Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

1. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville tatt Austrian istedenfor å sitte å glane i timesvis..
    De har beste intra-europa mat i business :)

Gullars and DanH like this.
  2. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,426
    Bonuspoeng:
    183
    Sitter her og titter litt på en tur til Tokyo. Skal en tur dit på senviter eller vår 2019, og prøver å finne noen bonusbilletter i BIZ hos SAS, men det ser ut til å være helt umulig. Finnes det i det hele tatt?

3. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,828
    Bonuspoeng:
    183
    Tokyo er ofte vanskeleg, men det vert lagt ut billettar. Du får nesten berre følgje med på denne sida. Du kan jo evt plukke opp ein av utreisene som no er tilgjengeleg i mars, og satse på at du finn ein retur du kan matche denne med seinare.

4. mariusbb

mariusbb Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Nope, gjør ikke det. Så kjør forsiktig! ;)

Ta raskeste vei hjem... Når du lander siste F-flight, så vil resten av turen kun være transportetappe til sengen din hjemme!

Gullars liker dette
  5. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Skumle greier. Får holde litt igjen på gassen da :) Men først skal man jo få seg LH-tur ;)

Høres ut som fornuftige betraktninger vedrørende Austrian. Kjenner jeg gidder ikke å bruke eget endringsgebyr på det, så satser på at billettene er ledige når/hvis jeg får endret utreisen til LH om en ukes tid! :)

DanH liker dette
  6. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,426
    Bonuspoeng:
    183
    Se der ja. Takk for hjelpen.

Men er det noen andre selskaper som det kan være lettere å finne bonusbilletter hos til Tokyo? Bør ikke overskride 2 mellomlandinger. :)

7. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    LOT har jeg sett flere ganger.
    OSL-WAW-TYO

ANA flyr til mange byer i Europa med direkteflight til Oslo.
    Brussel eller Dusseldorf er enkleste og finne award (men ikke veldig enkelt).
    Der flyr de 787 så C er høyeste klasse :)

Swiss?
    Turkish?
    Thai? Eneste med store fly hele veien.

Asiana med 2 stopp.
    Air China OSL-ARN-PEK-TYO men vet ikke om jeg ville valgt Air China i C ... :D

8. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,426
    Bonuspoeng:
    183
    Hva med Lufthansa? Og eventuelt i F? :p

9. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Ja om du er av den F-typen så..

Tenkte vel egentlig at LH C er så drepende kjedelig og deperimerende at det ikke bør nevnes..

Edit, men for all del.
    F med maks 2 stopp?

SQ / CA / LH / TG / OZ / NH er alternativene... Bare å søke seg blå :)

10. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,426
    Bonuspoeng:
    183
    Ok, kanskje jeg skal lese meg litt mer opp på LH C her, jeg har ikke fått med meg at det skal være så mye dårligere enn de andre. :)

Hvem vil du personlig si at har det beste C-produktet av de jeg kan søke på?

11. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Nå er det jo ikke slik at LH C er helt ræva, poenget er jo bare det at når man sitter der på rad 4 og ser gardinene flagrer mens han i pyjamas spasserer bakover i flyet for å fise etter 7 glass champis tenker du jo at du ikke hører hjemme så langt bak...

Jeg ville søkt i denne rekkefølgen i C.

EVA
    ANA
    Singapore
    Swiss
    Austrian
    Asiana
    LOT
    SAS
    Turkish
    Lufthansa
    Air China
    Air India

Egyptair

12. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,426
    Bonuspoeng:
    183
    Takker. :)

Et siste spørmål, hva er kostnaden i poeng til Tokyo i C? Jeg tolker det som at det er 140.000 når jeg leser på SAS sine sider, stemmer det?

13. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,427
    Bonuspoeng:
    183
    140.000 med partnere og 100.000 med SAS.

14. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    ...og 190.000 med partnere i First. Er jo greit å få med seg :)

Jeg hadde selv planer om å bestille tur i C til Japan, men det var før folket her inne gjorde meg oppmerksomme på muligheten for å sitte enda lengre fremme i flyet. Kjøpte 300 trumfkroner av en kompis, og har nå en strålende tur/retur i mai med fruen! :)

Og har allerede fått 40k nye poeng på konto på litt i overkant av en måned - godt på vei til neste års tur i F til New Zealand og Australia ;)

Xflipper liker dette
  15. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    I tillegg til forskjellen i poeng er det verdt å merke seg at skatter og avgifter reduseres kraftig hvis du bare flyr SK.

16. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Crap... I over en måned har LH F FRA-HND holdt seg på F6 den foretrukne datoen min, men nå, en uke før den eventuelt kunne bookes, har den i løpet av dagen blitt F4. Dette gjelder også dagen før, og jeg har inntrykk av at det må være minst F5 for at det skal slippes bonusseter. Så da ryker nok LH F FRA-HND. Surt :(

Sliter også med å få rutet om reisen fra Singapore til Tokyo, så har fortsatt lyst til å gjøre om på bookingen min som er OSL-CPH-SIN-PEK-KIX med SAS Plus / SQ F / CA B / CA B.

Mulighetene er fortsatt bra på LH F MUC-HND, med F6 og F8 på de to foretrukne datoene (avgang 16:15). Direkte OSL-MUC har vi to alternative LH-flyvninger på økonomi som lander hhv. 09:50 og 13:50. Et annet alternativ er SAS Plus med ankomst 12:15.

Når vi likevel går glipp av FCT, kan vi da like godt sikte oss inn på flyet som lander 13:50? Blir vi hentet ved flyet og slikt i MUC også, eller blir det mindre viktig å ankomme med LH her?

Last edited: 13. april 2018
  17. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor lang tid tar det å få igjen poengene ved avbestilling av bonusbillett? Får jeg tilbake alt, inkludert skatter? Min far brukte noen utgående poeng (gjelder ut året) på en bonusbillett til en familietur, som jeg skulle ta viatrumfen på, men den har registrert seg feil. KAn jeg da uten problemer avbestille, få igjen poengene rimelig kjapt, og så booke på nytt?

18. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,322
    Bonuspoeng:
    93
    Bonusbilletter er 100% refunderbare. Du får igjen poeng og alle skatter/avgifter. Når jeg har avbestilt har poengene kommet umiddelbart. Skatter og avgifter kan ta noen dager.

Neonex liker dette
  19. Oddvar

Oddvar Medlem

Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Skatter og avgifter har tatt 3-5 uker å få tilbake på mine to ombookinger. Det synes jeg er litt drøyt :confused:. Godt mulig man kan ringe til Tallin og purre, men den telefonkøen sparer jeg til jeg har viktigere ting å snakke med dem om. Ingen hjelp å få med SAS chat...

20. 1884derby

1884derby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    832
    Bonuspoeng:
    93
    Med SAS kan du få Tokyo i C til 60 000 poeng om du har Mastercard Fly Premium med høyeste nivå. DET er en god deal

Har bestilt til Tokyo med kona i februar - 120 000 poeng

Del denne siden