-12-22_14-18-3.png
    upload_2022-12-22_14-18-36.png
     
    Lars J liker dette
  18. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,830
    Likes mottatt:
    8,313
    Bonuspoeng:
    183
  19. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,830
    Likes mottatt:
    8,313
    Bonuspoeng:
    183

    Forsøkte meg til gullmailen og fikk til svar:

    Thank you for your email.

    I can add the seats but get message that you need to pay for it.

    So in this case, please call my colleagues for help.


    Merkelig at du får valgt og ikke jeg? Ser også ut som du kan velge på første rad, dette skal jo i utgangspunktet være de dyreste eco billettene..

    Når booket du? og hva slags klasse har du?

    Har du booket for en tid tilbake(før de annonserte at de kuttet ut Business), kan det være at du fortsatt fikk booked I klasse?
     
  20. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    720
    Likes mottatt:
    2,170
    Bonuspoeng:
    93
    Sjekk om EB-nummeret ditt mangler på det strekket. Ofte glemmer agentene å legge det inn ved endringer.

    upload_2022-12-23_13-4-30.png
     
    Lars J liker dette

Del denne siden