Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

1. kepiblanc

kepiblanc Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Og om noen kan forklare denne? Det er nemlig 5,392 miles mellom FRA og BKK jf GCmap.com.
    Får man da 500 EB pr mile i klasse P? Det må jo være jeg som leser feil.
    Mer sannsynlig poeng pr mile, men minimum 500 poeng?
    Lufthansa_klasse_P.JPG

2. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Bingo.

3. Coozter

Coozter EBG

Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    18
    Stemmer. Ser du har funnet feil chart. J gir kun 100% av miles som er 5900 hver vei FRA-IST-BKK. Så altså 11800 poeng der om du flyr den ruten begge veier.

TK er vel mest kjent for å ha en av europas (verdens?) beste lounger i IST, så den må du jo hvertfal få med deg. Biz-produktet deres kan jeg ikke uttale meg om. Arrival lounge går vel om du skal videre med *A og har *G, tror ikke TK gir lounge på arrival for biz.

Her kan du trykke deg inn på alle partnerene og se hvor mye du får i hver klasse. https://www.flysas.com/en/eurobonus/partner-index-earn/

4. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,828
    Bonuspoeng:
    183
    http://www.wheretocredit.com/

5. kepiblanc

kepiblanc Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Gode gutter!
    Takk, takk og takk.

6. RobinL

RobinL Nytt Medlem

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Hej!

Planerar att resa till Melbourne i November/December med fru och 10-mån infant. Målet är att åka business hela vägen med minst antal mellanlandningar. Har en norsk 2-4-1 från ifjol upptjänad med sas amex Platinum. Har ett par frågor.

1, antar att Thai OSL-BKK-MEL är det bästa alternativet?

2, saknar lite poäng så måste köpa extra. Kan jag ringa och sätta resan på hold för att vara säker på att få platser innan jag köper poäng?

3, Det stämmer att infant åker gratis på bonusresor?

4, några extra tips?

/Robin

7. kepiblanc

kepiblanc Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Mener du man får pr mile med TK også? For på SAS sine earn bonus sider er det lett å lese sånn på lufthansa, men ikke så forståelig på de andre.

Og når man flyr OSL-BKK med stopp imellom, får man da points pr mile på hele strekket, eller kun det hoppet som er "world wide"? (Derfor jeg skrev FRA-BKK f.eks, ikke OSL-BKK)

8. morradi

morradi Senior Medlem

Likes mottatt:
    672
    Bonuspoeng:
    93
    1. Siden du reiser med INF mener jeg at denne ruten er den beste. Vi reiste samme rute i C med vår eldste for noen år siden (2010) og synes det var veldig bra og effektivt med en liten verdensborger. Jeg har også litt mer sans for oppdelingen av flytid med mellomlanding i BKK (11 + 9) versus DOH eller DXB (begge 7 + 13).

3. Vi betalte kun skatter for INF den gang, hele kr 380,- :D

4. Da vi reiste hadde Thai en grense på 6 mnd for å bestille bassinet, så dersom det stadig er slik får du ikke bestilt dette. Forsøk bare å booke riktig rad, så kan det godt hende de lar deg bruke det. På våre 4 flyvninger sørget besetningen konsekvent for at det var et ledig sete vi kunne benytte istedenfor.

Last edited: 09. mai 2017
  9. Coozter

Coozter EBG

Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    18

Jeg ser at med Luftwaffe operer de med noen faste satser på intraeuropa, men med TK så er det ikke spesifisert, og da er det som regel (antall miles rundet opp til nærmeste 100(50?))*opptjeningsprosent som gjelder. Og det er altså tilfellet med TK.

Miles regnes segment for segment, slik at du f. eks vil få mer miles ved å fly FRA-LHR-BKK enn å fly direkte, rett og slett fordi det er lenger. På ruten din vil du altså få poeng for FRA-IST og for IST-BKK hver for seg, og opptjene marginalt mer poeng fordi direkteruten ikke flyr rett over IST.

Og du opptjener poeng basert på hvem du flyr hvor. Om du flyr LH til FRA og TK derfra vil du opptjene poeng etter LHs skjema på OSL-FRA og fra TKs skjema på resten, og der bryr de seg altså ikke om "worldwide" eller ikke.

Håper det ga litt mening. :)

kepiblanc liker dette
  10. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Merk at dette ikke gjelder tekniske mellomlandinger.
    Eks OSL-ARN-ADD gir poeng for OSL-ADD.
    Eller den groteske ruten VFA-GBN-ADD gir kun for GBN-ADD...

Last edited: 09. mai 2017
  11. kepiblanc

kepiblanc Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Hva betyr "teknisk mellomlanding"?

12. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    At flyet stopper på veien uten at du (normalt) trenger og forlate ditt sete.
    Eksempelvis for å flyte drivstoff eller ta mer flere passasjerer.
    Ethiopians rute fra Oslo til Addis Ababa stopper eksempelvis i Stockholm for å ta med flere passasjerer.
    Dette er en strategi som brukes for å få flere destinasjoner med samme fly, da for å dekke inn flere destinasjoner enn man ellers ville klart med nonstop fly.

kepiblanc liker dette
  13. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    113
    Her mente du vel OSL-ADD? ;)

mathiasfe liker dette
  14. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    haha :D
    Om dette ikke var forvirrende nok fra før :)

15. RobinL

RobinL Nytt Medlem

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Tack det låter bra! Ska kolla upp det med 6 månader.

16. petterel

petterel EBD og QPP

Likes mottatt:
    887
    Bonuspoeng:
    93
    Prøver meg på denne tråden iom at jeg trenger bonushjelp. Vurderer å prøve meg på SPG programmet - men virker veldig vanskelig da kredittkortet ikke er gyldig her i landet. Noen som har noen tips i hvordan man kan samle opp masse poeng på SPG? Har prøvd å studere litt fra OMAAT og TPG osv, men kommer ikke veldig langt med det her i "verdens beste land".

17. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,592
    Bonuspoeng:
    183
    Hei,

Jeg flydde OSL-EWR-MSY-EWR-OSL booket via sas.no

på EWR-MSY-EWR flydde jeg United - ser jeg har fått 900 poeng pr leg for dette, men som ekstrapoeng ikke grunnpoeng? er dette riktig ? trodde alle poeng man fikk for å fly var grunnpoeng - eller det kun med sas sine egne flygninger?

18. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,785
    Bonuspoeng:
    293
    SAS rapporterer at de har noen issues ifb med migreringen, ta kontakt på chatten el tlf, så ordner de det.

19. Ronny

Ronny Nytt Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Hei, skal reise til BKK i løpet av de neste 2 ukene. Tenkte å fly biz on det ikke er for kostbart. Mindre enn 20 t/r og må være star alliance. Hvordan ser jeg hvor mange EB poeng en biz billett med f. eks Turkish airline gir? Noen andre gode forslag til biz med Star a?

Må nevne at jeg vet ikke når returreisen vil være, så den må kunne forandres.

Last edited: 30. mai 2017
  20. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Under 20k i business med fleksibel retur på kort varsel med Star?
    Høres umiddelbart vanskelig ut..

Hva med å kjøpe en billig retur i økonomi og så kjøp en ny retur når du vet tidspunktet for retur?

Del denne siden