Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

1. Ronny

Ronny Nytt Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Koster vell ikke All verden å skifte dato på returen. Så biz med Turkish var ca 16.

Last edited: 30. mai 2017
  2. Chornelius

Chornelius Medlem

Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    18
    Spørsmål (som garantert har vært stilt før, men jeg prøver meg likevel): Hvis man har Amex Platinum-CT og 120-140 000 EBP, hvorhen - og med hvilket selskap - er det lettest å finne business-ruter? Jeg har forstått det slik at billetter til USA og store deler av Asia (foruten Kina) med SAS er meget vanskelig å oppdrive. Er det derimot en rute, med hvilket som helst Star Alliance-selskap, som det "alltid" er lett å finne plasser til, nesten når som helst?

Jeg har nemlig en god porsjon reiselyst, *A-CT, en grei håndfull bonuspoeng, men begrenset med ferie og ikke fryktelig lysten på multiple telefoner til de baltiske stater, med bookinger og rebooker, for å komme i mål. Er rett og slett ute etter en nokså kul business-rute som har høy availability - for 2 personer.

Har godtfolket noen tanker?

3. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,154
    Bonuspoeng:
    113

Er sikret flere plasser. men BKK er lett oppnåelig da flere av *A selskaper flyr dit.

Chornelius liker dette
  4. Flighter

Flighter World Traveler

Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    33
    Gjennomgående så er det mitt inntrykk at er det bra bonusreise tilgjengelighet på ruter med TG eller TK til detinsjoner i Asia via BKK eller IST. Jo nærmere avreisetidspunkt dess lenger reisetid virker som er fasiten.

Xflipper liker dette
  5. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,154
    Bonuspoeng:
    113
    Fant feks ikke noe serlig 3-4 mnd før juletider til BKK. men i ukene før var det åpnet flere seter. Så BKK er nok en enkel destinasjon. Spesielt om du bestiller i god tid

6. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Dette spørsmålet er litt for åpent synes jeg.

Finnes intet fasitsvar på det.
    Du kan feks søke på United.com og se hva du kommer opp med. Det finnes også tjenester på nett, eller folk på forumet som gjør søkejobben for deg mot en kompensasjon..

Med CT og 140k poeng dekker du vel ca 75% av verden og det er jo trist å bruke det på feks BKK som antakeligvis er billigste destinasjon utenfor Europa fra Oslo i business...
    Hva med PNI, ROR, USH etc..
    Bruk poengene til noe sykt .. og ikke bkk..

Eddie47 and Supersergei like this.
  7. Chornelius

Chornelius Medlem

Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    18
    Enig i sistnevnte og er absolutt gira på noe sykt, men for å unngå daglig søking og ringing til Estland tenkte jeg at det måtte være "sikre vinnere" der ute for late - og kunnskapsløse - sjeler som meg.

Du er kanskje en av disse søkekonsulentene?

8. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Innimellom;)

9. Chornelius

Chornelius Medlem

Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    18
    Én hvit, én rød og én sprudlende og vi er i boks?

Xflipper liker dette
  10. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Om kvaliteten er ok så høres det fint ut :)

Chornelius liker dette
  11. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,044
    Bonuspoeng:
    293
    Heisan

Sitter og pysler med første CT i Biz som da skal koste 180.000 poeng + skatt og avgifter? og tenker Januar/februar 18 knappe 2 uker til Galapagos. Fly fra OSL til SCY San Christobal.

Ser etter muligheten for 24 timers Stop over begge veier, helst både i Quito UIO og Gayaquanil GYE. Ideelt sett også 1 eller 2 " lange" stop i USA hvis det er mulig.

Må inrømme at det blir så mange routinger og valg at jeg går litt i surr. Leter etter

Søker litt på United og det ser ut som om det er ledig hver eneste dag?

Noen som kan hoste opp noen forslag uten å nødvendigvis søke opp og sjekke hele rutingen?

Ronnyb liker dette
  12. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Svært knotete å gjøre det slik.

Jeg anbefaler å bruke Wikipedia til å finne flyplasser som connecter og så se etter seter på det mest kronglete strekket først.
    Typisk jobber jeg meg bakover fra destinasjonen...
    Men tid tar det... Skal ikke se bort i fra at jeg la ned nær 100 timer på min første CT før den faktisk var booket og billettert..

13. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,044
    Bonuspoeng:
    293
    Takk, det er faktisk et godt tips. Jeg skjønner jo at jeg må søke et og et legg av turen på united og se på tilgjengelighet og forskjellige flyvninger på tidspunkter osv.
    Men hører gjerne mer om den reelle prosessen. Om noen vil beskrive hvilke nettsider de bruker og skrittene de tar, så vil jeg aller helst sitte å nerde med jobben selv.

14. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg jobber ut i fra det som er det viktigste med turen, avhengig av om det er et spesifikt selskap, rute, destinasjon eller klasse.
    Når jeg har funnet tilgjengelighet her bygger jeg et og et skritt bakover/fremover for å sy alt sammen.
    Eksempelvis når jeg skulle på tur i fjor sommer ville jeg fly Eva og fant da alle muligheter med Eva fra Europa og til TPE. Deretter begynte jeg å se hva som kunne koble TPE og et annet spennende sted sammen. Til slutt fant jeg reisen til der Eva startet sin rute (IST) og hvordan jeg best kunne komme dit.
    Det viste seg at Turkish flyr A330 på alle ruter TXL-IST og følgelig ønsket jeg å booke det, ettersom man tross alt heller vil ha A330 C enn A320 C 3+3 :)

Jeg bruker ofte Wikipedia for å se hvilke selskap som flyr hvor, og så expertflyer til å finne ledige seter, rutetabeller mm.
    I tillegg kan united.com være praktisk i de tilfeller man ikke har spesielle preferanser vedrørende selskap.

Fordelen med Expertflyer er at den kan søke 7 dager samtidig, fordelen med united er at du kan søke flere selskap samtidig.

15. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,044
    Bonuspoeng:
    293
    Smiler langt inn i hjertet nå:)

16. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Får ikke valgt seter på OS online(CT billett i C).
    Må jeg ringe Tallin (og evt. hvorfor)?
    (Prøvd Austrian, SAS og CheckMyTrip)

17. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Er billetten billettert?

Mener jeg fikk velge på Austrian når jeg booket det..
    @Fredrik81 har vel også på et tidspunkt booket OS C på CT..

18. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Skal være det (fått de på Mail). Får valgt på SK flightene på samme booking...

19. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Da er den nok billettert, SK har sluttet å la deg velge sete før det er gjort..
    Har du testet lufthansa.com og lot.com ?

Origo liker dette
  20. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Eureka @Are Takk!
    Ser ut som det gikk via Lufthansa :)
    ...selv om jeg lurer på hvorfor...
    (Men forsøkte å endre en flight etter de var valgt; det gikk ikke...)

Del denne siden