Hvorfor ikke India? Lufthansa har da en 747-800 som går FRA-BLR. Fra BLR er det bare en kjapp totimer til MLE. Drømmetur hvis du får kort connection i India.
Vel..jeg er pakistaner og indere har en tendens til å lage problemer. Og evt en transitvisum vil også være vanskelig å oppnå sånn uten videre.
Det er nok helt sikkert en topp opplevelse! Mener å ha lest en plass her inne at noen har fått til å reise til CMB eller MLE (samme sone) via SIN og kun betalt for sonen «India», så om du treffer den rette agenten på telefon, så kan det gå for deg også.
Jeg har laget denne ruta jeg tenkte å ringe inn i morgen. Noen tips? 1 SK3645C 29SEP 6 OSLFRA SS1 0605 0815 /DCSK /E OPERATED BY LUFTHANSA 2 LH 778F 29SEP 6 FRASIN SS1 2155 1615 A380 3 SQ 452Z 30SEP 7 SINMLE SS1 2045 2210 B777 4 SQ 451Z 06OCT 6 MLESIN*SS1 2325 0710 B777 5 SQ 308F 07OCT 7 SINLHR*SS1 0900 1540 A380 6 SQ2662Z 07OCT 7 LHROSL SS1 1930 2240 /DCSQ /E OPERATED BY SCANDINAVIAN AIRLINES
Hei! Har nettopp fått SAS MC Premium etter å ha fått Amex Plat i fjor. Ligger an til å få CT ila juni/juli, så lurte på hva beste strategi er etter det? Bare "glemme" AmEx kortet og kjøre alt på SAS MC Premium? Tror ikke jeg vil oppnå mer enn 170,000 totalt på AmEx kortet så er vel ingen vits i å bruke det etter at CTen er opptjent?
På Expertflyer.com er det ikke tilgjengelig F eller C på FRA-SIN den 29. september. Den 27. finnes det ledig i C. Hvis du ønsker å reise via SIN (som har 4:35) timer til MLE hadde jeg ville sett mot CPH som har SQ-F til SIN. Denne er ikke tilgjengelig 29. september. Og, selv om du er av Pakistansk herkomst, bør vel et Norsk pass kunne gjøre det uproblematisk å reise via India?
Det må være ledig i award klasse for og kunne booke det med eurobonus. award klasse i first er O og I på biz. Letteste er nok og søke på united.com etter award biletter. Ser du etter SQ fra Europa til Asia finner du ikke på united.com eller expertflyer award søk. Da må du ringe SAS for og sjekke tilgjengelighet. er en skikkelig jungel dessverre Det må være ledig i saver award på united.com
Forstår jeg det rett så må man abonnere på expertflyer for å se den informsjonen du ser? Ang India så henger de seg opp i at mine foreldre er født i Pakistan. Og det er like vanskelig for indere å komme inn i Pakistan :-(
Ja ser at jeg har tenkt feil. Kona vil til Maldivene. Jeg vil ha F uansett hvordan man kommer seg ditt. Og reisen må være i høstferien. Det er litt av en kabal :-(
Ja, du trenger Experflyer for å se antall ledige O, men som @Xflipper skriver finner du tilgjengelighet også på united.com. Jeg ville også laget en tur i C hvis du er låst på dato. Ta F som en bonus hvis det åpner seg, men det vil bli vanskelig hvis India er låst - og reisemålet er låst. Godt tips når du sitter på bookingfingeren: Du kan informere om hva som er tilgjengelig reisemål. Det går an å si at Male er utsolgt, men Bali er tilgjengelig. Og til Xflipper. Nei, jeg finner ikke tilgjengelig F på SQ, men tolker og skjønner det slik at hvis 2 seter er booket i F så får du med stor sannsynlighet ikke de siste 2. Hvis det er 4 ledige i F er det inntil 2 stk. bookbare på Eurobonus.
Det kan godt være at dere har et problem akkurat her. Prisen til Maldivene er lavere enn til fjerne østen så det skal i teori ikke være mulig å booke via eksemelvis Singapore. Det virker som reglene har blitt strammet inn og det er mer problematisk å få spesielle routinger nå enn før. Om dere på død og liv skal fly F så må du belage deg på å reise via India. Den gode nyheten er jo at det er transitt og at du formelt sett ikke er i India og ikke trenger å passere indisk grensekontroll. En artig detalj er jo at dere kan stå der med rødt pass (gjetter jeg på) og forstå alt de sier på hindi, uten at de vet at dere forstår... (edit, med forbehold om at dere forstår urdu..)
Om det er to ledige betyr det ikke at det er en lovlig routing. Reglene sier at du kan mellomlande på veien til din destinasjon om mellomlandingssone er billigere enn sonen du reiser til. Maldivene tilhører India-sonen og India er billigere enn SIngapore. Du må gjerne forsøke, men jeg er meget usikker på om dere får det til med tanke på de nye regler og markante innstramminger som er innført i Tallinn..
SAS Amex Platinum gir deg 20 EB per 100 NOK. SAS MC Premium gir deg vel 15 EB per 100 NOK. Jeg ville derfor gjort som følger: 1) Sørge for én transaksjon månedlig med MC for å sikre nivåbyggende poeng. 2) Kjøpe SAS-reiser med MC (25 EB per 100 NOK). 3) Bruke AmEx til alt annet (20 EB per 100 NOK). 4) Bruke MC der de ikke tar Amex (15 EB per 100 NOK). Tar forbehold om at jeg fortsatt ikke har mottatt eget SAS MC Premium, og derfor ikke er 100% kjent med vilkårene.