Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Ja.
     
  2. aboerr

    aboerr Medlem

    Innlegg:
    133
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    Dette er da ikke riktig...? Eller er det noe som har gått meg hus forbi? Mente det ikke var mulig å endre noe etter at en reise er startet jeg...
     
  3. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ser for så vidt logikken i at det skal gå. Man er belastet First Class-pris for hele reisen, så da burde det være en smal sak å flytte deg opp til din korrekte klasse forutsatt tilgjengelighet - uavhengig av om reisen er påbegynt. Hvis det derimot hadde vært snakk om endret reiserute for å fly First, hadde jeg forstått hvorfor det ikke gikk.

    Enden på visen ble uansett at jeg omsider vant i agentruletten. Var vel fjerde eller femte forsøk før jeg fikk presset gjennom 2 personer til JFK og hjem fra BOS i Business Class. Veldig åpent i First Class til JFK, så håper at den åpnes opp, men returen fra BOS ser mer seig ut. Spinnville skatter (nesten 5000 NOK per person), men bedre å betale 5000 + 110.000 poeng og fly Business (med mulighet for oppgradering til First Class), enn å betale 10.000 NOK for Economy.

    Synes dog at dette YQ-tullet snart må ta slutt. Hvor er EU når man trenger de?
     
  4. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Ihht reglene for bonusreise så erdet ikke tillatt men erfaring tilsier at det mulig og verdt et forsøk. "Etter påbegynt reise - Bonuspoeng kan ikke tilbakeføres etter at en EuroBonus reise er påbegynt, og returreisen kan ikke ombookes eller refunderes". Enkelte agenter ser ikke på endring av reiseklasse som ombooking så lenge avreisetidspunkt/flightnummer er det samme.
     
    Last edited: 11. des 2014
  5. aboerr

    aboerr Medlem

    Innlegg:
    133
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    Virkelig? Det hadde jo vært fint om det var tilfelle. Har du personlig erfaring med å få til dette? Trodde det var umulig hvis det ikke var helt spesielle hendelser. Dødsfall, alvorlig sykdom i nære relasjoner o.s.v.
     
  6. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Ja
     
  7. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,
    Finner ingen TR på OSL-DOH med 787.
    Noen som vet hva som serveres på morgen-avgang 0945?
    I C-klasse
     
  8. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
  9. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Vet ikke om du har muligheten til å endre, men jeg ser at fra BOS den 21/12 så er det ledig F nå, denne flyves i ny F i motsettning til den fra PHL.
    http://www.lufthansa.com/de/en/First-Class-Product

    Ser og at det er ledig fra PHL tidligere dager som du skrev at du ønsket, både 19 og 20 er ledig.

    Det er også ledig F fra Toronto og SEA den 18/12 begge disse er med ny F, pluss at det er litt lenger flytid, dvs mer F ;)
     
    Flight Cancelled liker dette
  10. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har nylig prøvd å endre en EB award billett etter avreise. Det var ingen sjanse der i gården for det. Og det er jo klart i henhold til reglene.
    Men bevares. Det er jo bare å spørre. Kan jo ikke få annet enn nei til svar.
     
  11. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Ingenting ledig fra BOS nå. :( 747 og LH F hadde vært toppers. Får se hva man får til med de andre destinasjonene. Av en eller annen rar grunn finner ikke noen agenter noe ledig på FRA-OSL annet enn SK som er uaktuelt mtp FCT.

    Edit: Noen som vet hvorfor det kan vises ledig C på samtlige LH flighter fra FRA til OSL, men alle agentene jeg har snakket med sier at det ikke er ledig for de?
     
    Last edited: 15. des 2014
  12. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Og på agentrulett, runde # 6 fikk man tilslag ("Nei, jeg finner ingenting videre fra Frankfurt. Eller, vent, la meg se sjekke noe... Ja, her er det ledig."). I tillegg ble det gjort seter tilgjengelig fra DEN som bare er en posisjonsflight unna mellom "rulettrundene". Å gå fra gammel F i en A346 og 4 timer med FCT til 6 timer med F i en B744 med både stol og seng, hvor jeg deler hele andreetasjen med maks sju andre (så langt en) blir bra!
     
    Last edited: 16. des 2014
    chrisbu, Herlov and John in The Tower like this.
  13. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noe konkret tidspunkt på dagen/natten at f. eks. Lufthansa slipper First Class-billetter for Star-partnere innenfor perioden 14 dager før avreise eller må man bruke hele juleferien på å trykke refresh?
     
  14. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Fant en tråd om det på Flyertalk. Er mest teori, men jeg mener å huske at det er midnatt europeisk tid. Men jeg er stygt redd for at du må trykke refresh hele julen :)
    Det er jo en liten pris å betale uansett mener jeg
     
    ILS2 liker dette
  15. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
  16. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for tipset. Dette skal sjekkes ut.
     
  17. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Når First Class-tilgjengeligheten dukker opp....

    Har to Business Class-billetter booket på samme PNR, men belastet to forskjellige bonuskontoer. Ved en ev. oppgradering til First... Kun den ene har nok poeng til oppgraderingen. Kan vedkommende betale for begge oppgraderingene fra sin konto, ev. at en tredje konto (familiær tilknytning) - som ikke har vært benyttet i bookingprosessen hittil - benyttes til betaling av ekstra poengpris? Noen som vet?

    Ble litt rotete forklart, men kort fortalt håper jeg å unngå å måtte betale for overføring av miles for å gjennomføre oppgraderingen...
     
    peterfox liker dette
  18. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,
    Jeg betalte akkurat 2 X oppgraderinger med EB-poeng - routing OSL-EWR, for helt ukjente. Gikk fint via telefon, har vært innom kantina for signatur av dokumentet. Dukket opp i appen som "Upgrade at gate - 30 000 points".
    Dersom den en konto mangler poeng, vær rask å flytt over poeng fra den ene til den andre. Vet ikke hvor lang tid dette tar...
     
  19. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for tips!
    Det ble First Class på utreisen, men jeg måtte bite i meg 100 EUR i poengoverføring. Satser på at vi får ordnet First Class på returen også når det nærmer seg.

    Mer interessant er det kanskje at LH åpnet opp 2 seter for Star-partnere 15 dager før avreise, ikke 14 eller mindre som jo pleier å være standard, så det lønner seg å følge med.
     
    anders82 liker dette
  20. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Ding-ding-ding!
    ...og der var to seter i First Class bekreftet på hjemreisen også. Behagelige fire timers layover i First Class Terminal begge veier. Slik det ser ut nå, blir det ny First Class på 747-400 på utreisen og gammel First Class på 340-600 på hjemreisen. Skal prøve å ikke klage for mye på returen... :p

    Da tar jeg juleferie!

    Til orientering: Disse setene ble ledig på slaget midnatt (CET) 14 dager før avreise. Flightene var hhv. F8 og F7 da setene ble sluppet.
     
    Robamu, LN-FHU, Travellingalf and 3 others like this.

Del denne siden