Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp, de har veldig mange C-seter. Er til tross for det ikke veldig lett å finne ledig awardbilletter der, men det går.. :)
     
  2. stigg

    stigg Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg er helt ny på forumet, og vil starte med å gi alle aktive medlemmer en honnør for mye god info! :D

    Jeg har 2 x CT og 280 000 EB-poeng, og tenker å prøve en tur på F. Har aldri flydd på F eller C før, så tenker at min første CT må brukes på det :)

    Jeg skal ha med min samboer, og planen er å reise etter 20. desember. Hjemreise må være før 02.01.18.

    Ser i denne tråden at LH flyr FRA-GIG - 747.

    Dette er en destinasjon jeg kunne tenke meg å prøve.

    Så til spørsmålene mine;

    1. Hvor vanskelig er det å få 2 stk. EB-biletter fra BGO-FRA-GIG, da med FRA-GIG på F?

    2. Ser det er snakk om å sjekk billetter hos LH 14 dager før man reiser. Er det da F-billettene legges ut?
     
    dkvt liker dette
  3. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Du ønsker å reise i indrefilet av reiseperioden for folk flest( jul, påske og sommer). Du er da litt sent ut vil jeg si, men det er bare å sette seg med United.com å se om du finner noe. LH slipper F 14 dager før, men vil ikke håpe på et bra utvalg, når flyene er rimelig fulle i utgangspunktet. Mitt råd er å se om du finner en reise på høsten(sept-nov) da er nok tilgjengeligheten langt bedre om du vil ha mest mulig ut av poengene.
     
  4. PRJ

    PRJ Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ny her inne men trenger litt hjelp
    Hei litt frustrert her.
    Trenger litt hjelp, hvordan jeg skal angripe problemet, eller er jeg for utålmodig

    Reiser en del i forbindelse jobben, men siden 16 mai har det stoppet helt opp på min eurobonus side. Jeg har hatt 11 reiser siden den gangen, og jeg mangler også en del poeng inn fra Amex kort både for april og mai, (har vært i kontakt med Amex og de sier poengene er sendt til SAS eurobonus. På en del av reisene mine har også min kone vært med og poengene hennes er kommet inn.
    Har snakket med SAS flere ganger, men NEI ikke mye hjelp å få, er blitt ganske frustrert.

    Så er det noen som kan gi meg et tips hvordan angripe saken videre.
     
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan jo først prøve å etterregistrere de, og/eller send mail til ebretro/gull/diamantmailen.
     
  6. PRJ

    PRJ Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takker for tilbakemeldingen.
    Etterregistrering prøvde jeg, men fikk tilbakemelding på at ruten ikke gav poeng full flex fra Stavanger til Bergen, har tatt kontakt med ebretro så får jeg se.
    Det har vært ganske frustrerende dette.
    Det er vel tålmodigheten min som mangler.

    Takk igjen for raskt svar og forsatt god helg
     
  7. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,759
    Bonuspoeng:
    293
    Mulig det er besvart eller kommentert før:

    En EVA flygning VIE - TPE har en kort mellomlanding i BKK.

    Er dette ett eller to leg??
     
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Et leg om det er samme flightnummer. :)
     
    Xflipper, Robamu and jtmath like this.
  9. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Bare jeg som er blind eller er det seriøst ingen bonusbilletter til Miami hos SAS hverken i Go, Plus eller Biz i Oktober?
     
  10. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Tror nok du er litt sent ute der ja, jeg begynner og booke slike billetter ca 11 mnd før avreise :) Og Sas har generelt lite CT biletter I c :(
     
  11. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,759
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg booket bonus C billettene (2 stk) den 31. august 2016 for en flygning 08.07.2017 CPH-IAD ... fikk bare Plus på returen ..
     
  12. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Søk også direkte fra CPH. Jeg endte opp med å booke fra CPH da denne ikke viste seg i søk og det lot seg ikke knytte med andre flight inn til CPH. Jeg bestilte disse i November(nesten syv måneder siden).
     
    Misterix liker dette
  13. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Ser det ligger ute til andre destinasjoner men var vist Miami som var ønsket. Så da kan det se ut som det er andre i familien som får en gratis tur i stedet.
     
  14. Mg15

    Mg15 Medlem

    Innlegg:
    122
    Likes mottatt:
    244
    Bonuspoeng:
    43
    Heisann!
    Sitter her å prøver å sy sammen en CT tur. Lurer på om denne ruten er i henhold til reglene: OSL-FRA-BKK-MNL og MNL-SEL-FRA-OSL. Dersom den ikke er gyldig, har dere noen andre kule tips til tur i Asia. Håper minimum 2 strekk i First med 2 forskjellige flyselskap.
     
  15. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Det burde funke.
     
  16. Mg15

    Mg15 Medlem

    Innlegg:
    122
    Likes mottatt:
    244
    Bonuspoeng:
    43
    Tusen takk Are. Da får jeg hive meg på tlf i morgen
     
  17. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen som klarer å finne en direkterute OSL-VIE (ankomst ca. 15:00/16:00) 08.03.18 og IST-OSL (avgang morgen/formiddag) 13.03.18?

    Gjelder CT-bestilling for to pers i C.


    I følge United går det kun én direkteavgang 08.03.18 OSL-VIE som kan bookes for poeng og denne går tidlig på morgenen (06:10-08:50)
    Jeg finner heller ingen C billetter direkte IST-OSL, har det for meg at noen her inne har fløyet denne ruten for poeng før?
     
  18. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fløy IST-OSL direkte med Turkish i business før jul sammen med samboer og baby og da var det i alle fall ikke noen problemer å finne tilgjengelighet. Dette var også en CT-bestilling (vi ankom IST fra SIN) og ankom OSL på formiddagen.
     
    DanH liker dette
  19. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,385
    Bonuspoeng:
    293
    Sitte og knoter med første CT fra OSL til GPS ( Baltra, Galapagos) Når jeg søker på United finner jeg mye tilgjengelighet. Men jeg har " bare" 4 legg en vei. Vil Oslo-København-Chicago med SAS telle som 1 legg? Videre Chicago-Panama-Quito er søkbar som en awardticket og går med samme fly, men vises også som 1 bookbar flytur og går med samme fly, men med mellomlanding. Jeg mener å ha lest at det må være 1 flight nr, hvis en mellomlanding ikke skal bli til 2 legg? Hvordan kan jeg eventuelt sjekke om en sånn billett teller 1 eller 2 legg?
     
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg hadde store problemer med å finne dette når vi skulle dra. Endte opp med OSL-TXL-IST.

    Riktig. Det må være ledig bonusbillett på ORD-UIO selv om flyet mellomlander.

    To legg, du bytter fly :)
     
    ccurrahee liker dette

Del denne siden