Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,115
    Likes mottatt:
    7,631
    Bonuspoeng:
    183
    Sjekk bookingklassen du trenger hos Thai før du satser på poengoppgradering fra Eurobonus. Du må som oftest ha en særdeles dyr bookingklasse i økonomi for å kvalifisere.
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Og da er du antagelig ikke så langt fra det du betaler i cash for å få en biz med en gang uten å bruke poeng...
     
    afirm liker dette
  3. Ludo1000

    Ludo1000 Medlem

    Innlegg:
    75
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Flott, skal se hvilken muligheter som byr seg da... Men det er vel en mulighet for å ikke få oppgradert da antar jeg.
     
  4. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,851
    Likes mottatt:
    5,465
    Bonuspoeng:
    183
    Som nokon over har påpeikt so kan du med Thai berre oppgradere klassene Y og B. Då er det kanskje like billeg å kjøpe billeg biz frå starten.
     
  5. Ludo1000

    Ludo1000 Medlem

    Innlegg:
    75
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Ja det var det jeg tenkte. Reiste med Thai i februar, da på turistklasse, og fikk kun poeng den ene veien... 50% om jeg ikke husket feil. Da jeg spurte om dette i ettertid fikk jeg beskjed om å ringe når jeg skulle reise, og da kunne jeg få bookingklasse som ga 100% begge veier... Evt. hvor mye ekstra for dette spurte jeg ikke om.
     
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Det er et bra tillegg for en eco klasse du kan oppgradere fra.
     
  7. TIB

    TIB Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Har bestilt to bonusbilletter gjennom Aadvantage. Den ene ble confirmed etter 10 minutt men den andre er enda pending etter 10 dager. Noen som har vært borti samme problem? Har ikke fått svar på kundeservice mail jeg har sendt dem.
     
  8. Kennedy

    Kennedy Nytt Medlem

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    8
    Leter etter bonusreiser på Sas.no, men får bare opp GO og Plus. Er på jakt etter SFO eller Tokyo med biz.

    Hvorfor vises ingen bizseter?
     
  9. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    Fordi SAS er ganske grådige med hvor mange seter i business de legger ut, og de som er lagt ut er allerede booket av andre.
     
    Kennedy liker dette
  10. Pyro

    Pyro Aktivt Medlem

    Innlegg:
    279
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Driver å drømmer om en tur til Australia og har fått noen tips her tidligere. Men har noen spørsmål som sikkert er dumme, men det er sånn man lærer :)

    1. Når jeg går på united.com og søker på billetter med award availability får jeg opp masse billetter på OSL-FRA-ICN-SYD.
    Er dette billetter som det er mulig å velge sammen med en CT?

    2. Prisen på en tur retur OSL-SYD på business er 180 000 poeng ifølge denne. Får ikke det helt til å henge sammen med de tallene hos united. Hvor det står 85 000 hver vei. Er dette forskjell for oss som er via SAS og de som er via United?
    upload_2017-8-1_20-5-40.png
    upload_2017-8-1_20-4-19.png upload_2017-8-1_20-4-33.png
     
  11. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    717
    Likes mottatt:
    3,692
    Bonuspoeng:
    93
    1. Ja; ser ingen grunn til noe annet. Det er tilgjengelighet på "Saver" billettene som indikerer om det er ledige seter for booking med EuroBonus poeng.

    2. Prisene du får opp på united.com gjelder om du vil bruke United poeng, de er irrelevante for booking med EuroBonus poeng.
     
  12. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    1. Ja, så lenge United viser tilgjengelighet under Business Saver Award så bør de kunne bookes som CT-tur.
    2. Det er poengprisen hos SAS som er riktig så lenge du skal bruke EB-poeng og CT. Poengprisen du ser hos United er for Uniteds egne bonusporgramkunder.

    Du slo meg på målstreken @KRS!
     
    KRS liker dette
  13. Pyro

    Pyro Aktivt Medlem

    Innlegg:
    279
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for raskt svar begge to :)

    Er det bare tilfeldig at jeg fant mange ruter som var ledig her, eller er det bare fordi jeg hovedsaklig ser etter business og ikke first som dere andre liker :)
     
  14. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Det som er interessant med Asiana til Australia er at de ikke selger First billetter på flyvningen til tross for at den går med A380. Et raskt søk i Expertflyer avdekker at F-kabinen tilgjengeliggjøres for Biz reisende, og setene er ikke blokkert.

    Noen som vet om dette er en omrokkering av JFK flyet frem til mars neste år? Settes da B772 tilbake på SYD ruten, eller har Asiana flere A380 leveranser snart?
     
  15. hqc1974

    hqc1974 Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,
    Vet ikke om er rett plass for spørsmål men usikker på hvor var best å spørre men prøver nå her. Gjelder den første CT tur, har en som ble opptjent i 2016 og som nå ser på hvordan bruke. Vet det er i en populær periode å reise på, og derav vanskeligere, har prøvd å orientere meg og prøvd å finne ut av hvor og hvordan men syns det er en smule vanskelig likevel. Så om noen eksperter har lyst til å hjelpe to damer til å finne noe følgende så ville det vært superb.

    Gjelder tur fra SVG til SJO, perioden fra ca. 15-17 desember med retur ca 04-05. januar. Klasse er ikke det viktigste i verden men er selvsagt en opptur om det skulle gå an med en bra klasse. Evt om en kan få brukt CT på en person, og den andre reiser på kjøpe billett er óg et alternativ om ikke skulle få begge ned på en CT. Reise blir det uansett, og samtlige ekspert innspill og tips mottas med stor takk.

    Er EBG, AMEX Plat, samt Mastercard Premium.Har ca 175 000 EB poeng pr idag.
     
  16. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Finner fint lite i den retningen på datoene du søker fra Oslo/Stavanger. Du kan fly United Economy fra Frankfurt via Houston... altså ikke akkurat en høydare.

    Du får CT fra LHR til SJO via BOG i business med avianca den 14.desember. Den er ikke dum, men dere må da kanskje ordne tur fra SVG til LHR selv. For returen er det fint lite å oppdrive dessverre...
     
  17. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,851
    Likes mottatt:
    5,465
    Bonuspoeng:
    183
    Den er vel også litt problematisk då BOG ligg i ein dyrare sone enn SJO, altså er det ikkje lov til å ha transit der.
     
    bighc and Are like this.
  18. Anita

    Anita Aktivt Medlem

    Innlegg:
    417
    Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Er det slik at man kan endre en CT billett helt fram til et døgn før utreise eller kan man endre hjemreise etter utreise også?
     
  19. Kennedy

    Kennedy Nytt Medlem

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    8
    Har 400k EB poeng og CT billett som bør brukes i løpet av 2017. Noen forslag til reiserruter i business eller first til Tokyo i desember?

    Forslag mottas med stooor TAKK!
     
  20. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Ønsker du mest mulig kreativt (flere stop, forskjellige typer etc) eller ønsker du raskest mulig med First?
     
    Kennedy liker dette

Del denne siden