Takk til @Tpeg og @artanis. Jeg er meget interessert i tur til Auckland. Nå forsøker jeg å finne ut hvor vidt jeg klarer å sy sammen følgende tur med avreise slutten av 2018/tidlig 2019: OSL->FRA (LH, Biz) FRA -> HND (NH/LH, F) HND -> SIN (SQ, F) SIN -> AKL (SQ, F) AKL -> SYD (NZ, Biz) SYD -> BKK (TG, F) BKK -> FRA (LH/TG, F) FRA -> OSL (LH, Biz) Har noen forresten erfaring med SQ i F fra HND til SIN? Magefølelsen min sier denne kan være vanskelig å finne ledig plass i denne strekningen.
Jeg ringte inn idag og spurte om HND-SIN i SQ F i november. Selv om Expertflyer viste F4 var det ingen tilgjengelighet utover økonomiseter rundt den aktuelle datoen. Fikk heldigvis SQ F på returen til CPH Et alternativ til SQ kan være NH i C som flyr 787-9. Her er det god tilgjengelighet på 1 sete, men det ser ut som de som regel slipper 2-4 seter nærmere avreise.
En tidligere post nevner double open jaw. Noen som har erfaring med at det har gått igjennom? Ser at det spekuleres i at avstanden mellom begge "ender" er kort. @Are, hva tror du? F.eks OSL-BKK, retur XXX (Kambodsja,Vietnam etc) -KRS
Har det samme problemet. Flyr NH øko mellom HND-SIN, selv om hele C kabinen er ledig. Satser på det slippes to seter nærmere avreise. SQ passet ikke med tidspunktene mine, men hadde heller ingen ledige seter i C.
Det er det jeg er litt redd for, at det er vanskelig å få booket i F i SQ mellom HND og SIN. NH i Biz i 787-9 er heller ingen dårlig alternativ. Hvis det også er vanskelig å få til, så vil jeg vurdere alternative ruter.
På returen har vi KIX-GMP Eco kl. 11:10-13:00 og ICN-FRA First neste dag kl. 12. Nå har det åpnet seg to seter på KIX-ICN kl. 10:50-12:40. Burde vi bytte over for å få sjekket bagasjen hele veien? Det som teller imot er jo at vi får en enda lengre vei inn til byen (øker vel med 45 min), men slipper jo å hente ut bagasjen da...
Jeg gikk for en endring jeg. 300 SEK mot at vi slipper å vente på bagasje på GMP og gjennomføre ny innsjekking på ICN. Rundt 45 min ekstra reisetid, men 20 min spises jo opp av at vi lander tidligere og de siste 25 min hentes vel fort ut på at vi slipper å vente på bagasje
Burde gå bra. Det er jo litt forskjellig hva som godtas og ikke, men burde gå fint med både enkel og dobbel open-jaw. Dette er en no-brainer etter min mening.. Går jo fort 45 minutter bare for å vente på bagasje...
Hva tror dere om muligheten for å booke SQ Biz i Juli til Asia med Eb? Vi lurte på en tur til Singapore, Balia, Kuala Lumper eller områdene rundt. Tenkte jeg skulle ringe 2 mai. det er vel stengt i morra
Når man har OZ KIX-ICN Eco og OZ ICN-FRA First, er det da større sannsynlighet for å få upgrade til Biz på KIX-ICN ved henvendelse i skranken på KIX dersom det er noe ledig?
Er vel i underkant av 2t, så overlever Men det er i gaten man forhører seg om slikt, eller ved innsjekking?
Hadde det vært sas hadde jeg sagt alle 3. Men har lite data å gå på når det gjelder OZ. Star G vill jeg tro hjelper positivt på.
Kan svare meg selv på denne. Det var ikke noe problem. Fikk booket to billetter til familien og jeg kjøper selv for å få inn litt grunnpoeng. Bookingen gikk litt fort og glemte og si at den ene billetten var til et barn (5 år). Har det noe å si?
Tre/(vart vist fire) kjappe spørsmål: - Veit det er mange som har fått tak i Biz Billetter til USA for drøye 10k. Når kjøper de desse og gjeld dei LAX og MIA? (Då tenker eg på TAP) - Er det mogleg å få tak i C og Plus award billetter med SAS i slutten av Juni/starten av Juli til USA/Asia, eller er dette total black outs? - Og finnes det nokon gode reiseruter som makser ut flyselskap og flyvninger for til dømes MIA eller LAX? Og gjelder med booking av CT? Då i C eller eventuelt F? - Og er dei beste selskapa i C til USA er?
Noen med abo. på EF eller KVS og har mulighet til å sjekke om det er 2 stk. ledig i F på følgende to flighter: SQ351 den 7/9, CPH - SIN (er vel kun Tallin som kan si 100% om det er ledig, men EF / KVS gir vel et inntrykk?) OZ541 den 16/9, ICN - FRA Takk!
SQ351 har 4 ledige F den 7. september. F4 fra CPH bruker ofte å bety at du får bokket den hos Tallin.