Vi er 6 stk som skal til Miami/Key West/Orlando i slutten av desember, så tenkte at jeg skulle dobbeltsjekke her at jeg gjør alt riktig før jeg bestiller for å få maks eurobonus/trumf ut av turen. (Jeg skal spare CT/Eurobonus til bryllupsreise i 2019) 1. Får EBG om ikke så veldig lenge, skal fly med SAS så burde vente med å bestille billettene til statusen er på plass? Tenker vi flyr SAS plus alle sammen da prisen mellom go og pluss bare skiller en tusenlapp hver vei (rimelig dyrt i utgangspunktet) 2. Bestille alt av hoteller gjennom Expedia og viatrumf selvfølgelig? 3. Leiebil, ta det gjennom viatrumf og evt eurobonuskampanje hos Avis neste gang det dukker opp? 4. Alt betales med Amex Platinum. Noe jeg kan ha glemt?
1. Du trenger ikke vente på status, bare oppdater Eurobonus-info via sas.no når EBG er plass. Men jeg ville ventet og sett om F&F salget dukker opp, da har vel SAS Plus til Uniten ligget på +/- 6000. 2. Expedia gir høyere Trumf-opptjening enn hotels.com, så her er det litt personlig flavour som avgjør om du skal gå den ene eller andre veien. 3. Her har jeg ingen erfaring 4.
3. Ja. Gjorde samme når jeg var i Florida i desember. Bestilte bil i sixt gjennom viatrumf/expedia var det vel. Fikk poengene på konto noen uker etter hjemreise. 4. Ja.
3. sjekk også priser på leiebil gjennom expedia feks. Jeg får vesentlig bedre uttelling i form av trumfpoeng og lavere bookingpris med samme vilkår på mine bookinger i Miami. Men tviler på at det alltid er sånn.
en slags bonushjelpsmp her; kan man kansellere bonusbiletter, og får man alt tilbake dersom det er mer enn 24 timer til avreise?
takk for kjappe svar. gikk på en rookie mistake der og ventet med å booke grunnet div mulige endringer, og nå er de gone.......
Book først, spør etterpå Dette er en av de tingene som utenforstående sliter med å forstå og du er ikke den første som går på den smellen..
@ValdresBjarne hjalp meg med et søk på ExpertFlyer for LH864 den 16/9 og jammen dukket det ikke opp to C billetter igår. Fikk endret reisen idag og dermed ble det direkte FRA-OSL (lander 22:55) istendenfor via CPH og landing 00:05. Får også litt mer tid på FRA.
Takker for all hjelp i forumet. Da har jeg reservert min første CT. Foreløpig blir den sånn men jobber med å finne noe fra FRA til BKK eller SIN OSL-CPH CPH-BKK C MED TG BKK-SIN C MED SQ SIN - dos C MED SQ Dps-SIN C MED SQ SIN-BKK C MED SQ BKK-FRA F MED TG FRA - OSL C MED SK
Kona maser fortsatt om Maldivene. Ser nå at SIN-MLE koster 2000nok t/r. Men det er med Tiger Air. Vet ikke om det er så god ide. Jeg dropper Bali ruten og setter SIN som destinasjon. Returen må gå fra BKK da jeg har F der. Hvis jeg får til FRA-SIN i F med LH så kan jeg heller booke SIN-MLE og MLE-BKK selv. Noen tips?
SQ har vel i hvert fall avganger mellom SIN og MLE. Usikker på om det er noe Star Alliance mellom MLE og BKK, men tror ikke det. Hvor låst er dere på datoene? Hvis MLE er målet ville jeg revurdert retur via BKK og heller sett om jeg kunne funnet en F-retur med et annet selskap. Edit: Kanskje det kan fungere med open-jaw der du har SQ SIN-MLE med MLE som endestasjon? Så kan du se hva du finner av billigbilletter fra MLE til BKK separat, og ha BKK som start på returen.
Er det ikke forresten mulig å få LH F i A380 til DEL? Det må jo være et fint alternativ på utreisen, med Air India videre til MLE?
Jeg har en booking OSL-CPH-NRT-CPH-OSL i begynnelsen av juni med SAS i C. Dette er booket på EB poeng med SAS MC Premium rabatten. Nå har det av diverse årsaker blitt sånn at vi ønsker å reise noen dager tidligere. SAS har ikke noe ledig til NRT når vi ønsker å reise. De har derimot ledig til PEK. Det jeg lurer på er; er det noen potensielle katastrofer med å reise OSL-CPH-PEK og NRT-CPH-OSL med SAS? Det skal fremdeles gå an å få C for prisen av Y? Reisen PEK-HND tenker jeg å ta i C med JAL på BA poeng. Pleier det å gå greit å få sjekket bagasje helt frem til Tokyo med en kombinasjon av SAS og JAL? Hvis ikke, byr det på noen problemer med transit visa i PEK for å hente ut bagasje og sjekke inn på nytt? Noen med nylig erfaring med transit i PEK?
Har du vært i Tyrkia? Da kan du nok belage deg på en times ventetid for å få transitvisum. Det var i alle fall casen for min del, riktignok i Tianjin. Vet ikke helt hva det er for noe, men de lager stort oppstyr om du har stempel i passet fra Tyrkia. Har hatt transfer i PEK med sammenhengende billetter, og det gikk greit men tregt..
Kun transit i Tyrkia på nåværende pass (så ingen stempel), så det skal ikke være noe problem. Vet du om det går an å sjekke inn/få ut boarding pass for JAL airside i PEK?
Det var i alle fall noen transferdesks der vi ankom, dog usikker på hvordan det er siden det er forskjellig allianse. Men i teori så kan du sjekke bagasjen hele veien fra SK iht. interlineavtaler. Jeg vil vel egentlig tro at du kanskje kan få tak i digitalt boardingpass til et moderne selskap som JAL.
Regnet med at de hadde interline på baggasje, problemet er vel heller å få innsjekk på OSL til å gjøre det med to forskjellige bookinger i to forskjellige allianser. Har uansett mer enn god nok tid i PEK til å plukke opp bagasje og sjekke inn på nytt. Er litt usikker på om jeg skal gå for denne eller ikke. Er endel hassle, men hadde fått kabalen til å gå opp veldig mye bedre i Japan. Hadde vært moro å prøvd JAL i C også. Uansett, takker så mye for svar.