Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    • 18:05 (08h 55m)
      Avgangstid 18:05 ankomsttid 23:00 (08:55:00) timer
      Suvarnabhumi , Bangkok BKK
      Avreisested Suvarnabhumi , Bangkok BKK Destinasjon Jidda JED
      Flyavgang TG 503 | Boeing 777-200
      Flys av Thai Airways International
      23:00
      Avgangstid 18:05 ankomsttid 23:00 (08:55:00) timer
      Jidda JED
      Ankomstterminal 1

    • Avgangstid 02:25 ankomsttid 06:20 (03:55:00) timer
      • Jidda JED
        Avreisested Jidda JED Destinasjon Atatürk, Istanbul IST
        Avreiseterminal 1
        Flyavgang TK 095 | Airbus A330-200
        Flys av THY - Turkish Airlines
        06:20
        Avgangstid 02:25 ankomsttid 06:20 (03:55:00) timer

      • Atatürk, Istanbul IST
        Tid mellom fly: 02h 55m
      • 09:15 (03h 25m)
        Avgangstid 09:15 ankomsttid 10:40 (03:25:00) timerAvreisested Atatürk, Istanbul IST Destinasjon Kastrup, København CPH
        Flyavgang TK 1783 | Airbus A321-100/200
        Flys av THY - Turkish Airlines
        10:40
        Avgangstid 09:15 ankomsttid 10:40 (03:25:00) timer
        Ankomstterminal 2

      • Kastrup, København CPH
        Tid mellom fly: 50m
      • 11:30 (01h 10m)
        Avgangstid 11:30 ankomsttid 12:40 (01:10:00) timerAvreisested Kastrup, København CPH Destinasjon Gardermoen , Oslo OSL
        Avreiseterminal 3
        Flyavgang SK 1458 |
        Flys av SAS
        12:40
        Avgangstid 11:30 ankomsttid 12:40 (01:10:00) timer
        Gardermoen , Oslo OSL
     
    paron and RoadKing like this.
  2. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,653
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har erfaring med booking av seter på Copa Business, trodde det skulle være grei skuring, hos SAS får jeg ikke opp valg om velge sete, og hos COPA får jeg bare "Something failed, try again later"
     
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg booket seter på Copa sine hjemmesider, brukte ref.nr på billettene fra SAS
     
    Lars J liker dette
  4. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,653
    Bonuspoeng:
    183
    Ok, kanskje faktisk bare må gjøre som feilmeldingen sier, prøve igjen senere.
    Lar gullmailen få bryne seg på det samtidig
     
  5. oggaman

    oggaman Aktivt Medlem

    Innlegg:
    257
    Likes mottatt:
    200
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har 120000 EB-poeng som brenner i lomma og skulle gjerne hatt en ukes tur for meg og fruen i oktober 2023-mars 2024 en gang. Har vurdert "fly premium business" til Tokyo, men ser for meg at det er en omtrent umulig oppgave å skaffe billetter.

    Har derfor vurdert Star Alliance-billetter og ser at vi kan komme oss til
    Nord-/Sentral-Afrika og Midtøsten i Øko. Her er det flere destinasjoner som virker interessante, bl.a. Tanzania (Zanzibar), Iran, São Tomé og Príncipe og Seychellene.

    Er det "Star alliance award trips" søkesiden på SAS.no som gjelder her? Finner en del reiser, men det virker omtrent umulig å finne noe til São Tomé og Príncipe. Seychellene virker også veldig vanskelig. Tur til Tanzania og Iran virker lettere...
     
  6. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,653
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk valgt seter ved å ringe Copa sin kundeservice.
    Agenten lo godt når hun så antall legs..
     
    Eddie47 and Kjetil L like this.
  7. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    679
    Likes mottatt:
    2,350
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg booket en reise i går med Copa på de siste to strekkene. Får opp samme feilmelding ved valg av sete på denne. Har fått ordnet setevalg med Copa via Copas sider tidligere, så det er sikkert bare en midlertidig bug. Har aldri fått opp setekartet hos dem via SAS.
     
    Lars J liker dette
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg sleit også veldig med Copa I sommer, det som løste alt for meg var når jeg fikk lagt inn passnummer i bestillingen.

    Men jeg lurer på om jeg et eller annet sted kom over feilmeldingen "missing Passenger data" eller en avart av det..
     
    Rapolo liker dette
  9. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    679
    Likes mottatt:
    2,350
    Bonuspoeng:
    93
    La inn APIS nå, men fortsatt ikke mulig å endre setevalg på egenhånd. Gjerne man bare får vente litt.
     
  10. ChristianP

    ChristianP Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Altså, som nybegynner i dette med booking av bonusreiser i biz/First så hadde jeg ikke sett for meg at det skulle være SÅ j--kla vanskelig å finne en reise til Thailand i november....Nå har jeg forsøkt å finne noe på det en del måneder og er i ferd med å gi opp. Fra Trondheim, ca 10-12 dager i perioden 10 nov-5 desember. Er det bare sånn at det er utsolgt så er jo det greit, men det kan kanskje dukke opp noe fortsatt? Så har jeg vel ikke helt skjønt hva man kan gjøre nå og endre senere etc, dvs posisjonering som det vel kalles? Takknemlig for hjelp, Noen som har lure triks og tips å dele?
     
  11. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Her gjør du nok noe feil, ja. Du sier ikke noe om hvor i Thailand du skal, så tok utgangspunkt i Bangkok. Søkte man 13 nov siden det ikke er helg, retur 5. des. Fant med en gang så godt som direkterute. Du må gjøre følgende

    * Tenk hovedstrekning først og fremst. Dette betyr større europeisk flyplass som gjerne har reiseruter til destinasjonen. For Thailand så er det en populær rute fra Stockholm. Det er også en fra København. Andre større huber er Frankfurt, Vien, Amsterdam, London, Munchen, Paris.
    * Søk så på Trondheim - Hub og legg det til hvis mulig. Ikke alltid dette lar seg gjøre (f eks har gjerne SAS ikke sluppet eurobonusbilletter til ruter så langt frem i tid, så der vil du kanskje ikke finne det helt enda). I så fall må du vurdere egen EB-billett f eks Trd - Sto når det nærmer seg, eller betale cash.
    * Skal du til annet sted i Thailand, f eks Koh Samui, følger du samme metode men for siste strekket, altså Bangkok - Koh Samui.

    Skriv ned flightnr (f eks TG960, dato, kl slett, oppgi til agent og så booker og syr de det sammen for deg og søker).

    Du kan bruke united sitt award search for å finne billetter og søke gratis uten å måtte abbonnere på awardfares eller expertflyer.
     
    Meursalt, Jeanette and Spielhaug like this.
  12. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    596
    Likes mottatt:
    764
    Bonuspoeng:
    93
    Har en CT-booking til japan og hjem igjen, hvor turen mellom Tokyo og Taipei med BR på hjemveien ble kansellert for noen måneder siden.
    Klarte ikke å finne noe alternativ på den ønskede datoen.
    Kompisen som står for denne CT og booking på telefon er forsikret om at det ikke behøver å gjøres noe med bestillingen når han opplyser telefonen om at vi da kommer til å bestille oss revenue billetter mellom Japan og Taipei.
    Er dette riktig?

    I sas-appen står den altuelle leg som cancelled, mens resten av bookingen virker ok.

    Vil ikke risikere å komme til Taipei og ikke komme oss hjem.
     
  13. ChristianP

    ChristianP Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for at du tar tid til å hjelpe. Jeg har abb på awardfares og har forsøkt utallige varianter. F.eks fant jeg nå denne:
    skjermbilde bkk nov 2023.PNG

    Men disse billettene finnes jo ikke på SAS sitt *A søk:
    Skjermbilde sas bkk januar 2023.PNG

    Og sånn driver man jo på da.... er det slik at man da kan risikere at disse bilettene finnes likevel om man ringer inn til disse agentfolka eller hvordan finner man dem? Øker sjansen ved å ringe inn? PS: på generelt grunnlag: er de billetter som awardfares kommer opp med bookbare når det er United , avianca eller aeroplan som har billetter tilgjengelig?
     
  14. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,465
    Likes mottatt:
    5,615
    Bonuspoeng:
    183
    Sjekket du om det var SAS Eurobonus som fant disse billettene? Brukte forresten et minutt og fant et ledig biz sete til BKK fra LHR nov. 23.

    upload_2023-1-10_17-20-4.png
     
    Last edited: 10. jan 2023
    cooolcatz liker dette
  15. ChristianP

    ChristianP Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Både ja og nei, jeg så vel at de kom opp hos United på Awardfares. Og der toucher du på et grunnleggende spørsmål jeg har: Når awardfares finner ledige billetter, er det bare de som vises under SAS Eurobonus vi kan booke? Hvis så er tilfellet: Må man da alltid ekskudere Air canda, United og Avianca i awardfares søkene? Eller er det noe handlingsrom på telefonen her selv om SAS Eurobonus ikke viser tilgjengelighet på Awardfares søk?

    Trenger forøvrig 2 billetter, det gjør vel ikke saken enklere.
     
    wilco liker dette
  16. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,661
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan like gjerne deaktivere disse med mindre du leter etter seter i first som jo ikke er bookbart online med SAS og dermed ikke vises på awardfares hvis du filtrerer på kun SAS Eurobonus.
     
    ChristianP liker dette
  17. ChristianP

    ChristianP Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for tipset, det er nyttig. da har jeg kastet bort mange timer i håp om at det kunne finnes billetter likevel.

    For å runde av denne spesifikke tråden så viser da følgende søk med Awardfares at det IKKE er mulig å finne 2 bix seter fra europa til Bangkok i perioden 31.okt-4.desember. ER det virkelig altså så utrolig umulig å finne billetter til Thailand på 10-11 måneder før avreise????
    europe bkk no results.PNG
     
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,569
    Bonuspoeng:
    293
    Når du søker med "Europe" som avreisested, så er du avhengig av at noen andre har søkt fra de enkelte byene før deg. Hvis ikke, så kommer det ikke opp noe:
    upload_2023-1-11_12-32-52.png

    Også må du ha betalt abonnement for å søke så langt frem i tid.
    Fant en del på LHR/FRA-BKK i samme periode. Dette er kun business.
    upload_2023-1-11_12-34-36.png

    Men, hvis man skrur av alle andre FPP enn Eurobonus, så blir det skralt:
    upload_2023-1-11_12-35-27.png

    Den ene flighten med EVA er jo ikke så dum da. :)
     
    ChristianP liker dette
  19. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,661
    Bonuspoeng:
    183
    Hovedproblemet ditt er at de treffene som kommer opp med andre program er Singapore Airlines (ikke bookbart med eurobonus enda, men det kommer snart sies det) eller med Thai Airways der eurobonus ikke får tilgang til å booke setene før 180 dager før avreise. Så det er muligheter hvis du prøver igjen senere.

    De få treffene du kanskje kan finne nå er hovedsaklig med EVA og Turkish, men det ser ut som EVA bare har avganger med 1 sete akkurat nå i perioden du vil booke og Turkish har mye lavere tilgjengelighet mot Eurobonus enn de andre programmene :(

    En mulighet er også å fly til en annen hub i nærheten og så finne bonusseter intra-asia videre til BKK, men det er vel ofte enda vanskeligere å finne noe til SIN, HKG osv enn til BKK :( Det er 3 seter med Turkish FRA-HND onsdag 15. november. Hvis du har lyst til å ta en omvei og klarer å finne en flight videre derfra til BKK ;)
     
    ChristianP liker dette
  20. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    679
    Likes mottatt:
    2,350
    Bonuspoeng:
    93
    Booker du med Eurobonus-poeng må du velge kun EuroBonus. (Trykk på Eurobonus Only, eller huk av de andre tre). Skal du booke med et av de andre, må du tilsvarende velge det aktuelle programmet.

    1) Husk at Awardfares er basert på SAS sin søkemotor og at Awardfares aldri 'finner' sine egne billetter. Det er Awardfares finner det SAS har tilgjengelig, ikke motsatt. Du kan alltids prøve HUACA om de på telefon ikke finner det du finner på SAS.no da dette skal være 1:1.

    2) Husk også på at Awardfares viser status fra det tidspunktet noen søkte opp den aktuelle reisen og det kan potensielt være maaaange timer siden søket ble gjort, i mellomtiden er det ikke utenkelig at billettene er booket eller blitt borte. Ville alltid søkt opp tilsvarende i SAS sin portal for å forsikre meg om at billettene finnes før man ringer inn.

    3) Når man søker på billetter og snakker med SAS på telefon er det viktig å være klar over at noen billetter er marired segments, så om du finner billett OSL-FRA-LHR, men kun trenger OSL-FRA er det ikke sikkert dette er ledig selv om du fint kan booke OSL-FRA-LHR. De vil i de fleste tilfeller heller ikke klare å splitte dette. (Det er vel noen historier om at det har blitt ringt til Turkish for å få splittet MS for så å booke kun det ene)
     
    wilco and ChristianP like this.

Del denne siden