Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

1. mariusbb

mariusbb Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    F-loungen i MUC skal være like bra som FCT - forskjellen er at det ikke er egen terminal. Så her er det bare å legge inn nok timer! :) Hvis jeg ikke tar helt feil, så pass på at du går til "feil" lounge, dvs. den som er lengst unna gate'n du skal til. Da blir du kjørt til flyet (og uansett hvis det er bussgate).

2. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, jeg har lest meg litt opp på MUC som alternativ, og ser jo at vi blir stelt godt med - og at vi til og med får Porsche der også! :) Så den verste skuffelsen fra i går har lagt seg ;)

5-6t i MUC eller FRA høres optimalt ut da, med tid til både porsche og FCT/FCL :)

3. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    For en uke dette blir! F8 fra MUC med mulig åpning fra torsdag av, og F5 fra FRA påfølgende dag (F4 dagen før). Og dette gir naturligvis noen viktige ting å filosofere over:

1) Velger man første eller andre rad på A340? Midtsetene blir det uansett, og for øyeblikket ser det jo lyst ut med tanke på å få hele kabinen for seg selv :)

2) Dersom det åpner seg en mulighet for å ta parsetene på 747 påfølgende dag, er det såpass mye bedre at det er verdt en ny telefon til Tallinn? Det var jo egentlig dette som var utreisedagen vi hadde håpet på, men har slått oss fint til ro med å rive i med en ekstra fridag nå :) 747 dagen før (F4) har jeg gitt opp.

4. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke for å være buz kill. Men overvåket fra-bkk og på min dag var det f8. Kom aldri seter :(
    Men har troa og krysser fingrene for deg

5. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Har også gjort klar prioriteringslisten for hhv. MUC (avgang 1615) og FRA (avgang 1805) for å ha god tid til Porsche og FCL/FCT. Ingen tabber her?

MUC:
    1) LH OSL-MUC 0740-0950
    2) SK OSL-FRA 0915-1120 | LH FRA-MUC 1215-1310
    3) LH OSL-MUC 1140-1350

FRA:
    1) LH OSL-FRA 0950-1200
    2) LH OSL-FRA 1250-1455
    3) LH OSL-MUC 0740-0950 | LH MUC-FRA 1100-1200

Økonomi på høyere prioritet holdes over business på lavere prioritet osv., siden dette ikke har noe å si for bakkeservice/loungetilgang på FRA/MUC.

6. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Oida. Det var jo skremmende. Har sjekket en del avganger på dette strekket, og jevnt over virker det veldig trygt med F7/F8. Mer usikkert nedover...

Xflipper liker dette
  7. Jonkebassen

Jonkebassen Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,021
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg velger av prinsipp alltid første rad. Når vi hadde kabinen for oss selv anbefalte flyvertinnen at vi valgte enten sete 2 eller tok midtsete, ettersom det kunne bli noe lysinnslipp fra toalettet etc. Plaget ikke meg noe nevneverdig.

Gullars liker dette
  8. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,362
    Bonuspoeng:
    183
    For å rekne ut grunnpoeng med SQ, tek du antall Miles, til dømes 3750, runder opp til nærmaste 100, 3800 og ganger med bonusklasse, til dømes D på 150%, så det blir 3800*1,5=5700
    Korleis er det på 3910, har eg forstått korrekt at det rundes opp til 4000? (Det stikk litt djupt i statistikkhuggu mitt å gjera dette)
    Og codeshare med SQ i LH i D, gjer ikkje klasse D hos LH, men P og 750 poeng OSL-FRA?

9. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,427
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har fått 5+3 segmenter i det siste?

Tenkte å prøve meg på CPH-FRA/ZRH-BEY/DXB-ADD-ACC-TMS-ACC-IST-CPH. Med TMS som destinasjon.

Via BEY/DXB er for å få nesten 24 timer i Addis og returen gjør at jeg har 22 timer i ACC.

10. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Litt styr med visum for ACC , har vært inne på tanken selv :)

11. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,427
    Bonuspoeng:
    183
    Skal være mulig å få 48 timers transit visum on-arrival.

Are liker dette
  12. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Det er gode nyheter.
    Ikke multi-entry også vel? Så kan du jo ta turen til Togo og Benin i samme jafs :)

13. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,427
    Bonuspoeng:
    183
    Det tviler jeg på. Men det er kun dette som står på http://www.ghanaimmigration.org/
    Her er en relativt ny post fra flyertalk som bekrefter at det fortsatt fungerer.

Edvard liker dette
  14. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk nå akutt visumangst. Ganske sikker på at alt er ok, men:

Tur til japan med mellomlanding i SIN og PEK. Skal ikke ut av flyplassene, men rett videre til KIX. Visumbehov?

På returen har vi et døgn i seoul, men jeg har oppfattet at verken japan eller korea krever visum..(?)

15. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,427
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke noe vits med angst. Du trenger ikke visum noen plasser.

Gullars liker dette
  16. Markal

Markal Senior Medlem

Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Kuren mot visum-angst er å sjekke www.landsider.no. Der står alt du trenger å vite om innreise osv til alle land på kloden.

17. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Nå synes jeg i-landsproblemene tar overhånd her... Det åpnet seg to F-billetter på FRA-HND i natt eksakt den dagen vi opprinnelig planla utreise, og midtsetene er ledige.

Nå har vi jo imidlertid sikret oss to F-billetter dagen før på MUC-HND, ordnet fri med jobb, er igrunn kjempehappy, men likevel blir jeg litt usikker...

Argumenter FRA:
    *FCT
    *747

Argumenter MUC:
    *En dag ekstra i Tokyo
    *Foreløpig alene i kabinen(!)
    *Likeverdig produkt i luften
    *Biz til MUC (Eco til FRA)...
    *Får jo kjørt Porsche her også
    *Har jo FCL...

Hmmm... Jeg tenker vi holder på MUC-HND, så åpner det seg kanskje en mulighet for FCT ved en senere anledning :)

Last edited: 20. april 2018
    indahla and pineapple_juice like this.
  18. pineapple_juice

pineapple_juice Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    779
    Bonuspoeng:
    93
    mathiasfe and veeegard like this.
  19. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,387
    Bonuspoeng:
    183
  20. pineapple_juice

pineapple_juice Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    779
    Bonuspoeng:
    93
    Vel, som jeg skrev i innlegget stammer denne bookingen fra mars (før disse omtalte endringene) og jeg er fortsatt usikker på hvordan de praktiserer reglene...

Del denne siden