Jeg trenger tips fra ekspertene . Jeg har en eurobonus tur (2 personer), med utreise OSL-CDG, CDG - MNL. Retur 29.nov: SIN-CDG 11:00-18:05, CDG-OSL 20:50-23:20. Alt i økonomi klasse. Alt med Air France. Dersom jeg søker opp SIN-CPH for 6 personer er det 6 ledige Premium økonomi billetter i strekningen SIN - CPH via CDG 29. nov 11:00 - 18:05. Ikke ledig SIN - CDG. Søk gjort direkte hos SAS. Jeg kunne tenkt meg å bytte ut strekningen SIN-CDG fra øko til premium okø. Er det noe håp? Rett nok kan vi ta nattfly 30. nov i premium økonomi, men jeg har i utgangspunktet ikke fri disse dagene siden jeg mister 2 arbeidsdager.
Det er bare å ringe for å se om det går, kan være married segments. Eventuelt får du fly SIN-CDG-CPH-OSL verdt å ta et ekstra leg for bedre seter spør du meg….
Hei alle erfarne bonus jegere ! Sitter å ser på en reise til sommeren, for 4 personer. Finner utreisen fra OSL til destinasjon, mens returen er det litt værre med. Ender opp på CDG, ARN eller CPH. Søk hos SAS gir meg returen til OSL, fra ARN og CPH, for cash eller med ordinær poengpris. Så mitt spørsmål, kan man legge til returen fra ARN eller CPH som feeder, da jeg finner den for ordinære poeng?
Nei, det må være bonustur. Men det kan hende det åpnes for bonustur for disse flightene før "sommeren"-
Jeg har en bonusreise OSL-LHR-BLR/BOM-AMS-OSL der utreisen min har blitt flyttet mer enn 24 timer fordi VS har kansellert kveldsflyet LHR-BLR. Jeg ønsker nå å endre utreise til OSL-LHR-BOM, men når jeg ringte inn fikk jeg beskjed om at det ikke var mulig å endre til BOM istendenfor BLR. Slik er billettreglene til SkyTeam, mente Herr Tyvärr. For ordens skyld, det er ledige billetter på den aktuelle datoen til BOM. Eneste alternativ, ifølge denne agent, er å kansellere hele reisen og bestille på nytt. Da risikerer jeg naturligvis å miste min hjemreise, som det ikke er tilgjengelige billetter på pt. Og på KLM ser jeg at BOM-AMS-OSL på aktuell dato er priset til 501000 flying blue, "2 igjen". Så er ikke veldig optimistisk for at disse dukker opp igjen om jeg kansellerer. i) Er det riktig som agenten sier her? Eller må jeg bare kjøre rullett? ii) Noen som har datapunkter på om KLM sine billetter dukker opp igjen om man kansellerer? Bestillingen er satt med en utgått CT, som vel da får nytt liv i tre måneder om jeg kansellerer. Avreise er om drøyt to måneder, så vurderer å bestille noe tett opp mot avreise. Kanskje litt risky, ikke allverdens tilgjengelighet for oss som vil fly sør eller østover på nattfly begge veier.
Det skal alltids være mulig å gjøre en endring på billetten mot et gebyr på 750,- NOK. Her bør EB uansett kunne være pragmatiske å la deg endre fra BLR til BOM uten kost som følge av irrops. Det kan viss de vil. Skatter og avgifte skal være det samme siden du er i samme land (jeg har så langt ikke sett ulike skatter innad i noe land).