Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,177
    Likes mottatt:
    36,715
    Bonuspoeng:
    293

    Skulle det gå skeis og dette handler om et år til for liftetime gold osv. så kan du vel kjøpe de siste poengene 3 måneder etter ny periode er startet, altså kjøpe statusbyggende poeng for forrige periode. Sjekk om det er en back up som gjør at du er trygg på å vente på amex poeng.
     
  2. antirealiti

    antirealiti Medlem

    Innlegg:
    143
    Likes mottatt:
    285
    Bonuspoeng:
    63
    Tror ikke jeg har flydd nok til å kunne kjøpe grunnpoeng dessverre.
     
  3. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,788
    Likes mottatt:
    21,903
    Bonuspoeng:
    293
    Så vidt jeg vet er det ingen grense for hvor mye du faktisk må ha flydd for å kunne kjøpe grunnpoeng, men du kan ikke kjøpe mer enn 15.000 for å oppnå gull.
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,035
    Likes mottatt:
    33,259
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo doble statuspoeng nå, så en plus tur/retur nyc burde berge deg.
     
    MariusFS liker dette
  5. MariusFS

    MariusFS Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    3
    Håper dette er riktig sted å spørre så tar sjansen!

    Trenger hjelp til booking av en CT med reiselengde på 12-14 dager i tidsrom fra 10.februar - 12.mars av noen som har litt mere peiling enn hva jeg har :D Selvfølgelig mot betaling!

    Har funnet med TA til Kuala Lumpur, men håper å få booket med ANA, Thai, Swiss, EVA etc istedet med nyere business-klasser! Med mindre det er A350 eller 787´en til TA :)

    Reisemål: Bangkok/Kuala Lumpur/Singapore (Endestasjon er Phuket, men bookes selv med AirAsia)
    Klasse: Business/First
    Personer: 2
    Legs: Så få som mulig.
    Poeng: 300K +.
     
    Last edited: 21. nov 2022
  6. cooolcatz

    cooolcatz Aktivt Medlem

    Innlegg:
    268
    Likes mottatt:
    804
    Bonuspoeng:
    93
    Her er ett eksempel som er bookbart nå ved å ringe inn.
    21/2 OSL-CDG SAS 10:55-13:15

    22/2. CDG – TPE EVA air BR88. 11:20 – 0700 (+1)

    23/2 TPE-BKK Thai TG 633 13:55 – 16:50


    Egen reise Phuket


    5/3 BKK-TPE via HKH. THAI og EVA 08:00-15:20.

    5/3 TPE-CDG Eva 23:30-08:20 (+1)

    7/3 CDG-OSL SAS 14:00-16:15

    Alt I C

    Evt. CDG-BRU-OSL 6/3 10:15-17:10 i X
     
  7. MariusFS

    MariusFS Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    3
    Litt for lang rute ser det ut som, synd vi var såpass sent ute...

    Men si man bestiller eco med Thai/EVA istedet, fra LHR/COP/ARN til BKK, er det ofte det slippes BIZ-billetter nærmere avgang så man kan endre? Noe å satse på?
     
  8. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,481
    Likes mottatt:
    3,924
    Bonuspoeng:
    113
    Kjapt søk på sas sin egen søkefunksjon for star alliance viser 2 ledige billetter direkte LHR-BKK i C på Torsdag og Fredag denne uken. Ikke uvanlig at jeg ser ledig til BKK kun noen dager i forveien, men så absolutt ingen garanti for at det dukker opp.
    Skjermbilde 2022-11-21 kl. 21.37.26.png
     
  9. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Alt er relativt.
    Det du må spørre deg selv om, vil du ha reist om du må reise i økonomi hele veien? Hvis ja, så kan du satse på det du selv foreslår. Hvis ikke, så book reisen i biz selv om det betyr en liten omvei og book om hvis bedre alternativer dukker opp. Husk å skaffe deg et verktøy som overvåker ledige seter for deg.
     
    tobeornot999, Finnks and cooolcatz like this.
  10. rgn

    rgn Medlem

    Innlegg:
    213
    Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    43
    Andre som får opp følgende melding når de forsøker å booke på SAS.no med poeng?

    "Beklager, det er ikke mulig å bestille flyreiser med poeng akkurat nå. Vi jobber med å få dette løst så snart som mulig."
     
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,035
    Likes mottatt:
    33,259
    Bonuspoeng:
    293
    Har sikkert sammenheng med black whatever
     
  12. Bjerregaard

    Bjerregaard Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei!

    Satser på at dette er riktig tråd så jeg fyrer i vei:

    Pre-covid gjennomførte jeg en CT-reise i Biz til Seoul og hadde egentlig ingen problemer med å finne masse alternative ruter langt frem i tid midt på sommeren.

    Nå er det på tide å prøve seg igjen, men da TRD-SIN. Det har jeg forstått er nærmest umulig å få til, så jeg forsøker å finne Biz-billetter fra CPH/ARN/LHR etc - BKK/HKG/TPE etc og ordne med connections deretter.

    Det jeg helst vil ha er CPH-BKK direkte med Thai i september 2023. Jeg finner tilgjengelige Biz-billetter på mange forskjellige datoer gjennom United sin søkemotor, men finner ingenting hos SAS og heller ikke møtt noen på telefon som kan hjelpe meg. Er det virkelig slik at billettene ikke slippes til alle partnere i Star Alliance samtidig? I så fall, er det noen ca. faste regler på når disse slippes hos SAS? Finnes det noen workarounds? Flere spørsmål i ett her, men satser på at det finnes erfaring nok i dette forumet til å veilede litt :)
     
  13. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,321
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Flyselskapene har ulik vilje til å betale for bonusbilletter til sine kunder. Feks Thai selger bonusbilletter til partnere i alliansen for X antall kroner. United og Lufthansa er villig til å kjøpe disse setene, SAS ikke villig til å kjøpe - eller i hvert fall ikke kjøpe så mange. Så derfor vil de være ulik tilgjengelighet i de ulike bonusprogrammene.
     
  14. mariusberg89

    mariusberg89 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    490
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    er det ikke mulig å fremme forslag til sas om at de kanskje kan trekke mer poeng pr sete så de igjen kan by mer pr sete? da blir det ikke like mange om setene etter som at alle kanskje ikke har like mye poeng tilgjengelig, samt at resterende da får tilgang på flere alternativer.

    Vinn-vinn?
     
  15. dahlmath

    dahlmath Aktivt Medlem

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Jobber du på SAS som undercover ? låter som musikk i deres hode og ett ypperlig forbedringspotensial :D
     
  16. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    720
    Likes mottatt:
    2,170
    Bonuspoeng:
    93
    Du får garantert halve ønsket ditt oppfyllt før eller siden. De tar flere poeng, men de kommer ikke til å betale mer for setene til partnere..
     
  17. mariusberg89

    mariusberg89 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    490
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    haha, på ingen måte. Men jeg ønsker bedre tilgang på bonus flighter og ser da på det som et fornuftig forsalg. Kommer jo til å gå utover meg også da jeg vil brenne opp poeng mye raskere dessverre.

    Ja, det er vel en stygg fare for det :(
     
  18. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,788
    Likes mottatt:
    21,903
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke vinn for de med akkurat nok poeng med dagens priser..
     
  19. trqen1

    trqen1 Medlem

    Innlegg:
    102
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    28
    Hei! Noen med litt tid til overs som kan hjelpe meg med en sjekk av tilgjengelighet på bonus til Florida nå i julen..? Send PM :)
     
  20. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,481
    Likes mottatt:
    3,924
    Bonuspoeng:
    113
    Antall passasjerer? Dato? Hvilken klasse ønsker du å reise i? Hvilket bonusprogram? Du må komme med litt mer info for at vi skal kunne hjelpe deg.
     
    kjeeli liker dette

Del denne siden