Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. petterel

    petterel EBD og QPP

    Innlegg:
    227
    Likes mottatt:
    887
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis man skulle bestille en Award Ticket med SAS Star Alliance uten CT - er det fortsatt 6 legs som gjelder?
     
  2. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    det er 8 som er maks antall legs(kan avike til 10 ved spesielle tilfeller har flere på inside-flyer rapportert)
     
    petterel liker dette
  3. larssas

    larssas Medlem

    Innlegg:
    88
    Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    33
    Heisann, sitter å prøver å endre returen fra BKK på en CT tur i mars. Tidligere har det vært veldig enkelt å finne flighter BKK-HND/NRT men nå finner jeg kun ett sete på noen flighter, og utifra FlyerTalk virker det som om dette er den nye normalen på denne strekningen. Jeg finner istedet 2 seter til KIX, er det noen som vet om det blir godtatt med en routingen BKK-KIX//HND-FRA-OSL? Eller om TG slipper flere seter enda nærmere avgang. Ser på setekartene at både LH og NH har endel usolgte seter fra tokyo denne dagen og sitter med ett håp om at det åpner seg plasser der, men kjedelig å droppe nåværende retur hvis ikke det er tillatt. Har 5 leg til BKK så må komme meg til TYO nonstop fra bkk.
     
    Last edited: 20. febr 2018
  4. Palg82

    Palg82 Medlem

    Innlegg:
    205
    Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Hei, driver å grubler og med så mye løsnings-orienterte folk på en plass så håper jeg dere kan gi meg noen gode råd:)
    Saken er at jeg skal på weekendtur til Hongkong med frua i slutten av april der jeg har booket OSL-ARN-HKG-ARN-OSL i C med SAS for poeng og en CT, men samtidig trenger jeg ca 16.000 grunnpoeng for å forlenge gullet innen 31.mai.
    (Vet det er dårlig utnyttelse av CT, men har en til på tur)

    Hva ville dere gjort??

    Alt. 1
    Kan jeg forandre å ha kun kona booket på poeng i C og kjøpe meg plus billetter selv med Cash og gamble på å oppgradere på poeng til C? (synes det blir for drøyt å kjøpe C) Blir vel ikke lett å få sete ved siden av hverandre? Har 1D,F begge veier og mulig(?) det ene setet jeg avbestiller holder seg ledig, men dette er kanskje ønsketenking?

    Alt. 2
    Kjøre som planlagt med begge på poeng i C og heller ta en solotur med samme rute og en overnatting i mai for å hanke inn grunnpoengene (Klart det beste da det blir enda en tur:D, men sliter med tid for gjennomførelese :()

    Alt. 3
    Evt andre forslag?
     
  5. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    546
    Likes mottatt:
    1,594
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tror alt.1 er urealistisk. SAS har ganske høyt belegg i C til Hong Kong.
     
    Palg82 liker dette
  6. Palg82

    Palg82 Medlem

    Innlegg:
    205
    Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Også det jeg frykter.....eller var det håper så jeg MÅ gå for alt.2:)
     
    Travellingalf liker dette
  7. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,232
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Du m
    Du må jo ikke ta samme rute da.. PVG, NRT, MIA, LAX og SFO gir like mye poeng med SAS. En litt lengre tur med Singapore i C gir deg også nok poeng, men er nok hakket dyrere. Dog safere, da du ikke er garantert oppgradering med Plusgrade.
     
    Palg82 liker dette
  8. Palg82

    Palg82 Medlem

    Innlegg:
    205
    Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Sant det, er noe å velge imellom. PVG må en vel ha visum om en skal overnatte i byen?
     
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Merk at til HKG går det helt greit å snu i døra og ta samme fly hjem. Så sparer du overnatting og tid.

    I Plus med EBG+ skal du dra inn nok poeng til det du trenger.
     
    Eddie47 and Palg82 like this.
  10. Palg82

    Palg82 Medlem

    Innlegg:
    205
    Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Aha, takk for nyttig tips. Og om en da er heldig og får oppgradert seg på poeng, om bare ene veien så hjelper det på. US kan jeg ikke reise til, for klarer ikke å gå på returen uten å ha minst vært en uke:)
     
  11. Palg82

    Palg82 Medlem

    Innlegg:
    205
    Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Ble vist US likevel en svipptur med 2 overnattinger for å sikre EBG:)
    Er det noe vesentlig forskjell på SK943 CPH - ORD og SK945 ARN - ORD i plus? Booket SK943 da det lander en time før, men kan vel forandre innen 24t?
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Næh, samma det. ARN lounge er freshere enn CPH, eneste jeg kan tenke på.
     
    Eddie47 liker dette
  13. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,702
    Bonuspoeng:
    293
    Gullstuen på ARN er trivelig i motsetning til CPH!
     
  14. Palg82

    Palg82 Medlem

    Innlegg:
    205
    Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Ok, takker karer. Da går jeg som bestilt med den som lander først
     
    RoadKing liker dette
  15. niba81

    niba81 Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei folkens. Jeg er helt noob på dette, men har ca 51000 EB poeng jeg gjerne skulle ha benyttet. Har mulighet til å reise fra midten av april og ut mai, og foretrekker å reise til varmere strøk. Noen tips på reiseruter ? Jeg regner selvfølgelig med å bruke penger i tillegg.
     
  16. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,192
    Bonuspoeng:
    163
    Tjener man poeng på reiser bestilt med poeng og CT? Helt sikkert en newbie spørsmål, men er også dette, så føler det er lov
     
  17. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,232
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Nei - men selvfølgelig lov å stille spørsmålet.. :)
     
    rimitone liker dette
  18. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, aldri poeng på en poeng billett ;)
    Om du bestiller SAS beste tilgjengelighet(poeng+penger) opptjener du poeng/legs som normalt. men dette koster mye mer poeng en en "normal" bonus billett.

    upload_2018-3-13_10-12-3.png
     
    rimitone liker dette
  19. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,192
    Bonuspoeng:
    163
    Så oppfølgingsspørsmålet blir at det lønner seg å bruke både poeng og penger når det eventuelt er eneste utvei? Altså man mangler litt poeng, eller er nære å rekvalifisere?
     
  20. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jo opp til en og vær. Har du mye poeng? Manger du litt før gull eller EBD? I såfall kan jo svaret være ja. Men hadde ikke brukt mye poeng om det gjorde at jeg ikke hadde hatt nok til feks en F eller C tur.
     

Del denne siden