Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

1. Kennedy

Kennedy Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    8
    Tur retur straka vegen til Tokyo. Ca 10 dagerstur i desember. Startsted er BGO

2. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,154
    Bonuspoeng:
    113
    Desverre ikke lov og endre retur etter at reisen er påbegynt

Anita liker dette
  3. Westlife

Westlife Nytt Medlem

Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Ville ha gått for Lufthansa, Asiana eller ANA til Tokyo. Blir nok noen mellomlandinger på veien..

Kennedy liker dette
  4. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Må si det er en våt drøm å fly LH F til ICN og OZ F derfra til SYD... trenger snart litt papir....

bighc liker dette
  5. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fløy Oslo - Wien - Frankfurt - Tokyo tur retur rundt nyttår i fjor. All Nippon First til Tokyo, Lufthansa First på returen. Anbefales virkelig. Beste er nok å stokke om, slik at det blir LH til Tokyo og ANA hjem fra Tokyo. Da får du begge på sin "hjemmebane".

Wien var med pga det ikke var direkte til Frankfurt tilgjengelig. Se også reisebrevet mitt under :)

https://insideflyer.no/forums/threa...rian-all-nippon-og-lufthansa.5854/#post-93429

Kennedy and Robamu like this.
  6. runese

runese “Chewie, we’re home.”

Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Vi, en familie på to voksne og et barn under ett år søker hjelp til smart bruk av EB-poeng på reise. På grunn av et lite barn ønsker vi å minimere antall mellomlandinger.

Turen er:
    OSL - PEK, PEK - enten: DAD, SGN, HAN og enten: DAD, SGN, HAN - OSL
    Med andre ord, det er ett fett om vi flyr til inn til DAD, SGN, eller HAN fra PEK da vi har tenkt å besøke alle disse stedene. Det samme gjelder fra DAD, SGN eller HAN til OSL.

OSL - PEK: 02.03.18. Maks to mellomlandinger.
    PEK - DAD, SGN, HAN : 08.03.18 pluss/miuns en dag. Maks 1 mellomlanding
    DAD, SGN, HAN - OSL: 27.03.18 pluss/miuns en dag. Maks 2 mellomlandinger.

Vi blir lengre enn 24 timer alle steder.

Vi har henholdsvis 130 000 og 75000 EB-poeng til bruk, ingen CT dessverre. Ved bestilling av SAS MC premium kan vi raskt øke med 10000 poeng til en eller begge.

Per nå har jeg booket bonustur OSL - PEK for 120 000 poeng og 675,- NOK i skatter og avgifter hos SAS. Hvis vi kan bruke poengene smartere, kan denne avbestilles.

Jeg er klar over at poengene ikke rekker til alle legs, men med all ekspertisen her inne håper jeg noen kan finne løsningen som gir best bang for the points!

På forhånd takk for svar. Jeg er utenfor dekning et par dager, men ser frem til å komme på nett søndag.

7. Larsmarius

Larsmarius Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som veit hva slags class code man skal bruke for å finne plus award på intercontinentalt sas hos expertflyer?

8. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde tur tidligere i år:
    BGO-OSL
    OSL-FRA
    FRA-PVG (LH-F)
    PVG-NRT (NH-C)
    NRT-ICN (OS-C) Et knapt døgn i Seoul
    ICN-FRA (OS-F)
    FRA-OSL
    OSL-BGO

Mange Expertflyer varsler for LH-F ble satt opp, og i dagene før avreise tikket det inn noe tilgjengelighet. Anbefaler å sjekke FRA/MUC-PVG/PEK/HKG-NYO om du også ønsker LH-F.

Kennedy liker dette
  9. Anders88

Anders88 Medlem

Likes mottatt:
    82
    Bonuspoeng:
    28
    Hei

Har cirka 150 000 eurobonuspoeng, AMEX platiunum og opptjent companion ticket.

Har ingen erfaring med å booke bonus tur utenfor SAS sine sider, og lurer på om noen har forslag/råd til hvordan jeg kunne fått best utbytte for disse poengene på en tur for to personer i høst. Business og first er et pluss men ikke en absolutt nødvendighet.

10. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,

Hvor reiser du fra? Hvor vil du reise? Er hele høsten tilgjengelig? Hvor lenge vil du være borte?

Desto mer info du gir, desto lettere er det å komme med forslag :)

11. Cforoe

Cforoe Bonusjeger

Likes mottatt:
    654
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har også en Aadvantage booking som er pending/on request på 12. dagen. Bookingen er med BA som nok er årsaken. Ringte Aadvantage etter 11 dager for å spørre. Sa at alt var OK men at bekreftelsen burde komme innen 2 dager (altså 13 dager etter bestilling). Så imens venter jeg...

12. Langtransport

Langtransport Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    God morgen. Jeg er veldig glad jeg fant dette forumet og denne tråden, selv før jeg vet om jeg får hjelp !

Jeg har:
    • 150 000 Eurobonus poeng
    • CT fra Amex platinum som må brukes i år.
    • En kone som vil til Tokyo i Business eller bedre
    • 11-12 dagers opphold
    • Tidsrammen turen må være innenfor er fra ca 13 november til utløpet av november
    • Vi begynner reisen på EVE
    • Mellomlandinger er ikke sett på som noe stort problem

Så har jeg sett at på sas kan jeg finne GO billetter hele veien - men INGEN andre klasser.

Hva gjør jeg da, bestiller GO og bruker CT og håper på at Business skal dukke opp ? er det sannsynlig

Eller kan jeg reise med andre selskap og få det bedre?
    Og hvordan gjør jeg det ?

13. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,322
    Bonuspoeng:
    93
    Søk på united.com. Ser at det hvertfall finnes noen muligheter i C.

14. Langtransport

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Var dette et svar til meg ? Da må jeg innrømme at jeg ikke forstår det ...

Hva er C ? og kan jeg booke på united.com ?

15. Edin

Edin Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    748
    Bonuspoeng:
    93
    Hei @Langtransport

United.com er siden vi ofte bruker for å finne tilgjengelige "Business Saver Award" som i ditt tilfelle vil være det du leter etter. Dette er C-klasse, som også er kalt businessklasse.

Du kan ikke booke på united.com, men når du finner en brukbar reiserute ringer du 64816099 (det er da CT-telefonen i Tallin) så booker de reisen for deg.

Når du reiser med andre enn SAS vil det koste deg 140 000 poeng + ca. 6000 NOK for 2 personer i C til Tokyo.

Og hvis du tilbyr ei flaske vin eller 2 finnes det alltid noen som kan sette opp routinger for deg som du kan ringe inn.

Xflipper liker dette
  16. Langtransport

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    @Edin takk for det. Noen oppfølgingsspørsmål:
    140 000 poeng inkludert bruk av CT ?
    Jeg har sett litt på united nå og finner både business og First, må jeg holde meg til Business ?

Hvilken flyplass i Europa har best utvalg, Frankfurt har jeg sett på nå.

Hvis jeg lager en rute som er f eks EVE-OSL-FRA-PEK-NRT - er det en - 1- reise ?

17. Edin

Edin Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    748
    Bonuspoeng:
    93
    140 000 totalt for begge ved bruk av CT, og du har ikke poeng nok til First Class. Det er 190 000 poeng.

Frankfurt er et meget godt utgangspunkt. Masse gode selskaper og ruter, der Asiana, Lufthansa og Thai er gode alternativer i C. Unngå Air China. For å finne beste alternativ er det lurt å søke FRA - NRT/HND og se hva som kommer opp.

Ruten du har beskrevet er utreise. Legg opp en rute hjem igjen så har du en - 1 - reise (for 2 personer) som belastes med 140 000 poeng. Det trenger ikke være samme rute hjem, men du må holde deg innenfor 8 segmenter totalt (du har 4 på utreisen).

Langtransport liker dette
  18. Langtransport

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    @Edin dette var veldig nyttig, jeg får bruke deler av fridagen på United ser det ut til....

Skal jeg la alt håp fare om at det kan dukke opp C med Sas fra CPH ?

19. Edin

Edin Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    748
    Bonuspoeng:
    93
    Håpet er vel det siste som ryker, men det som er snedig med AmEx CT er at du får tilbake alle poeng og penger ved avbestilling, så hvis det dukker opp t/r med SAS i C til Tokyo er det bare på hive seg rundt - avbestille og bestille.

Det sagt. Ingenting er artigere enn å reise med nye flyselskaper og flytyper, finne nye rutinger og logge atter et land/flyplass!

Upsaker liker dette
  20. Langtransport

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Altså ikke for å være frekk rookie her, men jeg kan faktisk tenke meg et par andre ting som er ihvertfall litt artigere ;)

DanH, Edin and RoadKing like this.

Del denne siden