Takk for svar! Er redd perioden jeg ønsker å reise er blackout dates. Jeg har i hvert ikke funnet noen bonusbilletter i C på LH tidligere, og nå finne jeg det ikke engang i økonomi. Jeg får bare følge med se og jeg får tak i noe i C først, og at jeg er F. heldig etter det
Det hender at hvis du får tak i en F-billettt hos LH, så kan det likevel være tilgjengelige billetter på connecting flight pga "married segments", noe som bare de på CT-tlf kan se i sine systemer. Tror ikke disse vises på united eller expertflyer.
Noen som kan hjelpe til med en Companion ticket reise for 2 personer til LA/SFO/LAS i Biz fra OSL? Kan være Sas plus til en flyplass i Europa og Biz videre. Tidsrommet ca 9 mai til 21 mai +/- ett par dager. På forhånd takk for hjelp
Hei kjære medforumister, Vil be dere om litt hjelp da jeg sliter med å planlegge bonustur. Jeg har ca. 125K poeng og 1CT (gyldig ut 2018). Vil gjerne dra til Cape Town i februar/mars, med meg, kona og sønnen (3 år). Skjønner at det ikke blir noe C-tur ut av det men så at flybillettene fort ville kostet en 25-30,000, så er likevel fornøyd. Ville hatt nok poeng for meg og kona, men hvordan blir det med barn i tillegg? Må jeg betale full poeng pris for ham? Og hvordan booker jeg det, via Tallinn? På forhånd takk for alle tips! TJT
Vi har en tur til LA neste måned (bonusbilletter hos SAS) og ser nå på travelhacks at det skal være to ledige på C ut på avreisedagen vår. Men når jeg søker på SAS finnes den ikke, heller ikke SAS når jeg ringer de. Er det feil på siden eller noe jeg ikke skjønner?
Finnes et utall muligheter til PTY. Du kan fly direkte fra Europa med Lufthansa eller Turkish, eller du kan fly via Nord- eller Sør-Amerika. Av F så finnes United til USA og C videre eller F med lufthansa til hvorsomhelst de flyr i regionen og videre med C. Du får ikke F direkte.
Takk! Panama ligger jo i sonen Nord-/Mellom-Amerika. Hvordan slår det ut poengmessig å fly f eks. via Bogota? Og er det egentlig lov ("via en dyrere sone")?
Fruen og jeg har CT til Costa Rica via BOG i julen. Costa Rica er sone 110' poeng. Selv om vi flyr via BOG (140') så blir vi bare belastet 110'. Om dette er helt etter boka vet jeg ikke. Det hører med til historien at vi opprinnelig hadde fly til CTG, og da var vi belastet 140'. Da vi booket om til SJO, var det mye styr med married segments, så jeg vet ikke om det kanskje faktisk er ok med 110' tur via BOG. Ruta: OSL - ZRH - MAD - BOG - SJO, SJO - BOG - BCN - ZRN - OSL
Hva tror dere om denne? @plunde fikk jo gjennom både 11 segment og to transittsoner, men jeg er forberedt på å måtte dekke inn noe selv i starten og slutten. OSL-ZRH SK C (Y?) ZRH-FRA LH C FRA-BKK LH F BKK-SYD TG F SYD-AKL NZ C AKL-RAR NZ C (Y?) RAR-AKL NZ C (Y?) AKL-NRT NZ C NRT-ICN NH C ICN-FRA OZ F FRA-OSL LH C (SK Y?) Layover i ZRH, BKK, SYD, AKL og ICN.
Du verden. Men jeg må si, hvis du må kutte legs, så er det vel greit å kutte OSL - ZRH - FRA? Går det ikke noe via HAM, DUS eller MUC om du ikke finner noe på FRA?
Det er en mulighet, men SAS er valgt her pga tidspunkt og at man kan bruke FlyPremium eller NoN-tilbud hvis det må kuttes legs. Ja, NH C der. Nei, bare bygd rute etter klokka nå, det får bli neste steg LX F Lounge
Har ikke gått opp den løypa enda. Håpet vr i det minste NZ C mellom TYO og AKL. I følge @plunde virket det nesten umulig å finne C på AKL-RAR-AKL. Er SQ C i 772 bedre enn NZ C i 787 hvis begge er tilgjengelige? Og har man WLG-RAR?
Nei. Eg hadde gått for LSD-konfigen til NZ 10 av 9 gongar. Men så er det berre mi meining, heftig farga av liggekomfort og super service.
Viss du skal reise alene så ville jeg nok også ha gått for NZ C med 787, men jeg synes i utgangspunktet at setekonfigurasjonen er helt håpløs. Når jeg tenker meg om så hadde jeg kanskje valgt SQ C med 772 likevel og da selvfølgelig valgt ett enkeltsete ved vindu og helst bulkhead. Men det er riktig som @Stuttfeiten nevner, sovekomforten er best med NZ og servicen vi fikk med de var i alle fall helt fantastisk.