Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

1. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    I utgangspunktet ikke, men det har hendt at de gjør et unntak om du er EBD.

watchaddicted liker dette
  2. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,022
    Bonuspoeng:
    113
    Tallinn sier njet:confused::eek:

3. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Som sagt, i utgangspunktet ikke ;)

4. watchaddicted

Likes mottatt:
    4,022
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe.. de sa at var det medisinske grunner kunne de gjøre unntak:)

5. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,198
    Bonuspoeng:
    183
    Hey, noen (som oftest de bedre halvdelene våre) sier jo at bonusjakt er en sykdom, så der er vel smutthullet på plass? Er ikke helt oppdatert på definisjonene til Legeforeningen og Rikstrygdeverket, men hva vet de, uansett...;)

6. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Egenerfaring?
    Aldri hørt om noe slikt, men vil gjerne høre om det :)

7. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Var en forumpost her som nevnte det uten at jeg klarer å finne igjen den. Men kan være at denne krisemaksimerte litt for å få det igjennom, og mener det kun var snakk om én flight flyttet til dagen før/etter, og ikke forandring av en hel routing.

Forøvrig nevnte en mannlig kundebehandler i Tallin til meg at det hendte at de gjorde unntak for EBD, bl a med 9 legs. Men når jeg ringte tilbake i en helg var det ingen supervisor på jobb, så da utgikk det.

8. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Ok.
    Kan ikke huske å ha lest dette tidligere..
    Jeg har booket 9 segment flere ganger (for senere å avbestille..) uten spørsmål. Har også hjulpet andre med det samme uten at jeg tror de nødvendigvis er EBD.
    Mulig de utviser litt skjønn etter avreisested. Flyr man fra et annet sted enn OSL/ARN/CPH til en litt fjern plass sliter man med segmentene..

9. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg husker det fordi det var såpass uvanlig :) Når det gjelder 9 legs var det umulig å finne routinger for meg, så endte opp med å kjøpe siste leg innenlands. De nektet å gi meg 9 legs, selv om 4 av 8 var kun frem og tilbake fra Frankfurt. Lite skjønn der.

10. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Agentrullett?

11. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Har også problemer på retur NRT-ICN-FRA-xxx-BGO.
    Overnatting i Oslo og ExpertFlyer varsling aktiv. CPH-BGO som er problemet...
    !!*#%%**%!!

12. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Kjenner triksene, men no go. Blir en avveining å kjøpe et innenriksleg vs å miste LH First seter. Mistet nemlig det da jeg ringte opp 3t etterpå for agentrullett.

At du får 9 legs hver gang uten spørsmål er jo imponerende ;)

13. watchaddicted

Likes mottatt:
    4,022
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde et svare styr med akkurat det, så endte opp med en ekstra dag fri fra jobb og overnatting i Düsseldorf for å få routingen til å gå opp!
    Måtte også kjøpe OSL-BGO selv da det ble 9 legs.. men det var verdt det! Sitter akkurat nå på en flight med tidenes crew og kun meg og fruen i kabinen:):cool:

RoadKing, Stuttfeiten and Xflipper like this.
  14. watchaddicted

Likes mottatt:
    4,022
    Bonuspoeng:
    113
    Kjenner det provoserer meg det der, men samtidig er det hyggelig at noen får det til også:)

15. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,786
    Bonuspoeng:
    293
    Ble det Porsche? Og får vi referat?

16. sondre

sondre Medlem

Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    33
    Her kommer et par spørsmål fra en nybegynner på poengfronten:

Jeg har nå gullkort som utgår juli 2018.
    På siden min hos SAS står det at jeg trenger 41.680 poeng for å nå diamant.

Før kvalifiseringsperioden min utgår skal jeg dra tur/retur BKK med Singapore Airlines i biz. Og en tur til Nairobi med Turkish Airlines i økonomi (klasse w)

1)
    Kan dere se om jeg regner rett ang poeng som vil komme fra turen med Singapore?

SVG-CPH (SAS klasse S):
    940 EB poeng

CPH-SIN (D):
    6190 miles, 200% av det: 12.380 EB poeng

SIN-BKK (D)
    1794 EB poeng

BKK-SIN (D)
    1794 EB poeng

SIN-DME (D)
    10.440 EB poeng

DME-ARN (D)
    1586 EB poeng

ARN-SVG (SAS klasse S) :
    940 EB poeng

Jeg antar at jeg vil få 940 EB poeng for de strekningene SAS flyr. Jeg har iallefall fått det før når jeg har flydd SAS plus tidligere.

Det blir totalt 29.874 EB poeng om jeg ikke har misforstått noe. Eller får jeg 25% mer siden jeg har gullkort?

Neste spørsmål blir da:
    2)
    Er det noen som kjenner til en grei MR til de resterende poengene jeg trenger opp til diamant? Blir vel sånn ca 11.800 minus hva jeg nå får fra turkish airlines.

3)
    Dersom jeg får diamantkort før perioden min går ut, vil jeg da ha diamant ett år, og gull året etterpå?

Takker og bukker for eventuelle svar! :)

17. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,154
    Bonuspoeng:
    113
    Svaret på 3, er ja. Diamant i år, så får du gull neste år om du ikke flyr noe. Du går ikke fra Diamant til->Søl eller ivory på et år.

Spørsmålet ang 25 ekstra% så gjelder det kun på SAS/WF flyginger dessverre.

sondre liker dette
  18. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Poengsummen du har kommet frem til for reisen din med SQ/SAS ser ut til å stemme ganske bra. Jeg finner ikke klasse W i SAS sin tabell for opptjening med Turkish, så enten er det en klasse der du ikke får noe som helst eller så må det være en feil ett sted.

Når det gjelder MR så er jo mye avhengig av hvor mye tid og penger du vil legge i den. Men f.eks. en SAS Plus billett tur/retur til f.eks. HKG eller LAX kan jo være muligheter om du finner billige billetter i en vanlig kampanje eller neste gang det kommer en friends & family kampanje.

sondre liker dette
  19. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    1: Turkish W gjev ikkje EBpoeng er eg redd.

3: Om kortet ditt har utløpsdato juli 18, så er vel opptjeningsperioden din tom 30.april? (+ 3 mnd nådeperiode, mai, juni og juli?)

Oppnår du då diamant før 30.april i år har du det ut inneverande + neste + 3 nye mnd nådetid (til 30.april 17 + til 30.april 18 + 3 mnd nedetid ut juli 18) og med retur til gull etter utløpet av juli 18 om du ikkje rekvalifiserar til diamant mellom 1.mai 17 og 30.april 18?

(Med forbehold, eg kan ha misforstått - det ville ikkje ha vore fyrste gongen.)

sondre liker dette
  20. kepiblanc

kepiblanc Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Låner plass i denne tråden, siden temaet stemmer.
    Ser på sommerens ferie med jentutten. Har sagt jeg ikke reiser økonomi til Thailand, så nå har hun frøkna jeg bor med funnet ett eller annet opplegg hvor jeg får biz til BKK (Klasse J?), og med Turkish (som er Star Alliance).

2 frågor:
    1. Ikke noe problem med EB-poeng for tur med alliansemedlem Turkish? Ikke slik at noen klasser bare ikke er dekket av poeng?
    2. Hvordan er longhaul flightene med Turkish - og også, evt loungemuligheter på layover i BKK før videre til hvor enn vi havner i Thailand?

Forresten, fråge 3 også.
    Noen link jeg kan lagre som viser hva jeg tjener av EB i forskjellige klasser hos alliansepartnere?

Ser for meg EB ved flightene, på totalen hos Expedia (viatrumf.no) og ved betaling med SAS AMEX.

Del denne siden