Expertflyer kan vise deg min connection time under travel info eller hva det heter. EVA er forøvrig meget bra selskap
Takk for info. Ikke helt enkelt å tyde den tabellen jeg fikk opp, men virker som om de krever noe mer enn en time, ja. Man får aldri unntak for slikt når man ringer Tallinn? Jeg heller faktisk nå mot å vri om på hele reiseruten. Fra: OSL-CPH-SIN-PEK-KIX P/F/B/B KIX-BKK-OSL F/B Til: OSL-FRA/MUC-HND (B/F) KIX/FUK/NGO-GMP/ICN-FRA-OSL (B/F/B) ...med avreise til Seoul dagen før med litt sightseeing, et måltid og en overnatting der, før avreise mot Frankfurt kl 12. Det ser veldig lovende ut med tanke på både FRA/MUC-HND (F6-F8) og ICN-FRA (2 ledige award nå). OSL-FRA/MUC ser også bra ut akkurat nå, så satser på at det holder seg Når bør jeg ta sikte på å være på flyplassen mtp. tid i loungen? 12 eller 1455? Problemet er de korte flyvningene på hjemturen: FRA-OSL må foreløpig via CPH med SAS. Ingen krise, men får vi adgang til kvalitetslounge i FRA? Er det store forhåpninger om at det kan åpne seg billetter på direkteflyvningen FRA-OSL med LH? KIX/FUK/NGO-GMP/ICN med Asiana: Vi finner en del ledig på ettermiddagen før, men skulle helst hatt det tidligere på dagen slik at vi får litt mer ut av dagen i Seoul. Pleier det å åpne seg mer her? Hvis vi booker ICN-FRA-CPH-OSL, kan man få lagt til KIX/FUK/NGO-GMP/ICN som start på denne turen hvis det åpner seg en passende flight før avreise? Og hvis vi booker f.eks. kveldsflighten KIX-ICN, kan vi kjøpe en billigbillett noen dager før og likevel starte turen fra ICN da - eller får vi et problem siden vi ikke har møtt opp i KIX?
...og er det slik at ankomst ICN/GMP må være senest 24t før avreise fra ICN? Er denne regelen uten unntak?
Expertflyer sier: Online = sjekket hele veien D = domestic I = International Du trenger da for internasjonal til internasjonal flyvning 1time og 10 minutter, så lenge det er i samme terminal, ellers kreves 1,5 time.
Takk for oppklaringer. @Are: det virker som om OZ115 KIX-ICN er en akseptert connection, til tross for at denne ankommer ICN kl 11. Her er det sikkert samme terminal, men likevel mangler det jo 10 min på kravet om jeg forstår deg riktig. Men skal vel ikke klage Tenker jeg sikter meg inn på en av følgende: OZ115 KIX-ICN 0910-1100 OZ111 KIX-ICN 1050-1240 OZ1135 KIX-GMP 1110-1300 OZ131 FUK-ICN 1130-1300 OZ121 NGO-ICN 1105-1305 Er det ingen av dem som går inn får jeg eventuelt bare bite i det sure eplet og faktisk betale for en flybillett Men hvis jeg booker en flight f.eks. KIX-ICN som vi velger å ikke benytte oss av: vil det gå fint å hoppe på i Seoul eller vil vi få problemer siden vi ikke har møtt opp på KIX?
Skal ikke se bort fra det, ville nok avgjort dette på forhånd og booket i henhold til dette. Er det terminal 2 er kravet 45 minutter.
Jeg sikter meg inn på to seter på følgende ruter til Tokyo i prioritert rekkefølge: 1) LH716 FRA-HND dag 2 F6 2) LH714 MUC-HND dag 2 F7 3) LH716 FRA-HND dag 1 F4 4) LH714 MUC-HND dag 1 F8 Jeg har akkurat bladd meg gjennom alle avganger på nevnte ruter de neste 14 dagene. Av disse er det kun én avgang det finnes to ledige billetter til. Denne har F8. Avganger med F7, F6 osv. er ikke tilgjengeliggjort for to billetter. Heller ikke de med avreise de neste dagene. Jeg har tidligere oppfattet det som greit sannsynlig at det slippes to seter til avganger med F6 og oppover, og kanskje til og med F4 og F5. Er det blitt vanskeligere å få seter på disse rutene?
Tipper Tallinn begynner å bli leie av meg. Ringer i tide og utide for å forsøke å finne en direkteflight fra SIN til TYO på ruten min OSL-CPH-SIN-PEK-KIX, men uten hell. Må nok sette min lit til LH716 eller LH714, og det ser fortsatt lyst ut med F6, F7, F4 og F8 Kun 10 dager igjen til det potensielt åpner seg noe snadder!
Dette er jo forumet for i-landsproblemer: Når det ser lyst ut for ombooking til LH F på FRA-HND tenker jeg det optimale er LH8590 OSL-FRA 0950-1200 for å få god tid til Porsche og FCT. Når det imidlertid kun er økonomibilletter igjen på denne, velger man da dette, eller et av følgende alternativer? SK4755 OSL-FRA 0915-1120 Plus LH 8610 OSL-FRA 1250-1455 Business
Tror ikke det.. og så er det jo slik at de kun betaler hotell om korteste mulige connection er lang, ikke når du velger å komme en annen dag. Men er det noen krise å fly økonomi ned? Du blitt jo fortsatt hentet med bil om du lander på bussgate
Ja, er egentlig mest gira på å reise samme dag. Egentlig ingen krise med økonomi ned - desto mer sulten til lounge og LH F! Men du holder LH økonomi over SK Plus? Har forstått at det er noe med å fly LH hele veien
Problemet med SAS Plus er at det er ikke business og strengt tatt ikke mye mer enn Lufthansa business. I tillegg får du sjåfør fra flyet om du kommer med Lufthansa, det gjør du ikke med SAS Plus.. Og på toppen av dette får du lenger tid i loungen..
Egentlig veldig enkelt: Flyr du med SAS, blir du ikke plukket opp ved bussgate, så da er det utelukket. Hvis du ankommer med LH kl. 14.55 rekker du ikke Porsche, og ikke veldig lang tid i FCT heller. Altså: Velg LH økonomi med ankomst kl. 12 (alternativt dra dagen før)
Kjenner jeg liker dette forumet. Tror jeg hadde kommet til en helt annen konklusjon selv, så veldig nyttig med synspunkter fra andre som er like glade i å filosofere over livets største utfordringer
Hehe. Jeg liker faktisk LH biz på intra-Europa-flighter, og synes det er et ganske kurant produkt, men ville aldri vært i tvil om å velge bort den korte flyvningen mot å oppleve LH sitt fantastiske bakkeprodukt i Frankfurt istedet! God tur! PS: Et siste tips hvis du skal leie Porsche. Jeg gjorde det nå i februar, og hvis (les: når) jeg skal leie den ved en senere anledning, hadde jeg ringt direkte til Avis sin sjappe på Frankfurt før jeg hadde flydd fra OSL og minnet dem på at den skal stå klar på flyplassen!! Vi måtte vente rundt 45 min på at de skulle kjøre den fra en ekstern parkeringsplass, og vet at dette er mer regelen enn unntaket. Irriterende å sitte i en sliten skinnsofa ved Avis-skranken istedet i Porschen - eller FCT for den saks skyld. De prøvde å hive etter oss en Porsche Cayenne turbo, men kan ikke sammenlignes med Porsce 911 Carrera 4s. Glad vi ventet
Bra tips! Notert. Kjenner det blir en liten skuffelse hvis jeg ikke får den LH-flygningen nå, men den tid den sorg. Hvordan er det forresten med leiebilforsikring på porschen? Dekkes dette av amexen?
På returen vår ankommer vi FRA kl 1630 med OZ F, og har i utgangspunktet følgende rute hjem til OSL med SAS Plus: FRA-CPH 2030-2150 A319 CPH-OSL 2255-0005 737-800 Nå har det åpnet seg en annen mulighet med Austrian Biz: FRA-VIE 1750-1920 A320 VIE-OSL 2030-2250 Embraer ERJ-195 Har det noe for seg? En drøy time tidligere hjemme, men mer «stress» og ingen lounge-tid. Håpet er jo at det skal åpne seg billetter på FRA-OSL direkte med LH den kvelden, men det ser dårlig ut...