Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,491
    Likes mottatt:
    62,825
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ser den på AF, som du sier. Har du prøvd å be dem om å ta et strekke av gangen? Det er litt uklart for meg, når det er tilgjengelig for EB, egentlig. Jeg har bare tatt sjansen, og SAS har funnet mye av det som også ikke kommer opp som EB-tilgjengelighet.
     
  2. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    720
    Likes mottatt:
    2,171
    Bonuspoeng:
    93
    Eurobonus kan booke TG 180 dager frem, mens United kan booke inntil 339 dager frem. Bortsett fra det er tilgjengeligheten den samme.
     
  3. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,788
    Likes mottatt:
    21,903
    Bonuspoeng:
    293
    Takk @Kjetil L
    Da er det bare å vente (lenge) og håpe de blir værende tilgjengelig i ca. 5 måneder til ... :confused:
     
  4. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,788
    Likes mottatt:
    21,903
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, prøve kun ett og ett leg. De så ingenting.
     
  5. mariusberg89

    mariusberg89 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    490
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Velger å gjøre det jeg kan for å holde meg unna AI: https://thepointsguy.com/reviews/air-india-business-class-777-300er/

    Selv om de nå egentlig hadde en litt bedre rute så jeg slipper så mye overnattinger på veien.
     
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,351
    Likes mottatt:
    19,585
    Bonuspoeng:
    293
    Forståelig. Jeg kunne gjerne tenkt meg en tur til Taj Mahal og om jeg må fly Air India går det nok greit.. Har flydd både bedre og dårligere.. Så lenge det er i C så er det ok :cool:
     
  7. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,596
    Bonuspoeng:
    293
    I gamle dager gikk det LH F til Taj Mahal. Vi hadde tre seter i 2019.
     
    Are liker dette
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,351
    Likes mottatt:
    19,585
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg skulle hatt det neste sommer, lande kl 06ish og avreise på kvelden til ICN, 4x I på expertflyer, 1 hos SAS :(
    Hadde vært en helt utmerket tur.. Men endte opp med FRA-ICN istedenfor..
     
  9. SuperVC10

    SuperVC10 Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    218
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg fikk nylig en SMS fra SAS, hvor de inviterer meg til å sjekke inn på en flight fra LAX-CPH.

    Problemet er at dette er noen andres billetter. Rettere sagt tre helt fremmede personer, hvis navn jeg ser når jeg trykker på lenken.

    Jeg har selvsagt ikke sjekket inn eller gjort noe annet surr for disse tre fremmede.

    Lurer likevel på om dere har opplevd noe lignende? Og ville dere sagt i fra om feilen til SAS?
     
  10. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,830
    Likes mottatt:
    8,314
    Bonuspoeng:
    183
    Skjedde meg i sommer, en random familie som hadde booket SFO-CPH-PMO hadde mitt telefonnummer i bookingen.. således tikket meldinger om innsjekk og irrops inn på min tlf

    Har mistet trua på SK kundeservice, og sa ikke ifra.

    Kanskje dette er rette tråden https://insideflyer.no/forums/threads/sas-it-feil-og-rar-respons.16623/
     
    SuperVC10 liker dette
  11. mariusberg89

    mariusberg89 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    490
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Vet ikke om andre her er kjent med denne siden: https://www.flightconnections.com/

    Men har begynt å bruke den nå for å finne legs det kan være fornuftig å søke på for å enklere kunne planlegge ruter i stedet for å bare søke "random". Fin for min del hvertfall :)
     
    FlyforTog and Jeanette like this.
  12. mariusberg89

    mariusberg89 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    490
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Spm.
    Vet man skal huke av for Aeroplan hos awardfares for å ikke få feil treff, men er vel av og til de faktisk er tilgjengelige?

    Gjorde et søk på en rute som kun er hos Aeroplan hos AW, sas sine sider finner det ikke mens ef finner de samme:
    upload_2022-10-25_18-43-24.png

    er det da realistisk eller er de fordi ef finner på aeroplan også?
     
  13. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    jeg trenger hjelp!

    jeg har lest en del i veldig mange tråder i forberedelse til CT bestilling, men nå når jeg faktisk skal gjøre det er jeg ganske forvirret.

    - Vi er 2 voksne 2 barn som skal reise og vil gjerne i biz, har 2 CT.
    - Målet er å reise i hele januar, altså fly uke 1 og tilbake uke 5.
    - Vi kan dra hvor som helst utenfor Europa, bare at det er varmere, billigere, god mat :)

    jeg kjøpte awardfares Gold nå for å kunne prøve å finne noe. var det riktig?
    og forstår jeg det riktig at jeg ikke burde søke fra TRD/OSL/CPH, men fra Europa, og så senere kan jeg finne flyturer fra TRD helt til der jeg opprinnelig bestilte?

    jeg tar gjerne i mot tips.
    vi er en familie med 3 barn under 5 nå, så jeg har mye mindre tid og energi for å finne ut av alt dette her enn jeg hadde før :s
     
  14. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Her er en start etter fem minutters søk. Avreise er nok i romjula. Avianca har ikke biz lenger intra Latin Amerika, men jeg har en reise selv i øko BOG-SCL-BOG jan. 2023 der jeg fikk velge biz-sete. Kanskje du har tid og energi til å finne returen selv?

    upload_2022-11-2_22-32-58.png

    upload_2022-11-2_22-33-23.png

    upload_2022-11-2_22-33-57.png
     
  15. mariusberg89

    mariusberg89 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    490
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Tok du åpent søk i award fares først for å finne dette? eller hvordan kom du frem til dette om jeg kan spørre? prøver bare å se det er flere triks jeg kan lære meg.
     
  16. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,429
    Likes mottatt:
    8,808
    Bonuspoeng:
    183
    Det er SAS sitt eget søk etter bonusbilletter på Star Alliance: https://www.sas.no/eurobonus/star-alliance-award-trips/
    Så må du nesten finne en destinasjon som du vil til, og søke fra LHR, FRA, MUC, LIS. Evt andre større hubber
     
  17. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Brukte ikke AF i dette tilfellet. Magefølelsen min sier at det er størst mulig sjanse å finne fire ledig biz mellom LHR-BOG, så jeg begynte der. Jeg søkte på flere datoer og fant kun en dato som har fire biz-seter ledig. Søkte på reise videre til SCL og EZE pga. varme.

    Jeg har ikke søkt på andre strekninger i det hele tatt. Da vil det ha tatt atskillig lengre tid. Frister ikke å bruke mye tid på å søke på nye reiser når jeg nettopp har booket en reise selv.
     
    Last edited: 03. nov 2022
    mariusberg89 liker dette
  18. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,351
    Likes mottatt:
    19,585
    Bonuspoeng:
    293
    Min erfaring er at MAD har mest award, bare synd at det er ingen direkte fly med star fra Norge..
     
  19. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    det er til og med 9 biz billetter MAD-BOG eller BOG-MAD mange dager. men på awardfares finner jeg ingen ting BOG-X, typ SJO, CUR, PTY. er det bare tomt?
    Og så er det Aviance MAD-BOG i biz, stemmer det at det ikke er så spennende?

    feks. så er det å finne mange billetter OSL-LHR hos sas, men de dukker ikke opp hos awardfares?
     
    Last edited: 03. nov 2022
  20. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    MAD er også et godt alternativ. Men jeg tenkte at det sannsynligvis er enklest å finne fire seter til LHR enn til MAD, så jeg søkte fra LHR.
     

Del denne siden