Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. MariusFS

    MariusFS Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    3
    I know, men så så jeg at hvis jeg kjøpte abonnement på Awardfares og gjorde litt research her inne så var det mulig å fikse selv!
     
    holmen and trygveat like this.
  2. trulsdd

    trulsdd Nytt Medlem

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    8
    Takk for gode svar!

    Fant en veldig kjekk tur til Zanzibar på biz, men den var umulig å få booket på SAS sine nettsider (selv om turen dukker opp på søk der). Får en feilmelding om at billettene ikke var tilgjengelige likevel...

    Ringte SAS, og der fikk jeg beskjed om at "det er venteliste, og ventelisten er lukket" og at "du får bare prøve å finne nye tider". Kunne ikke si noe om når disse ventelistene oppstår, når de lukkes eller om det er mulig å finne billetter uten venteliste. Elendig system. En ting er at noen søkemotorer gjerne finner billetter som SAS ikke har, men på SAS egen nettside burde de ha litt kontroll.

    Gjelder forøvrig SVG-ZNZ 08/10 med retur 15/10 på business.


    EDIT:
    Altså er det BARE lokketilbud på SAS.no? Nå har jeg prøvd å booke til Rwanda, Zanzibar og et par andre destinasjoner. Både eco og biz. INGENTING går gjennom - selv om billettene står og blinker til meg på SAS.no.

    Ingen hjelp å få på telefon. Er det virkelig ingenting annet å gjøre enn å fortsette å prøve å gjøre bookinger??

    "Disse tilbudene er dessverre ikke tilgjengelige for hjemreisedatoen du ønsker."
    "Prisen du valgte er dessverre ikke tilgjengelig lenger. Velg en annen prisklasse."


    EDIT 2:
    Tilbakemelding fra SAS kundeservice er: Unngå Ethiopian, Turkish og Thai når du skal bestille bonusbilletter - der er det bare masse krøll. Seriøst selskap!
     
    Last edited: 01. des 2022
  3. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,960
    Likes mottatt:
    5,767
    Bonuspoeng:
    183
    Ethiopian? Når SAS viser mye ledig er dette nesten alltid "ghost seats" som ikke kan bookes. Tips er å sjekke United, da det skal stemme overens med faktisk tilgjengelighet.
     
  4. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,465
    Likes mottatt:
    5,615
    Bonuspoeng:
    183
    Bare for moros skyld, ringte jeg inn da fikk jeg vite at de kan se ledige seter med ET mellom FRA-ADD 8. okt og ADD-ZNZ 9. okt. Venteliste er kjent situasjon med TK. Thai har jeg aldri opplevd noe problem med. Hva med en runde med agentrullett? Eller noe viktigere, forsøkte agenten å booke segment for segment? Hvis ikke, bør du sette av litt tid til å lese gode råd om booking av bonusbilletter på IF. Mye nyttig informasjon.
     
    Last edited: 01. des 2022
    eventyrer liker dette
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    That's the spirit! :)
     
    Jeanette liker dette
  6. Lillegutt

    Lillegutt Lonesome traveler

    Innlegg:
    214
    Likes mottatt:
    833
    Bonuspoeng:
    93

    Pussig, begge gangene jeg bestilte med ET gikk alt på skinner. Ikke lenge siden jeg sikret neste års tur til ZNZ selv via SAS sine sider. Eneste er at man ikke får valgt seter
     
  7. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,465
    Likes mottatt:
    5,615
    Bonuspoeng:
    183
    Du må velge sete på ET sin hjemmeside. Husk å logge deg på med ET sitt pnr.
     
    Lillegutt liker dette
  8. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,

    har funnet optimal rute til deg. Send meg pm når du har tid. Både til zanzibar og Kigali.

    Hjelper deg gjerne å bestille.

    Svg_flyer
     
    Last edited: 01. des 2022
    Jeanette liker dette
  9. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke for å pirke, men vedkommende vil trolig til Kigali som faktisk eksisterer i motsetning til Kangali :p
     
  10. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Mente Kigali, skrev feil der ja. Takk for tips for skrive feil.
     
    Flyrlavt liker dette
  11. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Og for ordens skyld så er faktisk Kangali en liten bygd i India med 35 innbyggere, alt man lærer av å bruke litt tid på IF:rolleyes:
     
    SVG_flyer liker dette
  12. BogZog

    BogZog Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Noe tips om hvor man finner dette? Finner det ikke på ETicket fra SAS.
     
  13. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,654
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan få det ved å henvende deg til SAS.

    Alternativt dukker det opp om du legger inn booking på https://www.checkmytrip.com
     
    BogZog liker dette
  14. BogZog

    BogZog Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Mange takk! Fant den på checkmytrip ja så da er seter reservert. Blir ofte imponert over alt dere kan :)
     
    Jeanette liker dette
  15. trqen1

    trqen1 Medlem

    Innlegg:
    98
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Liten oppdatering:
    Har fått tak i 4 stk OSL - MIA i eco og MIA-CPH-OSL i biz! Ikke dårlig fangst i julen det :) hehe. De holder nok billettene så lenge de kan vs fyllingsgrad. Krysser fingrene for tilgjengelige biz over dammen også....
     
    cooolcatz and Maggie like this.
  16. mariusberg89

    mariusberg89 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    464
    Likes mottatt:
    156
    Bonuspoeng:
    43
    Stikker til manila i julen.

    Har en rute via HND med ANA fra FRA som jeg så frem til med The room. Dog er det flyttet til LHR så ser på å forbedre opplevelsen, samt prøve å minske reisetiden da jeg har en natt i HND før jeg kommer meg videre.

    Har nå funnet CDG-TPE-MNL med Eva. Utfordringen er OSL-CDG hvor mellomlandingen på bonusbillett blir for kort for booking i følge agenten. Kun 40 min.
    Vurderer derfor å bestiille billett med AF evnt. som lander 09:10 estimert mens flyet videre da går 11:20. To close?
     
  17. mariusberg89

    mariusberg89 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    464
    Likes mottatt:
    156
    Bonuspoeng:
    43
    Andre som får samme feilen hos united?
    upload_2022-12-6_18-39-5.png
     
  18. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Viser ikke tilgjengelighet mellom 14 og 28/12 på det søket.

    Edit: ingen feil men ingen billetter å vise på søket.
     
  19. mariusberg89

    mariusberg89 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    464
    Likes mottatt:
    156
    Bonuspoeng:
    43
    søker uten miles også og får ikke opp rutene til ana da heller.
     
  20. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Har kjøpt en gjennomgående billett hos KLM fra Bergen til Berlin med transfer på 45 min i AMS (de har solgt den gjennom sin nettside). Er jeg safe hvis det skulle oppstå forsinkelser? Ser at det går et fly igjen rundt kl 16, så bør vel få plass der hvis tidsskjemaet ryker?
     

Del denne siden