Du har vel lov til å bytte flyplass i London. Så du kan evt se etter noe fra LHR. Men husk å legge inn nok tid da.
LGW har kun ST-flyvninger til CDG og MAD (dobbel pris). Du kan fly videre fra LHR, men det er litt knote. Da kommer du deg til OSL, CPH, ARN, SCR og AMS i tillegg. Usikker på MCT, men du må sikkert beregne minst 3-5 timer. (Ser BA opererer med 3 timer). Jeg vil anbefale deg å prøve å finne noe nytt fra CDG og hjem om ikke MEX-CDG-LGW er gift.
Nyttige svar. Takk! MEX-CDG-LGW er gift Kan agenten trikse, og legge til CDG-X-SVG, og bare fjerne LGW mot ombookingsgebyr? Eller er det helt umulig når det er gift?
CGK-DPS er jo innenriks... Så du må vel ha indonesisk visum? Et annet alternativ er JED-DPS(med stopp i SIN)-NRT. Eller JED-SIN-DPS-NRT. Har sett at KLM ofte legger ut bonusbillett i biz mellom SIN og DPS. Om agenter vil stoppe en slik routing pga. noe annet er vel en annen diskusjon.
Ja, jeg har gjort det flere ganger. Noen agenter sier det ikke er mulig men virker som de fleste får det fikset.
Feeders skal være mulig å legge på etter ct har utløpt. Annen ombooking skal I utgangspunktet ikke være tillatt med mindre det har vært noen endringer i avgangstider el. Stemmer sikkert at noen agenter likevel gjør det av goodwill, men tror ikke man kan belage seg på det.
Kan man legge til legs slik at destinasjon blir endret? Har en CT reise til SGN men ønsker å fly til PQC. Dersom jeg finner ledige bonus billetter kan de da legges til? Er jo i samme sone. Må man ringe, eller kan gullmail fikse det?
De kan ikke gjøre endringer på bookinger over mail, må ringe. Har fått "unntak" én gang via diamond mail, men da ringte han som svarte på mail for å gå gjennom det sammen. Så uansett kommer du ikke unna å prate med noen, like greit å ringe inn selv Og ja, du kan endre destinasjon, men bare ha Open Jaw i en ende, ikke dobbel Open Jaw. Koster 750 kr per pers for endringen siden SGN ikke er i listen over SAS sine "hubber" (for de koster feeder flight endring bare 150kr pp).
Jeg prøver å bli klok på hvordan man reiser til øyene i stillehavet. Jeg regner med at man reiser med Sky Team så langt det rekker og har en egen booking med cash til destinasjon. F.eks AF til PPT og egen flight til Bora Bora. Er jeg på riktig spor nå? Jeg har veldig lyst å unngå USA da, og AF sin rute til PPT stopper på LAX. Jeg vil gjerne høre mer om "vanlige" ruter til øyene i stillehavet
https://www.flightconnections.com/flights-from-bora-bora-bob https://www.flightconnections.com/flights-from-tahiti-ppt Ser ut som du må via PPT. Og hvis du vil unngå USA må du til Tokyo eller ta omveien via Australia eller New Zealand
Min periode ender 30.09 og med mitt forbruk på Amex/SAS MC vil jeg anta at jeg mangler omtrent 3000 nivå poeng etter poengene som kommer inn 7-8 september er plass. Spørsmålet mitt er om poengene jeg får inn i oktober vil telle på perioden min så går ut 30.09? Svaret er vel nei? Det ser vel ut som jeg bør fly meg en tur
Svaret er nei. Enten fly deg en tur som gir nok poeng eller kjøp de resterende poengene etter endt periode (du har 3 mnd grace).
Apropos, for noen år siden var det en kampanje på nivåpoeng (50% rabatt mener jeg) akkurat rundt da jeg trengte å kjøpe noen for å oppnå gull. Er dette noe som er vanlig?