Både Buenos Aires, Rio og Sao Paolo er vel i sonen (Sør-Amerika) du reiser til. Du kan vel i teorien stoppe så mange ganger du vil i den da, gitt at totalt antall legs blir mindre eller lik 8. Er vel kun transittsone det er lov med 1 mellomlanding, men både avgang- og ankomstsone så mange man trenger.
Det er en sannhet med modifikasjoner. Har blitt nektet reise av Tallin fordi man kunne reist en mer hensiktsmessig rute. Med 1 stopp i transit sone bare
Selvfølgelig slipper du det. Diamantmailen sender klagen din til EB-retro så kommer den bare bakerst i køen på nytt. . Det er et j*vla kaos uten like på ebretro.. Jeg brukte 6 måneder å få poeng for en reise ......
I Experflyer, hvordan kan man egentlig se tilgjengelige award-billetter på First og Business i søkeresultatene? Jeg får bare opp antall ledige plasser (F5, F7 osv.), men ikke hvor mange av disse som kan bookes med poeng. Informasjonen ligger der jo tydeligvis , siden man kan legge inn varsel med kodene O=First award og I=Business award. Skulle bare ønske meg en enkel måte å få oversikt...
Har allerede fått svar fra ebretro, og alle poengene jeg skulle ha fått for opprinnelig reise er nå på konto. I tillegg til poengene for reisen jeg faktisk foretok!
Hvilket verktøy er disse bildene hentet fra? Er hentet fra superbloggen https://medium.com/travelbox/jakten-på-de-riktige-billettene-e544c4e23976 Ønsker å ha et sted der jeg kan samle de potensielle rutene på en enkel måte
Takk! Jeg lurer på en annen ting vedrørende Lufthansas billettslipp. Gjelder 14 dager før avreise også Business fra Frankfurt og Munchen til Oslo? På min retur er de to mest attraktive alternativene KIX-BKK-MUC-OSL F/F/B og KIX-ICN-FRA-OSL B/F/B. Men et felles problem for disse flightene er at Lufthansa ifølge Tallinn ikke har sluppet billetter for MUC-OSL og FRA-OSL. Hvis 14-dagersregelen gjelder her blir begge rutene uaktuelle, siden turen vår varer lengre enn 14 dager...
Tror det ikke er noe regel å Business billetter hos LH, har sett det har vært ledig ett halvt år i forveien, andre ganger har det blitt frigjort ett par dager før Det burde uansett være mulig å komme seg fra FRA/MUC til OSL med SAS eller evt en mellomlanding ekstra?
Ok, da kan jeg jo monitorere om det åpner seg noe. Jeg har allerede KIX-BKK-OSL (F/B). Er såpass fornøyd med denne at jeg kjenner litt på at jeg ikke ønsker mer enn ett ekstra stopp mot å få oppgradere siste strekk fra BKK til F/B...
Her har jeg visst sovet i timen. Har ikke fått med meg at ANA er et direktealternativ på FRA-HND før nå. Jeg ser at det er en del ledig også, både på utreise og hjemreise. Når pleier de å slippe First-billetter? Jeg har veldig god tro på at jeg skal få forbedret utreisen min en del. Slik jeg ser det har jeg fire veldig gode alternativer, der alle har mye ledig og ok sannsynlighet for å gå inn: 1) OSL-FRA | LH716 FRA-HND 74H 1805-1215 First 2) OSL-FRA | NH224 FRA-HND 77W 1805-1215 First 3) OSL-MUC | LH714 MUC-HND 346 1615-1050 First 4) OSL-FRA | NH204 FRA-HND 77W 1210-0635 First 5) OSL-FRA | OZ542 FRA-ICN 388 1830-1150 First | OZ106 ICN-NRT 333 1555-1815 Business 6) OSL-CPH | SQ351 CPH-SIN 1230-0630 777-300ER First | SIN-TYO/KIX Business Reisen jeg har nå er OSL-CPH-SIN-PEK-KIX på Plus/First/Biz/Biz. Regnes ANA som like bra som LH og SQ?
2 billetter til/fra Europa? Nesten aldri.. Ingen tvil. Min erfaring setter ANA på topp av pallen, dog har jeg ikke testet SQ/TG ..
Takk for gode svar. Greit å vite at ANA i praksis kan avskrives. Da får jeg krysse fingrene for LH eller at det åpner seg noe bedre fra SIN til Japan Utover det er jeg jo egentlig godt fornøyd med bookingen min! Er det stor forskjell på LH fra FRA og MUC utover loungen i FRA?
Jeg sitter her og leker meg med ulike alternativer for returen for Japan-turen, og ser på mulighetene fra Taiwan. Aner ikke om det er bra der, men det kan jeg jo finne ut av hvis jeg får flyavgangene til å fungere OZ541 ICN-FRA har avgang kl 12 og ledige billetter på F. BR188 RMQ-ICN har ledige billetter og går 0720-1055. Jeg får ikke match på united eller expertflyer når jeg prøver å knytte sammen disse flightene. Vil det være lovlig, eller blir det for kort tid på ICN?