På hjemreisen har vi OZ KIX-ICN Eco og OZ ICN-FRA First. Det har nå åpnet seg to seter på OZ KIX-ICN Biz (samme avgang). Reisen er i gang og jeg har dermed forstått at det å ringe Tallinn/SAS ikke nytter. Kan det eventuelt være en mulighet å ringe/maile Asiana? Eller er eneste håpet vårt oppgradering ved innsjekk på KIX?
Jeg har inntrykk av at dette ikke går, men det skader vel ikke å prøve? Ring til både Tallinn/SAS og Asiana og rapporter tilbake til oss om resultatet Hvis det ikke går er det vel lurt i fremtiden å fjerne søk i EF etter at reisen er påbegynt. Alltid irriterende å få sånne varsler etter at det er for sent. Litt i samme gate som å fortsette å søke på f.eks. hotellrom etter at man allerede har booket er non-refundable hotellrom for reisen..
Har forsøkt å sende en mail til Asiana, så får vi se Etter å ha klart meg uten expertflyer i noen uker tok abstinensene overhånd og da jeg tegnet nytt medlemskap i dag tikket altså denne varselen inn... Uforskyldt, med andre ord.
Gitt at jeg 330 dager før avreise ønsker å sikre meg en tur på CPH-SIN-AKL, men ingen aktuell retur foreligger grunnet >330 dager frem i tid. Kan jeg enten: A) Booke kun utreise CPH-SIN-AKL med CT og supplere med retur senere, eller B) Booke en random tur fra NZ/Aus til Europa med nevnte CPH-SIN-AKL som «retur» for så å gjøre den om til utreise når jeg har en egnet retur for hånd?
Fikk svar fra Asiana nå. De kan ikke endre billetter utstedt av et annet selskap og ber meg kontakte SAS. Hva er det beste nummeret å ringe SAS på fra utlandet?
Såvidt jeg forsto da jeg ringte Tallinn og sjekket dette så er det svært vanskelig (usikker på om det var umulig) å få bonusbilletter med AI fra India til Male. Vi endte opp med SIN-MLE i C
Nå ble jeg nysgjerrig. Hvorfor mener du dette? Retur via BKK med First class lounge og TG F i A380 er da et svært attraktivt alternativ spør du meg...
Du kan ev. også lete etter LHR - BKK, CDG - BKK eller MUC-BKK hos TG på utreisen. Alle disse tror jeg det er en rimelig sjanse for å finne F billetter på. Til SIN er det derimot etter min erfaring vanskelig, om du ikke skulle finne CPH-SIN i SQ F (men det antar jeg du har sjekket allerede?)
Jeg tror sjansen for å finne FRA-SIN i LH F er liten. Du kan jo beholde ruta som den er, men bare rett og slett kutte biten mellom SIN og DPS. Om du ikke finner bonusbilletter SIN-MLE kan du jo som du sier booke selv. SQ er vel en del dyrere, men da tjener du til gjengjeld opp bonuspoeng også. Jeg er forøvrig helt enig med deg i å beholde returen via BKK
Absolutt, men virker vanskelig med *A-connection MLE-BKK. Hvis du for øvrig leser hele innlegget mitt ser du at det er editert med en betraktning om å beholde TG F på hjemreisen
Hei! Skal reise FRO-SIN i feb 19.Utreise etter fredag lunch og ankomst SIN senest søndag ettermiddag. Retur er ikke bestemt, men vil være fra SIN, BKK eller HKT. Fra de to sistnevnte tenker jeg mer eller mindre direkte da jeg med disse alternativene vil ha kort tid fra jeg er flygedyktig etter dykking og til jeg må være tilbake på jobb, men fra SIN kan det gjerne være er mer spennende routing, da jeg er mer fleksibel. Status er i all hovedsak opptjent på segmenter hos WF, så har nå ikke mer enn ca 120k poeng, men saldoen øker jevnt og trutt. Har forholdsvis nylig skaffet meg AmEx og vil ikke opptjene CT før sent i 2018. Var på nippet til kontakte SAS og forsøke å booke, men tenkte jeg kunne poste her først, og kanskje få noen tips og innspill til spennende routinger etc. Så hva tenker dere?
Det er jo ikke tvil om at en CT forbedrer turøkonomien betraktelig. Februar kan jo heller ikke være den vanskeligste måneden å booke en bra reise, så jeg tror jeg ville ventet med booking til CT er i boks. Så kan du samtidig skaffe deg trumf og shell mc og sikre deg 190k og reise på First Jeg ville da fulgt følgende alternativer til/fra SIN: SQ F CPH-SIN LH F FRA-SIN Og følgende til/fra BKK: LH F FRA-BKK TG F FRA/MUC/LHR/CDG-BKK I tillegg har du jo flust av andre alternativer med mellomlanding i Asia, f.eks. OZ F FRA-ICN og LH F FRA/MUC-HND/ICN/PEK/HKG/BOM/BLE/PVG... Og sikkert flere Selv tror jeg at jeg ville forsøkt LH F FRA-SIN ut med FCT i Frankfurt, og SQ F SIN-CPH på returen. Men har jo forstått at andre her inne foretrekker flest mulig segmenter på turen
Hei Har kommet inn på skole til høsten og blir fulltid student med full lønn vedsiden av, men skal selge bolig i nov/des og flytte inn i noe større og bør i grunn få lagt av så mye penger som mulig. Brenner inne med 350 000 poeng og en CT som går ut nå i år + at jeg får CT som gjelder til neste år nå straks. Jeg å madammen kunne tenkt oss en liten ferietur mot høsten, må skrinlegge planene til Australia inntil videre pga situasjonen. Noen som har forslag til en CT tur som ikke svir av alle poengene slik at vi har nok til Australia til neste år, samt at evt destinasjon ikke koster skjorta, som feks Maldivene gjør... Tenker å være bort ca 7-10 dager bare
Kommer vel ann på hva dere foretrekker? By eller strand f.eks? Er jo flere som drar til Tokyo om dagen, eller så kan jeg anbefale noe annet som f.eks. Seoul? Er jo grei tilgjengelighet med LH F til HND eller OZ F til ICN? Så svir du av 190k poeng..Om dere vil fly F til asia, så kan det jo være greit å fly C også?
C går helt fint ja, tenkte F til Australia til neste år. Drar vel inn 100-150k nye poeng frem til neste år. Men er vel primært strand livet vi vil oppleve
Tok noen kjappe søk i EF i midten av september. Vet ikke hvilken "vei" dere ønsker å reise, men fant endel ledighet med C på strekker med LH C FRA-MIA, FRA-MEX, FRA-SIN Samt Thai på f.eks. MUC-BKK. Her er det også mer ledighet på F, samt mye i klasse C