Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. trqen1

    trqen1 Medlem

    Innlegg:
    102
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    28
    Takk!
    Fleks dato fom 19.12 - over nyttår, ca 14 dager
    Fleks destinasjon i FL, kortest mulig reise
    Antall, 2 voksne 2 barn
    Bonusprogram EUB
     
  2. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Det finnes en tjeneste som heter chatflights. De fikser alt for deg mot betaling.
     
  3. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Dette høres ut som en nesten umulig oppgave hvis dere vil reise i biz. Det er ikke ofte man finner fire ledige bonusseter på samme flight. Satser dere på øko, er sjansen større. Ledige bonusbilletter til populære destinasjoner blir gjerne tatt lang tid i forveien.
     
    Last edited: 27. nov 2022
    trqen1 liker dette
  4. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,640
    Likes mottatt:
    3,953
    Bonuspoeng:
    113
    Som @bombusfervidus sier er det så godt som utenkelig at det dukker opp fire seter på samme flight/dag i business før jul. Hvis du kan reise i økonomi er mulighetene større. F.eks. er det 5 ledige i økonomi fra CPH til MIA med SAS og LH 19. desember, med avreise fra Oslo 18. desember. Det innebærer riktignok en overnatting i enten CPH eller FRA.
     
    trqen1 liker dette
  5. mariusberg89

    mariusberg89 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    490
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Da må man spare litt mer, men til gjengjeld får man da tilgang på flere ruter osv. så bør jo egentlig være positivt for de også.
     
  6. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    720
    Likes mottatt:
    2,170
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tror flyselskapene forsøker å unngå at det flyttes for mye penger på bonusreiser. For å få månedsoppgjøret så nært null som mulig styrer de med tilgang av egne flighter til partnere, samt strupe tilgang til partneres flighter for egne kunder.
     
  7. trqen1

    trqen1 Medlem

    Innlegg:
    102
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    28
    Takk! Har booket til OSL-ORD på biz/ +, men innenlands koster en formue så har åpnet for litt ulike varianter.

    Edit: billettene fra cph finner ikke jeg..
     
  8. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Prøv München samme dag.
     
  9. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,788
    Likes mottatt:
    21,903
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis alle sparer litt mer er vi jo like langt .. :p
     
  10. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    12,082
    Bonuspoeng:
    183
    Hmm, viss f.eks LH F da blir tilgjengelig 14dagar før og når AF viser F1 og ikkje når det er F5/F6 så vil det jo bli fleire seter?
     
  11. mariusberg89

    mariusberg89 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    490
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Vi er jo ikke like langt for da tar det lengre tid å få tilgang til en billett siden man må spare mer, dermed har ikke alle tilgang like fort. samtidig er da også tilgangen større pga. setene koster mer.

    Make sense?
     
  12. Chr1st1an

    Chr1st1an Medlem

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
    Hei godtfolk. Trenger litt bistand til en booket tur.
    Vi har billetter til HK om 2 uker. Vi har håpet at restriksjonene lettet en del fra vi bestilte for 6+ mnd siden, og det har de til en viss grad. Problemet er at det ikke er mulig å spise/drikke etc ute de første 3 dagene i byen. Vi har kun 3 dager der.....

    Reiseruten er:
    OSL-LHR-TPE-HKG
    HKG-TPE-CDG-OSL

    Har nå prøvd å endre til OSL-LHR-TPE-BKK da det ikke er noen restriksjoner i Thailand. Agenten sier at for å gjøre dette må de endre hele reisen og legge inn alt på nytt. Altså finne ny billetter hele veien fra OSL-BKK.

    Jeg har også spurt om det er mulig å bare slette TPE-HKG for å heller bli i Taiwan, men det var heller ikke mulig.

    Hva sier folket her inne? Er dette korrekt? MÅ hele turen slettes selv om siste leg endres?
     
  13. mariusberg89

    mariusberg89 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    490
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Er andre mer erfarne her inne men kjør agentrulletten. Det bør være fult mulig, mener jeg har gjort det samme selv for noen år tilbake.
     
  14. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    720
    Likes mottatt:
    2,170
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis både LHR-TPE og TPE-HKG er med BR kan det hende det er married segments. Du skal kunne beholde OSL-LHR, men det går ikke an å slette individuelle segmenter i en married segment gruppe. Hele gruppen kan derimot kanselleres.
     
    Chr1st1an liker dette
  15. Chr1st1an

    Chr1st1an Medlem

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
    Ja begge de to leg er med BR. Da er nok det grunnen til dette problemet.. Utrolig irriterende!
    Takk for svar!
     
  16. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,177
    Likes mottatt:
    36,715
    Bonuspoeng:
    293

    Har du sjekket hvordan 3 dagers regel praktiseres? I Taiwan for 1 uke siden skulle vi vært i karantene, men dette ble ikke kontrollert eller fulgt opp. Så vi brukte tid i byen mens vi var der.
     
  17. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Taiwan praktiserser "0+7" fra 13. okt., altså ingen karantene. Så det er nok riktig at ingen kontrollerer eller følger opp noe som helst lenger. Alt forebyggende tiltak er overlatt til hver enkelte.

    Siste nytt er at munnbindkrav utendørs fjernes fra 1. desember.

    Hong kong er dessverre strengere. Alle får tildelt en "helsekode". Man er gul mellom dag 0 og 3, noe betyr at man ikke slippes inn på restauranter.

    (Illustrasjonsbilde. Fant ikke noe nyere bilde, så der det står 21, burde ha stått 3).
    upload_2022-11-28_14-2-8.png
     
    Last edited: 28. nov 2022
    Chr1st1an, holmen and paron like this.
  18. Chr1st1an

    Chr1st1an Medlem

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
    Ja som @bombusfervidus skriver så er ikke taiwan noe problem.
    Reglene for HK har vært strenge lenge og jeg trodde at alt var ok siden karantene ble opphevet, men det å kun få lov til å ta buss og handle på supermarket er ikke fristende nok til å ta turen.
    Så nå er HK kansellert og turen går til Thailand.
     
  19. trulsdd

    trulsdd EBD

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    18
    Hei!

    Jeg skjønner fortsatt ikke helt hvordan denne bestillingsprosessen fungerer.

    Jeg vil reise med kone og barn (2 år) på biz. Har 135 000 poeng og én CT. Jeg og kona er EBG.

    På Awarhacks har jeg f.eks. funnet disse to:
    upload_2022-11-30_12-23-20.png
    upload_2022-11-30_12-28-4.png

    1. Er det bare å ringe SAS og prøve lykken? Noe jeg burde forberede meg på?
    2. Er det riktig at jeg får 50% rabatt på guttungen i poeng?
    3. Hvordan beregnes prisen på turen dersom det er én vei biz, og én vei economy?
    4. Kan jeg by på business på alle flyturer - eller kun noen ruter?

    EDIT:
    Hos SAS.no får jeg noen av billettene opp - men får ikke noen CT-rabatt, ei heller rabatt på barn. I stedet skal de ha 30k poeng for hver person hver vei i economy... Ingen rabatt og CT?

    ... og hva er sjansen for at de ulike reisene som dukker opp på Awardhack faktisk fungerer?
     

    Attached Files:

    Last edited: 30. nov 2022
  20. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,830
    Likes mottatt:
    8,313
    Bonuspoeng:
    183
    1. Er det bare å ringe SAS og prøve lykken? Noe jeg burde forberede meg på?
    Du må ringe CT telefon, og presentere ruten din, så vil de søke den opp
    2. Er det riktig at jeg får 50% rabatt på guttungen i poeng?
    Det gies ikke 50% rabatt for barn når du booker *A, det gjelder kun SAS sine egne flyvninger.

    3. Hvordan beregnes prisen på turen dersom det er én vei biz, og én vei economy?

    eks koster T/R business 180 000 og T/R eco 140 000 betaler du da160 000

    4. Kan jeg by på business på alle flyturer - eller kun noen ruter?
    mulig noen flyselskaper lar deg by på oppgradering - andre ikke.


    Awardhacks er ganske pålitlig, da den bruker SAS sitt API.
    Merk at SAS sitt API og derfor også awardhacks klarer bare å vise reiser i samme klasse, slik at om du har fått opp ene vei i kun economy, så kan det være att enkelte leg på ruten lar seg booke i business.
     

Del denne siden