Jeg jobber ut i fra det som er det viktigste med turen, avhengig av om det er et spesifikt selskap, rute, destinasjon eller klasse.
Når jeg har funnet tilgjengelighet her bygger jeg et og et skritt bakover/fremover for å sy alt sammen.
Eksempelvis når jeg skulle på tur i fjor sommer ville jeg fly Eva og fant da alle muligheter med Eva fra Europa og til TPE. Deretter begynte jeg å se hva som kunne koble TPE og et annet spennende sted sammen. Til slutt fant jeg reisen til der Eva startet sin rute (IST) og hvordan jeg best kunne komme dit.
Det viste seg at Turkish flyr A330 på alle ruter TXL-IST og følgelig ønsket jeg å booke det, ettersom man tross alt heller vil ha A330 C enn A320 C 3+3
Jeg bruker ofte Wikipedia for å se hvilke selskap som flyr hvor, og så expertflyer til å finne ledige seter, rutetabeller mm.
I tillegg kan united.com være praktisk i de tilfeller man ikke har spesielle preferanser vedrørende selskap.
Fordelen med Expertflyer er at den kan søke 7 dager samtidig, fordelen med united er at du kan søke flere selskap samtidig.
Vis alt...