Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

1. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Vi fløy OSL-TXL-IST-TPE-MNL-ROR :)
    Går også fra ICN, men ugunstige tider.
    GUM er greit dekket, NRT,MNL,HKG i alle fall. Vi hadde GUM-HKG-ARN :)

Mikronesia nås fra Guam. The Island hopper som ruta kalles, flyr melkerute til Hawaii. Kanonkult :)

Insomnia4u, Lnbre and ArthurDent like this.
  2. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    Hmmm, ser at det går flighter fra ICN og MNL til ROR(Palau). Det fremstår som et SVÆRT interessant alternativ. Finner faktisk også noen Award-billetter dit også. Skal bli spennende å sjekke i morgen.

RoadKing liker dette
  3. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Høres bra ut.
    Boblevann kan overleveres i magnum eller større :)

SAJblue liker dette
  4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,365
    Bonuspoeng:
    293
    MadsVaHa liker dette
  5. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, det blir kun fra en hemmelig produsent som lagrer de edle dråper på en "Klein" - flaske (og det har ingenting med størrelsen å gjøre). Jeg skal se om jeg kan få tak i et Møbius-sugerør (!) han kan drikke det med. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Klein_bottle

Last edited: 28. des 2017
  6. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Casper blir litt uhåndterlig.. Foretrekker størrelser mellom magnum og methuselah.

7. holmen

Likes mottatt:
    64,365
    Bonuspoeng:
    293
    Man får kjøpt stativ som gjør det mer håndterlig å skjenke. Men du må invitere dine 40 nærmeste venner når du åpner flasken.. (ide til IF julebord?)

SAJblue liker dette
  8. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,122
    Bonuspoeng:
    293
    Mulig jeg er enkel i hodet, jeg synes egentlig at standard 0,7 liters flasker med champagne er best ...

9. holmen

Likes mottatt:
    64,365
    Bonuspoeng:
    293
    Det er helt klart enklest å håndtere, og så lenge man har mange nok, så løser det seg uansett. :p

Eddie47 and ArthurDent like this.
  10. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    Min erfaring er nokså motstrøms, vil jeg tro. Flere merker jeg har prøvd har faktisk så intens smak av gjær(-bakst) at jeg foretrekker å åpne dem og så la dem "hvile"(åpnet i kjøleskap(!)) o/n. Jada, en mister saktens "stasen" med åpningen, men jeg synes fordelene oppveier ulempene ( Jeg har rimeligvis ikke turt forsøke dette på virkelig eksklusive merker - som jeg for øvrig har hatt muligheter til å nyte svært sjelden). Men min erfaring er at det fungerer bra på vanlig prisede champagner. Gjær(bakst)smaken tones ned, og en får dermed mer tilgang til fruktsmakene. Det er forbausende lite tap av bobler etter 12 t i kjøleskap.

Eddie47 liker dette
  11. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Er ca 30 kr for 385 eurobonuspoeng god value? Har en nevø som bruker libero bleier. Min bror og damen kjøper bleier på meny for 2 for 79 (1 for 56 hos både meny og spar). Funderte da på å kjøpe hos spar for trumfen sin del, og så dekke det overskytende beløpet. Har en til krabat som kommer fra min kusine så kan bli enda mer bleier, men er det god opptjening?

12. vaast

vaast Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Hei!

Noen som vil hjelpe oss å finne forslag til CT-tur?

2 passasjerer, Oslo - Tokyo i Business. Utreise i perioden 9. mars - 14. mars eller etter 2. april med opphold i 7-8 dager. Vil egentlig ikke ha mer enn 1 mellomlanding, men jeg sliter virkelig med å finne noe som kan passe - men det er kanskje steder som er bedre enn United.com å søke?

Ruby liker dette
  13. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,342
    Bonuspoeng:
    113
    United og Aeroplan er begge solide utgangspunkt.

14. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Har da endelig booket min CT i april til Australia:

Ksu-Osl: Sas pluss
    Osl-Fra: Sas pluss
    Fra-Icn: Asiana 380-800 first
    Icn-Sin: Asiana 330-300 business
    Sin-Cbr: Singapore 777-200 business

Mel-Bkk: Thai 350-900 business
    Bkk-Icn: Thai 747-400 business
    Icn-Fra: Asiana 380-800 first
    Fra-OSl: Lufthansa business
    Osl-Ksu: Sas pluss

Vet ikke om jeg er helt fornøyd. Skulle gjerne hatt noen flere leg i first når jeg først svir av 240000 poeng, men det ser ut som om det blir vanskelig om ikke Thai slipper noen seter tur/retur Bangkok-Sydney evt Bangkok-Seoul. Skulle også gjerne ha prøve noen fler selskap i first, ikke bare Asiana. Selv om dette skal være veldig bra hadde det vært artig og prøvd hvert fall to forskjellige. Det er jo selvfølgelig mulig at det åpner seg to plasser med lufthansa i first til Seoul evt til beijing så får bare håpe på dette. Er heller ikke så begeistret for de business-turene jeg har bestilt heller, spesielt Asiana 330-300 og Thai 747-400 med gamle fly og ikke lay flat seter...

Har faktisk vært inne på tanken også og droppe first bestillingen og heller gå for bsuiness hele veien. Sparer da 60000 poeng og kan få bra business selskap som Eva Air og Singapore air ene veien og Singapore air samt Turkish på reutren. Blir også en noe kjappere tur med mindre venitng og også litt mindre tid i flyene (som vistnok er en fordel for min bedre halvdel, ikke meg).

Hva tenker dere?

SAJblue liker dette
  15. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,904
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk du ti legs eller er noe utenfor? Det virker lett å finne LH F-seter til PEK, men de må du ha enda et leg? Siden det ikke er F på MEL-BKK, så må du fly fra Sydney (tror jeg). C på A359 er jo ikke gærent ut.

Jeg er enig i at det er fristende å spare 60.000 på å fly C, men det er ikke så lett å finne seter med EVA heller. Men du kan jo se etter SQ C IST-SIN og EVA BKK-Europa, eller omvendt.

16. GinTonic

GinTonic Senior Medlem

Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Ingen F tilgjengelig med Thai BKK-ICN? De fleste 747ene til Thai har nye suiter i F og lie flat i C. Fløy selv denne ruten (bare omvendt) i sommer.

17. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Kun 1 sete hele vår og sommer..

18. GinTonic

GinTonic Senior Medlem

Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Jøsseso_O fikk to seter sist juli med bestilling tre måneder i forveien.

19. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Når jeg søkte sist var det 1 sete på de fleste flights, men ingen med 2 før august..

20. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Hva er grunnen til dette egentlig? Når jeg går inn og ser på alle flightene er det jo plenty av ledige seter i first.

Del denne siden