Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. Gabface

    Gabface Medlem

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    378
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som nylig har reist fra Europa via IAH og videre til sør Amerika?

    skjønnner det som at man ikke får sjekket inn bagasjen til ende destinasjonen(CUN i mitt tilfelle)når man reiser via USA?

    jeg må da gjennom immigration, hente bagasjen og sjekke den inn på nytt.

    det som jeg leser på nett er at terminal E på IAH som er den terminalen jeg lander på og skal videre fra er under bygging, og ergo er terminalen stengt utenom gatene. Jeg må da trolig til terminal D og sjekke inn der, gjennom Security på terminal D og komme meg til terminal E.

    Jeg har 2 timer transfer. Er dette nok tid? Jeg tipper ikke denne ombyggingen er tatt hensyn til i min. Transfer tid og litt bekymret for om dette går. Reiser med samboer og et lite barn.
     
  2. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,654
    Bonuspoeng:
    183
    Er det fortsatt slik at det er vanskelig å kombinere longhaul Lufthansa med andre selskaper/forbindelser?

    Har OSL-BRU-IAD-PTY AUA i dag, OSL-BRU-IAD med SN og UA.
    Nå er det dukket opp OSL-FRA-IAD med Lufthansa.(Tenkte primært å bytte for evt sikte meg inn på LH F)

    Agentene finner denne ved å søke separat, men finner den ikke ifbm bookingen jeg allerede har.

    Noen som har lykkes?
     
  3. torfje

    torfje Nytt Medlem

    Innlegg:
    45
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    18
    Hei.

    er det mulig å bestille bonusreise med star alliance med hjemreise fra annen by enn ankomstbyen? Ser det ikke går på bonussøket hos SAS så antar man må ringe inn for å booke dette om det er mulig? Vil poengprisen bli dyrere evt?
     
  4. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Open jaw er tillatt, må ringe inn. Samme pris gitt at begge stedene er i samme sone. Avstandskrav mellom stedene, men ikke noe problem så lenge ikke det er ekstremtilfelle
     
  5. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,663
    Bonuspoeng:
    183
    Her om dagen la jeg faktisk merke til at hvis man søker t/r til byen man ønsker å fly til på utreisen og så trykker "endre søk" så har man muligheten til å søke på nytt som open jaw. Derfor er det nå faktisk mulig uten å ringe inn. Skal man ha hjemreise til annen by enn man reiste fra må man fortsatt ringe inn.

    Screenshot_20230123-104739.png
     
    Eddie47, Are, Storbaba and 3 others like this.
  6. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,960
    Likes mottatt:
    5,767
    Bonuspoeng:
    183
    Har du forsøkt å gå videre til betaling? Her blir det "beklager noe gikk galt" før passasjerinfo legges inn.
     
  7. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,663
    Bonuspoeng:
    183
    :( Måtte jo være for godt til å være sant
     
  8. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    771
    Bonuspoeng:
    93
    Har SAS bonusbilletter for 1 voksen + 2 barn T/R OSL-BGO til helga. Bestilt i god tid før 1. feb.

    Nå er det mulig turen blir 1+1 i stedet. Er det mulig å "ta bort" 1 barn fra bestillingen og få refundert 5000 poeng + avgifter for 1 barn, eller må jeg eventuelt kansellere å bestille på nytt?
     
  9. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,465
    Likes mottatt:
    5,615
    Bonuspoeng:
    183
    Den som ikke skal reise splittes ut i en egen bestilling, så kan den kanselleres. Dette klarer SAS kundeservice greit.
     
    rookietrader liker dette
  10. Einar

    Einar Medlem

    Innlegg:
    103
    Likes mottatt:
    96
    Bonuspoeng:
    28
    Fikk plutselig en åpning i kalenderen, og så lurer på om jeg skal ta noen dager på "bortekontor" 4. - 8. mars. Jeg finner tilgjengelighet FRA - BKK med Air India lørdag 4, men ingenting i business tilbake.

    Har noen tips til returbilletter som kan få meg tilbake til Oslo senest rundt lunsj 9. mars, eller tips til andre destinasjoner i "området" hvor jeg kan finne billetter både fram og tilbake? Jeg er sikkert ikke den eneste som håper at Singapore blir bookbare snart...
     
  11. dandor

    dandor Medlem

    Innlegg:
    57
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    33
    Noen som er gode på minimum connection times (MCT)?

    Jeg prøvde å booke LH499 MEX-FRA -> LH858 FRA-OSL som har 55m connection på CT-nummeret nå nettopp og fikk informert at MCT på FRA var 1 time og derfor ikke mulig.

    Jeg antar det stemmer, men klarte ikke helt å tyde hvorfor ut i fra expertflyer og hadde et lite håp om han tok feil at det egentlig er 45m.

     
  12. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,960
    Likes mottatt:
    5,767
    Bonuspoeng:
    183
    Antagelig denne regelen som overstyrer?

    LH-** II 1.00 FLT 400 - 799 - ALL

    En annen måte å sjekke lovlige forbindelser er å søke opp betalte billetter MEX-OSL.
     
    dandor liker dette
  13. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,654
    Bonuspoeng:
    183
    Visstnok noen på BC forumet som har fått booket SQ i dag..

    Hade sett det på aircanada och frågade i förra veckan och det var ett nej. Bokade en annan hemresa men utan sista legget till CPH online i lördags och ringde in idag och då erbjöd agenten BKK-SIN-CPH istället i I klass - tackade väldigt snabbt ja
     
    SVG_flyer and holmen like this.
  14. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,960
    Likes mottatt:
    5,767
    Bonuspoeng:
    183
    Det gjenstår å se om det er policyendring eller bare en uinformert agent. Kundeservice har hatt instruks om å ikke booke SQ bonus, selv om disse har vært synlig i systemet i et par måneder.
     
    tobeornot999 and Lars J like this.
  15. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har en bonusbooking HAU-OSL-AGP/ALC-OSL-HAU, og ønsker å kansellere kun returen. Agent fortalte meg at det ikke er mulig, men jeg mener å ha gjort dette før… Booking er fra før 1. februar. Noen nylige erfaringer?
     
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Det skal vel være mulig, hvis agenten vil.. Men, det blir beregnet poeng på nytt.
     
  17. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,133
    Likes mottatt:
    7,770
    Bonuspoeng:
    183
    Og er @Gullars ekstra heldig skjer rekalkuleringen automatisk etter nye poengtabeller.
     
  18. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    ...og det er riktig at dette håndteres som en endring med 150 per pers i gebyr?
     
  19. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Det er det bare SAS som kan gi rett svar på tror jeg. Hvis billetten var bestilt før 1.2, men endres etter, så er man "in between" her. Hvis rekalkulering av bill.pris skjer til ny poengpris (50% av t/r) så er det jo rimelig at gebyret er 250 som gjelder etter 1.2. Dersom billettprisen ble rekalkulert til prisen før 1.2 (60% av t/r) så ville jeg vel sagt at det var gratis å avbestille returen....
     
  20. thfagert

    thfagert -

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    432
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har vært borti denne før? Flighten dukker opp to ganger, med 3 ledige biz billetter i hver. Jeg blir jo da usikker på om det er 6 tilgjengelige, eller om det er 3 som bare vises dobbelt ved en feil. Når jeg ringer SAS fant de den ikke, ble satt på vent mens konsulenten skulle sjekke og brutt etter ca 45 minutters venting.
    upload_2023-2-10_12-10-21.png
    Nøyaktig samme flytider, fligtnummer og ventetid i FRA.
     

Del denne siden