Noen som nylig har reist fra Europa via IAH og videre til sør Amerika? skjønnner det som at man ikke får sjekket inn bagasjen til ende destinasjonen(CUN i mitt tilfelle)når man reiser via USA? jeg må da gjennom immigration, hente bagasjen og sjekke den inn på nytt. det som jeg leser på nett er at terminal E på IAH som er den terminalen jeg lander på og skal videre fra er under bygging, og ergo er terminalen stengt utenom gatene. Jeg må da trolig til terminal D og sjekke inn der, gjennom Security på terminal D og komme meg til terminal E. Jeg har 2 timer transfer. Er dette nok tid? Jeg tipper ikke denne ombyggingen er tatt hensyn til i min. Transfer tid og litt bekymret for om dette går. Reiser med samboer og et lite barn.
Er det fortsatt slik at det er vanskelig å kombinere longhaul Lufthansa med andre selskaper/forbindelser? Har OSL-BRU-IAD-PTY AUA i dag, OSL-BRU-IAD med SN og UA. Nå er det dukket opp OSL-FRA-IAD med Lufthansa.(Tenkte primært å bytte for evt sikte meg inn på LH F) Agentene finner denne ved å søke separat, men finner den ikke ifbm bookingen jeg allerede har. Noen som har lykkes?
Hei. er det mulig å bestille bonusreise med star alliance med hjemreise fra annen by enn ankomstbyen? Ser det ikke går på bonussøket hos SAS så antar man må ringe inn for å booke dette om det er mulig? Vil poengprisen bli dyrere evt?
Open jaw er tillatt, må ringe inn. Samme pris gitt at begge stedene er i samme sone. Avstandskrav mellom stedene, men ikke noe problem så lenge ikke det er ekstremtilfelle
Her om dagen la jeg faktisk merke til at hvis man søker t/r til byen man ønsker å fly til på utreisen og så trykker "endre søk" så har man muligheten til å søke på nytt som open jaw. Derfor er det nå faktisk mulig uten å ringe inn. Skal man ha hjemreise til annen by enn man reiste fra må man fortsatt ringe inn.
Har du forsøkt å gå videre til betaling? Her blir det "beklager noe gikk galt" før passasjerinfo legges inn.
Har SAS bonusbilletter for 1 voksen + 2 barn T/R OSL-BGO til helga. Bestilt i god tid før 1. feb. Nå er det mulig turen blir 1+1 i stedet. Er det mulig å "ta bort" 1 barn fra bestillingen og få refundert 5000 poeng + avgifter for 1 barn, eller må jeg eventuelt kansellere å bestille på nytt?
Den som ikke skal reise splittes ut i en egen bestilling, så kan den kanselleres. Dette klarer SAS kundeservice greit.
Fikk plutselig en åpning i kalenderen, og så lurer på om jeg skal ta noen dager på "bortekontor" 4. - 8. mars. Jeg finner tilgjengelighet FRA - BKK med Air India lørdag 4, men ingenting i business tilbake. Har noen tips til returbilletter som kan få meg tilbake til Oslo senest rundt lunsj 9. mars, eller tips til andre destinasjoner i "området" hvor jeg kan finne billetter både fram og tilbake? Jeg er sikkert ikke den eneste som håper at Singapore blir bookbare snart...
Noen som er gode på minimum connection times (MCT)? Jeg prøvde å booke LH499 MEX-FRA -> LH858 FRA-OSL som har 55m connection på CT-nummeret nå nettopp og fikk informert at MCT på FRA var 1 time og derfor ikke mulig. Jeg antar det stemmer, men klarte ikke helt å tyde hvorfor ut i fra expertflyer og hadde et lite håp om han tok feil at det egentlig er 45m.
Antagelig denne regelen som overstyrer? LH-** II 1.00 FLT 400 - 799 - ALL En annen måte å sjekke lovlige forbindelser er å søke opp betalte billetter MEX-OSL.
Visstnok noen på BC forumet som har fått booket SQ i dag.. Hade sett det på aircanada och frågade i förra veckan och det var ett nej. Bokade en annan hemresa men utan sista legget till CPH online i lördags och ringde in idag och då erbjöd agenten BKK-SIN-CPH istället i I klass - tackade väldigt snabbt ja
Det gjenstår å se om det er policyendring eller bare en uinformert agent. Kundeservice har hatt instruks om å ikke booke SQ bonus, selv om disse har vært synlig i systemet i et par måneder.
Jeg har en bonusbooking HAU-OSL-AGP/ALC-OSL-HAU, og ønsker å kansellere kun returen. Agent fortalte meg at det ikke er mulig, men jeg mener å ha gjort dette før… Booking er fra før 1. februar. Noen nylige erfaringer?
Det er det bare SAS som kan gi rett svar på tror jeg. Hvis billetten var bestilt før 1.2, men endres etter, så er man "in between" her. Hvis rekalkulering av bill.pris skjer til ny poengpris (50% av t/r) så er det jo rimelig at gebyret er 250 som gjelder etter 1.2. Dersom billettprisen ble rekalkulert til prisen før 1.2 (60% av t/r) så ville jeg vel sagt at det var gratis å avbestille returen....
Noen som har vært borti denne før? Flighten dukker opp to ganger, med 3 ledige biz billetter i hver. Jeg blir jo da usikker på om det er 6 tilgjengelige, eller om det er 3 som bare vises dobbelt ved en feil. Når jeg ringer SAS fant de den ikke, ble satt på vent mens konsulenten skulle sjekke og brutt etter ca 45 minutters venting. Nøyaktig samme flytider, fligtnummer og ventetid i FRA.