Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

1. maarstad

maarstad Medlem

Likes mottatt:
    248
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg er med som heldig reisepartner.

Uten å ha brukt alt for mye tid på det virker NZ C relativt vanskelig. Vi har potensielle reiseperioder i enten Mars eller Mai 2018, og jeg har funnet 2 ledige datoer med 1 sete fra AKL-NRT.

Vedlagt ligger listen med mål vi har satt oss for turen. Å få til alt er ikke nødvendig, men jo flere bokser vi klarer å krysse av, jo bedre er det. Om noen har forslag til kreative routinger blir både @Upsaker og jeg glade.

Screen Shot 2017-12-07 at 11.48.48.png

Insomnia4u, Henrik, Xflipper and 4 others like this.
  2. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Mangler SQ F da..
    Fet liste, men tror ikke alt lar seg gjøre på en tur.

3. maarstad

maarstad Medlem

Likes mottatt:
    248
    Bonuspoeng:
    43
    Mangler en F bak Singapore. SQ F er jo nødvendig for å få til private room. Tror nok heller ikke vi klarer alt, men man må sette seg hårete mål.

RoadKing liker dette
  4. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Word

Dere kan klare det med open-jaw.. :)
    Men da trenger dere å finne en smart måte å komme fra Australia til Asia igjen om det ikke skal koste det hvite ut av øyet..

5. maarstad

maarstad Medlem

Likes mottatt:
    248
    Bonuspoeng:
    43
    Vi tittet litt på SYD-CGK med Garuda i betalt Y, for så å fly videre med SIN. Men det er jo fryktelig lenge å sitte bak da. Dyrt var det også.

6. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,904
    Bonuspoeng:
    293
    Dere som er proffe på dette, hvilke andre øyer i Stillehavet fra Aukland er det mulig å finne *A bonusseter til? Har lista, men det kan hende noen har prøvd på dette tidligere.

7. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,363
    Bonuspoeng:
    183
    Eg er også interessert i kva øyer ein kan bestille med award billett.
    Og når me er inne på tilgjenglighet med utilgjengelege flyselskap. Ser at SQ flyr til dømes SQ 247 frå SIN til MEL med 330/300, og denne er tilgjengeleg no framover. Er dette ein ok setup for red eye, eller skal eg satse på Thai direkte eller Asiana eller Eva til SYD, og kjøpe billigbillett til MEL?

8. TJT

TJT Medlem

Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Etter gode tips fra Fredrik blir det bonustur med madammen til Tokyo i Q1 neste år. Har ikke nok poeng med F men C er mer enn godt nok for oss som alltid flyr i eco. Så da er det store spørsmålet, hvem MÅ jeg fly med, og hvordan går jeg frem?

9. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    united.com er topp og bruke på og søke opp award billetter. Se etter saver award.

Spør hvor dere skal. men ville sett etter EVA eller SAS feks. Eva er veldig bra om du vill til sørlige Asia mens SAS er kanskje og foretrekke til kina/japan om dere finner billetter da det er lave avgifter og de har et bra produkt i tillegg til 100K poeng vs 140. Det fleste av Selskaper er bra om du aldri har flydd i business. Har selv flydd TK til asia og hadde fint gjort det igjen.

TJT liker dette
  10. TJT

TJT Medlem

Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Takk Xflipper. Jeg sjekket SAS men det var ingen seter i C. Blir dette lagt ut kunn ett par uker før ?

11. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor skal dere? og når?

Denne siden er fin for og sjekke sas award seter. Tokyo/NRT er vel en av de vanskeligste stedene og finne seter til med SAS. Kina derimot er kjempeenkelt.

https://travelhacks.azurewebsites.net/

TJT liker dette
  12. TJT

TJT Medlem

Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Vi tenkte oss til Tokyo fra februar til april, veldig fleksibel ihht reisen

13. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Random søk siden du ikke har vært spesefikke med datoer. Hadde veldig vurdert noe slik om SAS ikke er ledig. Swiss er vist veldig bra i C.
    upload_2017-12-8_11-34-4.png

Tok tilfeldig retur den 20 februar. Da har feks SAS ledig via CPH.
    upload_2017-12-8_11-35-35.png

Hvis du har mer spesifikke datoer og hvor lang turen skal være kan jeg gjerne hjelpe deg på PM ;)

SAJblue liker dette
  14. Edin

Edin Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    748
    Bonuspoeng:
    93
    Trenger råd på booking.

Jeg har i dag følgende rute til Tokyo:
    Trd-Osl med SK341 på B737 i SAS Pluss.
    Osl-Fra med LH859 på A321 i LH Business (ankommer Fra 1200).
    Fra-Bkk med TG921 på B773ER i TG C (var F med A380 frem til flybytte)
    Bkk-Nrt med TG676 på A380 i TG F.

Alternativt finnes en rute som går via MUC, der det blir TG F i B747-400 på strekningen MUC-BKK.

Jeg er litt fristet til å beholde opprinnelig rute da ønske er å finne direkte FRA-NRT/HND med enten LH eller ANA når reisen virkelig nærmer seg. Og C-produktet til TG ser ikke avskrekkende ut på B777-300ER som er oppsatt (foreløpig).

Så hva mener forumistene? Beholde eller endre?

15. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,769
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville enten gått via MUC og fått F der og, eller droppet den ene F på BKK - NRT, å bruke F betaling for bare den ene leggen er litt snaut. Men du har kanskje maks pakke med F tilbake?

16. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Ville også sett an hvor mange seter som er ledig i F på ruten FRA-BKK med LH.
    TG har satt inn fly uten F så via MUC/LHR/CDG ville vært et godt alternativ å se på.

17. Edin

Edin Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    748
    Bonuspoeng:
    93
    Har Asiana F via Seoul tilbake, så det skal ikke spares poeng her...

RoadKing liker dette
  18. maarstad

maarstad Medlem

Likes mottatt:
    248
    Bonuspoeng:
    43
    Vet noen om det er blackout dates på LH F i romjulen?

Skal på CT tur til ORD 26 desember til 2 januar, og hadde planer om å fly LH F, selv med 6 ledige seter i F både fra MUC og FRA er det ikke sluppet F-billetter til ORD.

19. Scrooge

Scrooge Medlem

Likes mottatt:
    633
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk en LH F flight i romjulen i morges, men det er nok lite tilgjengelig. Det var de 2 siste F setene på flighten, så overrasket over at de slapp de, og ikke på dagene før med flere seter ledig.

Last edited: 15. des 2017
    maarstad and Xflipper like this.
  20. heanwi

heanwi Nytt Medlem

Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    13
    Skal til Seoul engang i mars/april/mai 2018 og ser på bonusturmuligheter.
    Har nok poeng dag til å fly SAS Business til f.eks Shanghai(100'000), men ikke lenger. Er det så at hvis jeg ønsker å fly hele ruten Oslo - ICN/GMP så vil det koste 140'000 poeng etter som jeg da må fly med noe annet enn SAS på det siste legget?

Del denne siden