Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

1. JHoNNeY

JHoNNeY Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg ønsker å se hvilke dager en flight går, altså mandag, onsdag og torsdag for eksempel. Har prøvd Flightstats, men ser ikke helt klart hvilken dager flighten har avgang.

Kan dere gi meg en enkel måte å finne dette ut? Ta flight SK899 BGO - ARN for eksempel, går denne daglig?

2. chrisbu

chrisbu Senior Medlem

Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Hei

Bruk denne, skriv inn flightnummer for å se hvilke dagen den flighten går.

https://aviability.com/flight-number/

JHoNNeY and holmen like this.
  3. JHoNNeY

JHoNNeY Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Akkurat det jeg var på jakt etter! Tusen takk :)

4. okolbu

okolbu Nytt Medlem

Likes mottatt:
    88
    Bonuspoeng:
    18
    Litt luksusproblem: kommer inn med Asiana til JFK i F, kl 1150 og skal videre hjem i F.
    Så er spørsmålet: 747-8i EWR->FRA eller A340-600 JFK->MUC?
    Ikke testet nesen på 747 før, men er kanskje ikke verdt offentlig transfer JFK->FRA og gå glipp av Wine&Dine-loungen på JFK?

5. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er svært mye bedre enn å loffe på t-bane eller hva det nå måtte være av griseri uten vinger som transportmiddel.. :)

6. okolbu

okolbu Nytt Medlem

Likes mottatt:
    88
    Bonuspoeng:
    18
    Har nok kommet til samme konklusjon. Champagne vs kollektivtransport er jo ikke så vanskelig valg. Det var jo bare det med å teste nytt fly...

7. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Ny tur, problem løst :)
    Pose og sekk? Ja takk :)

Stuttfeiten and okolbu like this.
  8. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ser at jeg kommer til å få en del avspasering - og noe må sannsynligvis tas ut i november..... altså noe i grenselandet mellom I-landsproblemer og fornem nød. Skal på en LH med SQ i februar, så jeg har sett litt på småfarting (neida, ikke på engelsk) litt nærmere teltene. Har begynt å bruke Google Flights, og der kommer det frem mye artig. Siden jeg helgependler KRS- BGO har jeg kikket på en reise ut onsdag 18 ish - KRS- OSL -CPH - GDN ....Hilton ved flyplass... GDN. ARN-OSL-BGO i pluss Lander utpå torsdagen ca 2900,- og har da helg på Vestlandet.. Kan finne en billig enkeltreise på Widerøe tilbake på søndagen.... hvis jeg har behov for det. Men hovedspørsmålene er : Det ser ut som jeg kan effektuere denne ruten via Expedia, men 1) Kan jeg gjøre en slik rooting direkte på SAS til samme pris? 2) Får jeg normale EB-poeng hvis jeg booker vi Expedia?

9. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    1. Vanskelig 2. Ja

ArthurDent liker dette
  10. okolbu

okolbu Nytt Medlem

Likes mottatt:
    88
    Bonuspoeng:
    18
    Sitter nå i FCT etter tidenes kjipeste transfer mellom JFK og EWR. Burde nok tatt JFK-flyet... Bussen tok 3 timer mot halvannen som annonsert og ankom innsjekk 10 min etter fristen. Det var ikke noe problem for blide innsjekkingsdamer som lurte på om vi ville innom loungen og boarde først eller sist. Flyet ble til slutt halvannen time forsinket, men med champagne i nesen på 747-8 gikk ventingen ganske fint. Min gravide bedre halvdel har gitt klar beskjed om å ikke bytte flyplass kun for nye flytyper neste gang.

11. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Huff..
    Men da håper jeg du hatt lært og neste gang hører på forumets gamle ringrever ;)
    Flaks at flyet også ble forsinket så du fikk litt champagne-marinade før avgang :)

okolbu and Eddie47 like this.
  12. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,905
    Bonuspoeng:
    293
    Er det mulig å fly OSL-TRD-KRS på én t/r poengbillett? Uansett så har det dukket opp en reise jeg trenger å bruke MC-rabatten på, men den er jo ikke tilstede...

13. napue

napue Nytt Medlem

Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Hei alle bonusjegere!

Jeg har en CT som går ut i år og jeg har lyst på en skikkelig rundttur med kona i F.

Hva er den magiske grensa for poeng for en rundtur med et par layovers I Asia - et par layovers I USA - tilbake til Europa og Norge? Tenkte noen uker i f.eks Thailand og noen dager i Vegas + noen stopp på under 24 timer i Singapore og/eller Seoul/Tokyo. Er dette mulig uten at det koster ekstra? Har 155 k poeng nå, vet ikke hvor langt det rekker da. Klarer lett 200k innen året er omme, så det burde kanskje holde?

Vil legge til at jeg er ny på forumet og har ikke satt meg inn i "open jaw" osv.
    Hvis dere har en annen tråd som passer bedre for posten min så beklager jeg.

På forhånd takk for eventuelle svar!

Last edited: 08. juli 2017
  14. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    113
    Du må ha poengene på det tidspunktet du bestiller reisen.. Poengkosten kommer an på sonen du drar til, men det er vel 210000 og 240000 som er de dyreste sonene. Jeg vil anbefale å lese minst de 10 siste sidene av denne: https://insideflyer.no/forums/threads/sas-amex-companion-ticket-ct-q-a.2844/

I tillegg bør du sjekke ut reisebrev-seksjonen.. Der finner du folk som har reist noe lignende du ønsker det siste året. Dog tror jeg du må moderere deg noe.. Ikke enkelt å finne ledige billetter i F.. Sannsynligvis bør du droppe Vegas! ;)

Last edited: 08. juli 2017
  15. napue

napue Nytt Medlem

Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for svar!
    Det er vel ganske opplagt at man må ha poeng for å bruke poeng :)

Europa - Asia - USA - Europa, er det mulig for 210k poeng? Leser om noen som er heldigere enn andre med agentene i Tallinn som får flere stopp flere steder.

Jeg er fleksibel så kan stort sett reise når som helst så det burde gå fint å finne en bra rute :) kan jo ikke droppe Vegas!
    Må nå finne ut hvor mange poeng jeg bør ha slik at jeg kan beregne poengsankingen fremover.

Gjett om jeg angrer på at jeg har brukt 140k poeng på hotell siste året. Lol. Har jo for lengst en companion ticket til for neste år også. Men det nytter ikke å gråte over spilt melk er det vel noe som heter.

16. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er ikke ekspert på bonusreiser med CT, men etter hva jeg har lest her inne, så er det mulig å fly Europa - USA - Asia og tilbake igjen i hvert fall. Men ifølge den andre tråden har det skjedd en oppmykning av reglene i det siste, så mulighetene er mye større nå. Det finnes en egen tråd med hvilke ruter innenfor Star Alliance som har F. Den kan være grei å sjekke.
    Begynn og let etter ledige billetter.. Post spørsmål i den andre tråden etter hvert som du finner mulig ruter og lurer på om de er gyldig.
    Poengspørsmålet ditt må noen andre svare på! :)
    De her inne som finner det mest spennende CT-reisene i F er også de som bruker mest tid på å lete etter billetter + lese og skrive på dette forumet! :D
    Jeg har fortsatt ikke brukt min første CT, så er amatør.. :oops:

17. napue

napue Nytt Medlem

Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Kjempefint at du tok deg tid til å svare så utfyllende! Skal lese igjennom de trådene du nevnte og samtidig sanke så mange poeng jeg kan i mellomtiden:) blir nok en bra tur ut av det!

Shyneno liker dette
  18. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Burde funke greit det.
    OSL-TRD/TRD-KRS
    Men det er open-jaw i feil ende så må bookes på telefon.

Interessant å vite er att reglene for bonusreiser er veldig fleksible innenriks også. Jeg har eksempelvis booket OSL-ALF-TOS-KKN/KKN-TOS-TRD-BGO med overnatting i ALF og TOS samt en dag i TRD. 7 pers:)

Nei, det er ikke mulig. Du får kun utreise og hjemreise, ingen stopp over 24 timer på veien.
    Med mindre noen drastiske endringer har skjedd er det ikke mulig å fly til USA via Asia, kun andre veien. Det er fordi transittsonen ikke kan koste mer enn destinasjonen. Da må man kjøpe flere billetter og da snakket vi helt andre poengbeløp, CT slår jo inn på bare en av de.

Eddie47 and Upsaker like this.
  19. TJT

TJT Medlem

Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Heisann!

Ny her så er ikke helt sikker på om dette er rett tråd.

Har bodd og reist over hele verden, men fikk ikke bonusfeber før i fjor ifm mye jobbreising.

Har snart CT og ca. 100K poeng, men gjorde noe urutinert da jeg bestile AmEx kortet. Bestile Premium istedenfor Platinum. Hvis jeg oppgraderer nå, og får CT etter at jeg fikk platinum kortet, kan jeg da bruke Star Alliance for bonustur?

Hvis ikke, hva ville dere anbefalt for ca. 100K poeng, 2 voksne + 1 barn?

20. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Oppgrader hurtigst mulig og ikke bruk kortet før det er gjort. CT premium er vanskelig å bruke.
    Det er kortet du har noe du booker 100k som avgjør hva du ender opp med.
    Det er forøvrig ikke mulig å bruke CT på 3 personer, da må du booke en av de separat.

Del denne siden