Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,712
    Likes mottatt:
    32,632
    Bonuspoeng:
    293
    Kan man ikke nå ta det i to etapper?
    F.eks; OSL-FRA-MEX-FRA-OSL og MEX-EZE-MEX.
    Bruke en CT på hver?
     
  2. Ronnyb

    Ronnyb EBG

    Innlegg:
    40
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Ser at Turkish har mange seter ledig i C på mange reisemål. De var vel også oppe på en 4. plass over verdens beste flyselskaper i fjor mener jeg å huske.
    Jeg har aldri flydd med dem, og er i utgangspunktet skeptisk. Men nå har jeg brukt mye tid på søk, og finner egentlig ikke noe som passer, så er fristet til å bare booke med Turkish.

    Noen med erfaringer fra dette selskapet ( i C ) ?
    Fordeler / ulemper ?
     
  3. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Eg har aldri reist med dei interkontinentalt, men har reist ein del med dei i Europa siste 19 åra (og to veker). Eg er strålande fornøgd. Den einaste litt negative opplevinga var å bli henta ut av flyet av to politimenn med MP5 på brystet i Ankara ein gong, men det var ikkje Turkish sin feil.

    Turkish er vel berykta for å bytte oppsett flytype heile tida, og kan vel på den måten vere litt hit and miss med tanke på setetype og konfig i C. Men servering og service får dei smilefjes for i mi bok. Loungen i Istanbul er for min del grunn nok til å ta turen.
     
    Henrik, Liza and Ronnyb like this.
  4. Flyskrekk

    Flyskrekk Er for lengst kurert

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    201
    Bonuspoeng:
    43
    Det går fint om dere er to personer. Book hver person på egen booking og få halv poengpris på begge reisene ;)
     
  5. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Utrolig dårlig utnyttelse av CT da netto poengkostnad blir helt lik som å bruke bare en CT.
     
    SAJblue, Elo, Chrisbgg and 2 others like this.
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,550
    Bonuspoeng:
    293
    Har et par flights med Turkish i C og har flere booket.
    Har ingen negative erfaringer, veldig god mat og serviceinnstilte ansatte.
    Det er 2+2+2 eller 2+3+2 i business, men reiser du sammen med noen så er det ikke så stort problem..

    Loungen i Istanbul er konge, rett og slett.
    Det sies vel at Turkish har en del uheldige hendelser i historien, men samtidig flyr de til langt flere land enn noen andre selskap i verden så det kan være de også flyr til flere utrygge flyplasser..
     
    Ronnyb liker dette
  7. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har heller ingen negative anmerkninger etter mine relativt få reiser med Turkish i C (både kort- og langdistanse). Og som nevnt av flere; loungen i Istanbul er jo bare helt fantastisk.
     
    Ronnyb liker dette
  8. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Forstår ikke folks fascinasjon av IST lounge, tror det er noe som imponerer pga. størrelsen og variasjon i lokalet de første gangene, men fader kjapt når du er ofte innom der. Jeg tar MUC/FRA/ZRH alle dager i uken over IST.

    Det er alltid fullt i rush, bråkete, maten er serieprodusert med identisk meny, parketten er sliten, knirker og ser stygg ut, de er trege på rydding, vinduene har ikke vore vasket på mange måneder, vinen er dårlig, ingen stille områder/pulter å jobbe ved, få strømuttak, personalet vanligvis sløve i snuta og gate ligger alltid langt unna.

    Men de har god kaffe, Internet og oliven med mandel.
     
    Last edited: 29. okt 2017
    Insomnia4u, Eddie47 and mathiasfe like this.
  9. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    • Dusjen manglar ventilasjon, så ein er mer svett etter å ha dusja enn før.
    • Det er alltid kø i golfsimulatoren
    • Har stiligast innpakning av våtserviettar av alle *A-lounger.
    • + for oppbevaringsboksane.
     
    Insomnia4u, Liza and Edvard like this.
  10. Grove

    Grove Medlem

    Innlegg:
    201
    Likes mottatt:
    485
    Bonuspoeng:
    63
    For å svare meg selv her.......
    Det ser ut til at bonusseter ti lBKK slippes to uker før avgang.
    Er i allefall ledig på alle avganger to uker frem i tid, deretter kun tilgjengelig via TPE. Får følge med i dagene som kommer, og se om det slippes flere. Gjør det det, blir det EVA til BKK i slutten av måneden.
     
    RoadKing liker dette
  11. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Det krever vel en liten utdypning..?! :D:cool:
     
    indahla liker dette
  12. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    :) Vi får ta det på Fly&Øl ein gong.

    Men misforståelsen var raskt oppklart og eg kom med flyet.
     
    Edvard liker dette
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,550
    Bonuspoeng:
    293
    RoadKing and Stuttfeiten like this.
  14. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    RoadKing liker dette
  15. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,843
    Likes mottatt:
    2,413
    Bonuspoeng:
    113
    Helt enig.
     
  16. JohanB2

    JohanB2 Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    3
    Ser på muligheit av CT-tur til Lima på vårparten. Finn då at der er (på united.com) fleire reiser som inkluderer legs med Trans American Airlines. Eg finn ikkje at dette selskapet er med i Star Alliance - men ser her og der antydninger om at dette selskapet er "sluk"t av Avianca??
    Nokon som veit om ein CT kan ha turar med Trans American inkludert?
     
  17. Lnbre

    Lnbre Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, de er en del av Avianca. Og ja du kan bruke CT på deres flyginger.
    Jeg har selv en CT-tur i desember til Bogota, Lima og Cusco med Avianca og Trans American.
     
    RoadKing and JohanB2 like this.
  18. Scrooge

    Scrooge Medlem

    Innlegg:
    197
    Likes mottatt:
    628
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen med erfaring med tilgjengeligheten på LH F billetter med EBP og CT på FRA-MEX like før jul eller i romjulen?

    Håper på 2 billetter (+infant) og foreløpig er det 5-6 ledige seter for salg daglig før jul, men kun 2 seter 3 dager i romjulen. MUC-MEX også en mulighet, selv om jeg foretrekker FRA. Tenker å være der ca 14 dager, så det blir vel å bruke Expertflyer og booke utreise i F først med retur i lavere klasse, og deretter håpe det åpner seg en akseptabel retur senere. Akkurat nå finner jeg ingen award F billetter selv nært forestående på United, verken på FRA-eller MUC-MEX :(

    F billettene for salg er delt opp i
    basic, basic plus og flex. Antar det er basic billetter det er mest realistisk å få tak i?
     
  19. tp88

    tp88 Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Holder på å brenne inne med min første CT-billett og ca 140k poeng. Har fått ny CT-billett også som gjelder for neste år. Tenker egentlig å ta en litt lengre reise til neste år og bare få til en kort helgetur nå i desember. Noen som har gode forslag til bruk av CT for en helgetur (evt. langweekend) med fruen i første halvdel av desember? Er helt rookie på å finne CT-billetter utenom SAS (og de har litt begrenset med reiser).
     
  20. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har ikke erfaring med før jul eller romjul, men jeg har erfaring med FRA - MEX. Når vi lette etter F til MEX var det direkte, eller via ORD eller HOU som var de mest "spiselige" alternativene.

    Vi startet med å booke LH C direkte til MEX og endte til slutt opp med LH F + UA C på ruten FRA-ORD-MEX, og var heldig med LH F direkte MEX-FRA på retur. Med spedbarn ville jeg absolutt prøvd å unngå ORD på tur dit. Får du tak i MUC - MEX bør dette prioriteres fremfor FRA - Via - MEX.

    Jeg fulgte godt med på tilgjengelighet på billetter i forkant, og når det var 4+ solgt på aktuelle datoer virket det ikke som de slapp bonusbilletter. Men (etter hukommelse), virket det som ukedag var like viktig som antall tilgjengelig. Som bonusnerder flest satte jeg opp dette i Excel og fant et tydelig mønster der feks. onsdag alltid var uttilgjengelig selv om det var få kjøpte seter.

    Og Mexico City er en flott by! Anbefales på det groveste.
     
    Scrooge liker dette

Del denne siden