Både ja og nei. Spurte opprinnelig om fra PEK og via Tokyo til Bangkok og Krabi, men fikk avslag pga. for mange legs. Så endret jeg rute til (...)PEK-BKK-Koh Samui, men problemet var 11 timer mellomlanding i Beijing... Så dukket det opp veldig fine businessbilletter fra PEK til Tokyo og fra Tokyo til Bangkok med perfekt stopover. Så heiv meg på telefonen og spurte først pent om å endre til PEK-Tokyo-Bangkok. Da hadde jeg allerede returen fra Koh Samui, men tenkte at det ble ett leg for mye, men Tallin spurte uoppfordret bare hvilken flight vil du ha videre fra BKK til Koh Samui
Kollega fikk nylig 10 legs på CT til RAR. En tricky destinasjon, men 10 legs er fremdeles på «papirer» ikke innenfor.
Tror dette handler om hvor vanskelig det er å komme til et sted også. Ti segment til RAR er ikke det samme som ti segment til ICN
Absolutt. Det er bevist gang på gang at Tallin kan vise skjønn dersom det trengs for å klare visse destinasjoner innen ønsket klasse. Har selv 9 segmenter til CGK i november nå, og får enten gjennom 10 på neste endring eller så må et mindre segment fjernes.
Hei, er det noen som vet for sikkert om det er poengopptjening på WF ruta TOS-SVJ (og motsatt)? Ser at eks WF863 17/10 mellomlander på ANX og TOS-ANX er FOT rute, ergo ingen opptjening. Gjør dette at man ikke får for opptjening for TOS-SVJ heller? Svaret var ikke helt enkelt å finne på Widerøes sider og jeg er nokså desperat ettersom jeg før denne reisen står med 43 legs i perioden min som går ut 31/10..!
Ser på muligheter for en CT tur: - Utreise siste uke i juni, senest midten av juli - Plan A inneholder LH-F til Mellom-Amerika (...FRA/MUC-XXX-HAV/LIR/KIN/?) - Plan B er Biz til samme destinasjon (andre anbefalinger i samme region?) Forsøkte litt på United og ExpertFlyer, men er det noen som har erfaringer her? Hvordan er tilgangen på award billetter (spesielt med LH-F) til Mellom-Amerika om sommeren? (Har ikke lyst til å dra omveien via IST)
Noen la ut en side hvor man kunne søke på ledige biz billetter på SAS, trodde jeg lagret adressen men det har jeg ikke gjort, og klarer ikke finne igjen tråden... Håper noen kan hjelpe
Et lite spørsmål til en som har full kontroll på sakene her inne Når du setter sammen turer / segmenter, finner du da enkeltreiser på United siden og setter sammen egen tur? (framfor da å bruke de rutene som presenteres på United..) Takk
Tar man raskest routing så blir det ofte kjedeligere også. Litt som å stå på kjøkkenet å lage seg suppe(raskest) når det ligger biff klar til å stekes på benken.
Takk for svar! Så når jeg ser de kreative rutene her inne så er det faktisk United som gir de også? Hvis man for eksempel ønsker å fly til BKK, er det jo verdt å reise via SIN på outbound og satse på LH F og videre enkeltreise til BKK i C, før man finner en TG retur i F fra BKK.. Men den ruten får du ikke opp automatisk
Søker du OSL-BKK så får du ikke opp alternativ via ICN/TYP. Det blir som regel de mest direkte routene som kommer opp. F.eks Air China via PEK. Flere booker LH i Buisness først å håper på at de slipper F 14 dager før. Det er ingen enkel sak å book en reise. Man må holde seg uten om ferietidene( jul/påske/sommeren) for å finne de beste reisene. Plus man må bør starte letingen ca 4 måneder før reiser.
Her finner du oversikten over hva som bookes. Mitt inntrykk er at tilgjengeligheten er blitt dårliger nå enn samme tid i fjord. https://insideflyer.no/forums/threads/f-ruter-som-kan-bookes-med-eurobonus.6578/
EuroBonus-poeng kan opptjenes og brukes på alle våre direkteruter* i inn- og utland. Unntaket er "anbudsrutene". Anbudsreglene til Samferdselsdepartementet forbyr både opptjening og uttak av bonuspoeng på anbudsstrekninger. Derfor kan ikke Widerøe tilby opptjening av EuroBonus-poeng på de såkalte anbudsrutene. *Direkteruter = flygninger uten mellomlandinger eller flybytte.
Når man søker på expertflyer, og finner ledig "Busines Award & Star Alliance Upgrade" men det står "No" i "seats kolonnen" er det da ikke ledig det antallet man søker på? Prøver å finne 3 billetter.