Hei. Hvis man lander i Seoul 9.30 og skal videre 20.00 samme kveld. Er det nok tid til at det er verdt å stoppe? Hva villle dere gjort der disse timene i så fall?
T-bane til Gyeongbokgung, så gå derfra til Namsangol Hanok Village og tilbake til flyplass. Se min tripreport til Seoul
Jeg driver og følger med på United for en F mulighet for frua og meg til EZE, men der har det vært tørt i lang tid nå. Det er kanskje ikke den beste tiden på året for å finne noe dit.
Har ikke satt noen dato, følger bare med foreløpig for å se etter en trend. Men utover april så tenker jeg vi blir litt på hugget. Må ned å prøve biff og Malbec (var det riktig stavet?)
Meget fornuftig, legg også merke til at Copa har åpnet rute fra Panama til Mendoza Open-jaw EZE/MDZ må jo være en drøm for de som er glade i malbec. Eksempelvis meg
Det er faktisk en del flere muligheter til å dekke XXX i OSL-FRA-XXX-PTY-MDZ. XXX: Copa: ORD,LAX,MEX,JFK,GIG,SFO,IAD,BOS,EZE Air China (!): IAH United: IAH,EWR Så burde være mange muligheter til å klare å skrape sammen en tur der. Ser ut som det er greit med tilgjengelighet i C nedover, men returen er dårlig. Så jeg ville valgt MDZ først, og tatt separat fly til EZE og derfra og hjem. MDZ-EZE ser ut til å koste en drøy tusenlapp med AR. Ble fristet selv jeg nå...
Legg forøvrig merke til at Copa kun har narrow-body (E190 og div B737), men med en 2-2 konfigurasjon og det faktum at flyvningene sjelden er mer enn 4-5 timer, så ser det jo greit nok ut. Overkommelig er kanskje ordet...
Dette er klassisk "Domestic F" fra USA, og samme som Turkish og Ethiopian på de fleste 737. Helt ok, riktignok er PTY-MDZ nesten 7 timer, så det er et stykke, men det hadde i alle fall jeg overlevd når man skal til malbec-himmelen Har flydd GBE-ADD i 737 med en slik konfig tidligere, det er 17% kortere rute. Er langdrøyt, men greit nok om du kan ta deg en knert eller to og sove litt. Er ettermiddagsfly til MDZ, ut i 14 tiden og fremme rett over midnatt.
Hei, ny på forumet og har dessverre ikke hatt tid til å søke så mye rundt dette (eller lese gjennom hele denne tråden), men er det noen som kan veilede meg i riktig retning, evt komme med noen konkrete tips rundt bonusreise? Har 220000 eurobonuspoeng og en companion ticket, 40000 poeng går ut juni i år. 1) Først og fremst - betyr dette at reisen må være innen utgangen av juli for å få benyttet disse poengene, eller er det nok at den er bestilt før "termin"? 2) Ønsker å benytte companion ticket til å kjøpe en kontinental bonusreise med min bedre halvdel, gjerne Japan eller USA (kanskje helst Asia, gjerne Tokyo eller vintersportsted i Japan etc) på business class. Noen tips til å få best mulig valuta for poengene? Vet jeg har gått glipp av et januarsalg hos SAS, kommer det flere sjanser? Er ikke noe problem å betale deler av turen, men det bør ikke koste så mye mer enn en reise på økonomi hvis jeg skal bruke opp mesteparten av bonuspoengene. 3) Tips gjerne om konkrete reiser! Ønsker aller helst slutten av juni men alt av interesse, evt om noen har et godt forslag til en mindre tur som gir nytte av de 40 000 poengene som går ut først og evt en større tur senere (får nok ny companion ticket ila. våren). Meget takknemlig for svar og gjerne konkrete tips da jeg er litt fersk i bruken av bonuspoeng (litt åpenlyst kanskje siden jeg ikke har klart å bruke opp poeng oppspart i 2013 enda...)
1. Bestilling før utgang er tilstrekkelig. 2. Krone for poeng får du best uttelling ved å booke første klasse. 3. Dette finnes det hundretalls tråder på forumet om, her bør du egentlig vite hva du vil. "Alt er mulig". Det finnes folk på forumet som hjelper å finne fiks ferdig reise mot kompensasjon og råd finnes alltid gratis. Men da må du spørre litt mer spesifikt
Takk for svar Are Jeg skal søke litt mer rundt reisemål. ref. spm 2 - på litt generell basis, har jeg nok poeng til å booke 1. klasse dit jeg vil eller er dette i grenseland på til Tokyo/Beijing etc? SAS tilbyr vel ikke noe høyere enn business class (eller?), får man like god uttelling på reiser som betjenes av Star Alliance partnere?
SAS har ikke First Clas. Det koster deg 190k poeng til Asia og 150k poeng til Nord-/Sentral-Amerika. Det er begrenset med steder hvor du finner første klasse, men du kan fint fly et sted i F og fortsette i business. SAS business er ofte vanskelig å finne, spesielt til Tokyo. SAS er kun 100k og lavere avgifter, men langt mer begrensede muligheter.