Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran Moderator

    Innlegg:
    3,440
    Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    singaporeair.com :)

    Dei har salg (til 20.jan? Kanskje? Er usikker her) i business.
     
    Nofish liker dette
  2. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,518
    Likes mottatt:
    7,426
    Bonuspoeng:
    183
    Legg ut en post på din egen FB-side og si at du vil kjøpte Trumfkroner. Du trenger ca 2200 slike for å komme opp i de 90.000 poengene du trenger, og det er flere her inne som har samlet sammen 100.000+ poeng på denne måten. Tilby gjerne 1,10 kroner for 1 Trumfkrone.
     
    Nofish liker dette
  3. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,518
    Likes mottatt:
    7,426
    Bonuspoeng:
    183
    Skal til Budapest i juli. Kan det kombineres med en bonustur, f. eks. via FRA - ICN - BKK - SIN - BUD og så BUD - FRA - OSL hjem igjen, eller blir det helt feil?
     
  4. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    993
    Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    163
    Er det noen som har fått til en rimelig og bra t/r Shanghai? En som bygger bra, uten å koste all verdens
     
  5. Nofish

    Nofish Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Det ble business med Qatar. Gleder meg )))
     
  6. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    801
    Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har sett litt på retur flighter i business fra Australia, hvilken av disse to hadde dere valgt? Spiller egentlig ikke noen stor rolle om vi drar fra Sydney eller Melbourne og begge rutene tar ca like lang tid inkl venting så her er det kvaliteten på flyene og servicen som er viktigst:

    Melbourne-Singapore: Singapore A330-300, Singapore-Istanbul: Turkish 777-300.

    Sydney-Bangkok: Thai 747 "oppgradert" versjon, Bangkok-Istanbul: Turkish A330-300.

    Vet ikke om det er så stor forskjell på a330-300 og 777-300 med turkish? Begge har vel helt flate seter? Hva ville dere valgt?
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,358
    Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    A330 har 2+2+2, 777 har 2+3+2.
    Har flydd begge og ville nok valgt 2+2+2 for å få midtgang for begge to.
     
  8. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    801
    Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, det er et poeng:) Er setene og plassen ca den samme? Ser et tredje alternativ er Lufthansa a380-800 business fra Singapore til Frankfurt. Lufthansa vs Turkish? A380-800 vs a330-300? Frister med 380 må sies...
     
  9. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,989
    Likes mottatt:
    22,904
    Bonuspoeng:
    293
    Skal du ende opp i Istanbul?
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,358
    Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Han skal til Oslo.
    Jeg ville valgt 330 med TK i alle fall.. Men heller SQ enn TG..
     
  11. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,989
    Likes mottatt:
    22,904
    Bonuspoeng:
    293
    Hva med SQ SIN-IST, eller BKK-Europa-Oslo?
     
  12. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    801
    Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    SIN-IST med Singapore er det ikke ledig, tenkte å dra fra Australia mandag 1. Mai, skal vi fly med SQ fra SIN til IST må vi fly fra Australia fredag.
     
  13. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    717
    Likes mottatt:
    1,000
    Bonuspoeng:
    93
    Har bestilt meg en tur litt utpå våren her, hvor jeg har sikret meg FRA - HND i NH F.
    Hjemturen går akkurat nå 14 dager senere, med OZ F i A380en fra ICN til FRA.
    Jeg har ikke flydd OZ F før, men har vært i F-loungen på ICN da jeg skulle fly LH F hjem. Den er ikke super mye å skrive hjem om sammenlignet med F-loungene hos LH.

    Det ser ut som om OZ har en fin og åpen kabin, og god mat (spesielt koreansk) - dog en svært skuffende drikkemeny.

    Jeg er faktisk litt i tvil om jeg heller skal satse på å bytte til en BR biz via Taipei, og heller satse på at det dukker opp en LH-retur å bytte til (som sagt, 14 dager fra avreise til hjemreise, så det kan akkurat gå...)

    Er jeg gal hvis jeg heller velger en tur i BR biz, enn ANA F? Litt mindre privat riktignok, og 39 seter vs 12 seter i den delen av kabinen - men maten ser fremdeles strålende ut, og drikkemenyen ser dobbelt så spennende ut.

    Kjør debatt :)
     
    Last edited: 17. jan 2018
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,229
    Likes mottatt:
    33,768
    Bonuspoeng:
    293
    Gal. :)
     
    Eddie47 liker dette
  15. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    717
    Likes mottatt:
    1,000
    Bonuspoeng:
    93
    Rablende gal, eller innafor (inside/flyprat)-gal? ;)
     
    furlong liker dette
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,229
    Likes mottatt:
    33,768
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke innafor. Her velger vi vel F (bortsett fra UA og CA da) ? :)
     
    SAJblue liker dette
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,358
    Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Enig.
    BR C er bra, men OZ F er bedre.
    Og BR sin lounge er ikke bedre enn OZ..
    Forstår ikke helt at ingen liker OZ sin F lounge, jeg synes den var meget kurant. Og har du vært innom de tre andre i Seoul tenker du nok det samme som meg etterpå. De er rimelig skralle, inkludert SQ sin.
     
    MilageRune liker dette
  18. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    717
    Likes mottatt:
    1,000
    Bonuspoeng:
    93
    Var så vidt innom SQ-loungen på ICN sist jeg var der, bare for å se hvordan den var. Rakk vel et halvt glass bobler før jeg gikk til flyet. Helt enig, lite stas for å være SQ.

    Men dog, tilbake til det viktigste, selve flighten; hva gjør OZ F bedre enn BR C? Forstår at det er litt bedre vinkel på setet, litt bedre bredde og en større skjerm for å kompensere for avstanden til den - samt en dør som ikke betyr så mye for meg (ikke noe D-kjendis-status som kunne kvalifisert for farmen her...)

    Er servicen så mye bedre?
    Og som sagt, hva med mat og drikke? Tar jeg feil som tror BR matcher maten, og topper drikken lett?
     
  19. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,402
    Likes mottatt:
    5,593
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke all verden med erfaring men har flydd LH First med 346 og OZ First med 380. Sistnevnte var helt overlegen på alt! Plassen og suite greia var helt topp! Bred og lang stol og sov veldig godt. Bra med underholdning og topp crew som bestandig fulgte med om du løfta på hodet og skulle bestille noe. LH var for min del ikke i nærheten på noe (foruten champagne).

    OZ loungen på icn er ganske laber men det er helt greit. Ta deg en is der og vent på alle de flotte rettene i lufta
     
    Last edited: 20. jan 2018
    OlaHaBa, Are and Upsaker like this.
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,229
    Likes mottatt:
    33,768
    Bonuspoeng:
    293
    Det er absolutt noen C som matcher noen F hva angår mat, drikke, stol, ife osv.
    Men, hvis du reiser en ordentlig F, som jeg formoder OZ F er, så er det et punkt C aldri kan matche.
    @Are har nevnt dette i en tråd for lenge siden. Og det er cc - pax ratio. Er du svinheldig får du en F kabin alene og kan oppleve at det faktisk er mer cc enn pax, i værste fall kan du vel oppleve 3 pax pr cc. Selv har jeg i F erfart 1 til 1 og 1 til 2
    Det vil du aldri oppleve med C :).
    Det er helt fantastisk. Butlerservice!
     
    Xflipper and Are like this.

Del denne siden