Vi fløy OSL-TXL-IST-TPE-MNL-ROR Går også fra ICN, men ugunstige tider. GUM er greit dekket, NRT,MNL,HKG i alle fall. Vi hadde GUM-HKG-ARN Mikronesia nås fra Guam. The Island hopper som ruta kalles, flyr melkerute til Hawaii. Kanonkult
Hmmm, ser at det går flighter fra ICN og MNL til ROR(Palau). Det fremstår som et SVÆRT interessant alternativ. Finner faktisk også noen Award-billetter dit også. Skal bli spennende å sjekke i morgen.
Nei, det blir kun fra en hemmelig produsent som lagrer de edle dråper på en "Klein" - flaske (og det har ingenting med størrelsen å gjøre). Jeg skal se om jeg kan få tak i et Møbius-sugerør (!) han kan drikke det med. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Klein_bottle
Man får kjøpt stativ som gjør det mer håndterlig å skjenke. Men du må invitere dine 40 nærmeste venner når du åpner flasken.. (ide til IF julebord?)
Mulig jeg er enkel i hodet, jeg synes egentlig at standard 0,7 liters flasker med champagne er best ...
Min erfaring er nokså motstrøms, vil jeg tro. Flere merker jeg har prøvd har faktisk så intens smak av gjær(-bakst) at jeg foretrekker å åpne dem og så la dem "hvile"(åpnet i kjøleskap(!)) o/n. Jada, en mister saktens "stasen" med åpningen, men jeg synes fordelene oppveier ulempene ( Jeg har rimeligvis ikke turt forsøke dette på virkelig eksklusive merker - som jeg for øvrig har hatt muligheter til å nyte svært sjelden). Men min erfaring er at det fungerer bra på vanlig prisede champagner. Gjær(bakst)smaken tones ned, og en får dermed mer tilgang til fruktsmakene. Det er forbausende lite tap av bobler etter 12 t i kjøleskap.
Er ca 30 kr for 385 eurobonuspoeng god value? Har en nevø som bruker libero bleier. Min bror og damen kjøper bleier på meny for 2 for 79 (1 for 56 hos både meny og spar). Funderte da på å kjøpe hos spar for trumfen sin del, og så dekke det overskytende beløpet. Har en til krabat som kommer fra min kusine så kan bli enda mer bleier, men er det god opptjening?
Hei! Noen som vil hjelpe oss å finne forslag til CT-tur? 2 passasjerer, Oslo - Tokyo i Business. Utreise i perioden 9. mars - 14. mars eller etter 2. april med opphold i 7-8 dager. Vil egentlig ikke ha mer enn 1 mellomlanding, men jeg sliter virkelig med å finne noe som kan passe - men det er kanskje steder som er bedre enn United.com å søke?
Har da endelig booket min CT i april til Australia: Ksu-Osl: Sas pluss Osl-Fra: Sas pluss Fra-Icn: Asiana 380-800 first Icn-Sin: Asiana 330-300 business Sin-Cbr: Singapore 777-200 business Mel-Bkk: Thai 350-900 business Bkk-Icn: Thai 747-400 business Icn-Fra: Asiana 380-800 first Fra-OSl: Lufthansa business Osl-Ksu: Sas pluss Vet ikke om jeg er helt fornøyd. Skulle gjerne hatt noen flere leg i first når jeg først svir av 240000 poeng, men det ser ut som om det blir vanskelig om ikke Thai slipper noen seter tur/retur Bangkok-Sydney evt Bangkok-Seoul. Skulle også gjerne ha prøve noen fler selskap i first, ikke bare Asiana. Selv om dette skal være veldig bra hadde det vært artig og prøvd hvert fall to forskjellige. Det er jo selvfølgelig mulig at det åpner seg to plasser med lufthansa i first til Seoul evt til beijing så får bare håpe på dette. Er heller ikke så begeistret for de business-turene jeg har bestilt heller, spesielt Asiana 330-300 og Thai 747-400 med gamle fly og ikke lay flat seter... Har faktisk vært inne på tanken også og droppe first bestillingen og heller gå for bsuiness hele veien. Sparer da 60000 poeng og kan få bra business selskap som Eva Air og Singapore air ene veien og Singapore air samt Turkish på reutren. Blir også en noe kjappere tur med mindre venitng og også litt mindre tid i flyene (som vistnok er en fordel for min bedre halvdel, ikke meg). Hva tenker dere?
Fikk du ti legs eller er noe utenfor? Det virker lett å finne LH F-seter til PEK, men de må du ha enda et leg? Siden det ikke er F på MEL-BKK, så må du fly fra Sydney (tror jeg). C på A359 er jo ikke gærent ut. Jeg er enig i at det er fristende å spare 60.000 på å fly C, men det er ikke så lett å finne seter med EVA heller. Men du kan jo se etter SQ C IST-SIN og EVA BKK-Europa, eller omvendt.
Ingen F tilgjengelig med Thai BKK-ICN? De fleste 747ene til Thai har nye suiter i F og lie flat i C. Fløy selv denne ruten (bare omvendt) i sommer.
Hva er grunnen til dette egentlig? Når jeg går inn og ser på alle flightene er det jo plenty av ledige seter i first.