Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,800
    Likes mottatt:
    21,907
    Bonuspoeng:
    293
    Skal til Tokyo i september (6-16/9) og er veldig fornøyd med utreisen (SQ C CPH-SIN-NRT).

    Men hjemreisen er jeg ikke fornøyd med:
    15/9: NRT-ICN / Asiana Business (A330-300) 19:25-22:05
    16/9: ICN-FRA / Asiana Business (A380-800) 12:00-16:30
    16/9: FRA-CPH / SAS Business (A320) 20:30-21:50
    16/9: CPH-OSL / SAS Business (B737-800) 22:55-00:05 (17/9)

    Veldig fornøyd med A380 ICN-FRA og sen avreise fra NRT men problemet er siste biten FRA-OSL.
    For det første må vi via CPH og for det andre lander vi ikke på OSL før 00:05 på natt til mandag. Har ikke turt å si det til kona ennå..

    Jeg har forsøkt å ringe CT-telefonen for å finne andre muligheter på hjemreisen men de finner ingen gode løsninger. Jeg finner ikke noe selv på united.com heller..

    Nå er det jo ganske lenge til avreise. Er det noen som har erfaring med at dette kan løse seg nærmere avreise eller bør jeg ringe CT-telefonen en gang i uken for å spørre?
     
  2. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,916
    Likes mottatt:
    8,592
    Bonuspoeng:
    183
    https://www.google.no/flights/#flt=...OK;e:1;s:1;a:STAR_ALLIANCE;so:4;sd:1;t:f;tt:o

    Ser ikke ut som du har mange muligheter iallefall om du vil ha FRA-OSL direkte - eneste direkte etter du ankommer FRA er LH 864 men denne går ikke før 21:00 - og ankommer 22:50 det kan godt hende det blir sluppet billetter her, ville satt opp varsel i Experflyer om det var veldig viktig for deg.

    Det er jo muligheter med flere mellomlandinger, f.eks FRA-VIE-OSL som også lander 22:50, utover det er det lite fornuftige routinger - ser egentlig ut som den routingen du har er av de beste alternativene tilgjenglig..
     
  3. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,173
    Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Har akkurat samme «utfordring». Alternativene er LH-flighten som nevnes eller Austrian via Wien. Da er du hjemme en drøy time tidligere. Har selv slått meg til ro med SAS via CPH.
     
  4. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,916
    Likes mottatt:
    8,592
    Bonuspoeng:
    183
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,358
    Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville heller tatt VIE med OS enn CPH med SK for å være ærlig..

    Ville tatt det meste av C over SK i Europa....

    Men husk at om du finner LH F på returen finner du som regel også LH C direkte. Takket være disse "married segments".
     
  6. SuperVC10

    SuperVC10 Medlem

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    242
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg fløy OZ ICN-FRA for en uke siden. Var i utg.pkt. nødt til å vente til dagen etter for å fly SAS FRA-OSL. Åpnet seg derimot plasser med LH864 kl. 21, samme dag, noen uker før avreise. Så dette er i alle fall en mulighet, hvor stor sjansen er aner jeg ikke.
     
    indahla liker dette
  7. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,173
    Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Blir spennende å se om det løser seg for oss også da :) Burde kanskje ikke ha stoppet expertflyer-abonnementet mitt likevel da...
     
  8. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Så det er noe positivt med det?:p
     
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,358
    Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp, utrolig nok :)
     
  10. Fiskefjes

    Fiskefjes Nytt Medlem

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    13
    Hei alle feiende flotte og kunnskapsrike IF-medlemmer. Skal ringe Tallinn for første gang i morgen og har et par spørsmål i den forbindelse.

    1. CT står i min reisekompanjongs navn, er det uproblematisk at jeg ringer og tar bookingen, eller må vedkommende som har CT i sitt navn ringe?

    2. Turen går over dammen til the deep south i USA og en liten roadtrip i sørstatene. Skal til ATL, og etter endel søking har jeg funnet to spisbare alternativer på veien ned.

    * OSL-LHR-YYZ-ATL - SK C på første leg - AC 777-300ER C på andre leg, AC økonomi på siste leg (kun 2 timers tur)

    * OSL-AMS-IAD-ATL - SK C på første leg - UA Polaris C på andre leg i en 767-300 (retrofitted til 2-1-2 config) - United "first" på siste leg.

    -

    Returen blir med LH i C direkte fra ATL til FRA og derfra til Oslo. Om det skulle poppe opp noe F-muligheter nærmere avreise er det selvsagt også høyaktuelt.

    Mener å ha lest mye stygt om United på forumet her, men "nye" polaris (om enn bare retrofit) er vel kanskje ikke så galt?

    Setter pris på alle konstruktive (og destruktive) innspill :)
     
  11. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    748
    Bonuspoeng:
    93
    I forhold til spørsmål 1 er det uproblematisk at du ringer inn på vegne av CT-eier, men pass på at du har din kompanjongs pin-kode for/fra SAS og hans AmEx-kort med sikkerhetskode. Begge deler vil bli etterspurt.
     
    Fiskefjes liker dette
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,358
    Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Nye retrofit polaris er nok meget bra. Men merk at de aller fleste fly et akkurat som før, men de kaller det for polaris.
    Det er det fortsatt 2+4+2 i business.
    Sist jeg sjekket var det ingen ny polaris til Europa. Og av de som finnes var det kun SFO-TPE med ledig award.
     
  13. Fiskefjes

    Fiskefjes Nytt Medlem

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    13
    Takk Are.

    Etter min research ser det ut som alle 777-200 litt frem i tid mellom Europa og US fortsatt kjører 2-4-2 config, mens 767-300 har kommet godt på vei med retrofit.

    Kabinen på flighten jeg har pekt meg ut ser ut som på vedlagte bilde.

    http://view.ceros.com/united/polaris-tracker-desktop-4/p/3

    Stemmer vel også bra med det som kommer fram her, skal være mye i boks innen 2018 på denne flytypen. Etter hva jeg har lest meg opp til får ikke retrofit-flyene helt samme config som på de nye 777-300ER.

    Vil nødig ende opp i 2-4-2, men dette ser da "safe" ut?
     

    Attached Files:

  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,358
    Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er vel ikke nevneverdig safe..
    De nye har 1+1+1 på 767. Dette er gamle seter.

    [​IMG]
    1+1+1 (kilde)

    De game ser slik ut
    [​IMG]
    2+1+2 (kilde)

    Jeg ville gått langt for å unngå United C med mindre jeg fikk ny kabin. Veldig langt faktisk..
    Finnes det ingen andre muligheter for dere?
    Swiss? Austrlan? TAP? SAS? Sykkel?
     
    Kalsnes and morradi like this.
  15. Fiskefjes

    Fiskefjes Nytt Medlem

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    13
    Oi, takk Are!

    Det der er uaktuelt å bruke en hardt opparbeidet CT på...

    Da søker jeg litt mer, og går evt for alternativet med Air Canada via LHR som jeg beskrev litt høyere opp om jeg ikke finner noe annet.

    Fant også en annen AC-rute via CPH og Montreal, men den var med Airbus som etter hva jeg har gjort av research forstår har litt utdaterte seter...
     
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,358
    Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Hva med turkish airlines?
     
  17. Fiskefjes

    Fiskefjes Nytt Medlem

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    13
    Turkish var intet dumt forslag, var ikke klar over at de hadde direkterute til ATL. Dessverre ikke noe tilgjengelig på angitte datoer...
     
  18. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,358
    Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Prøv en annen by i USA og så derfra med TK til ATL.
    Jeg hadde valgt Turkish over United uten tvil, med mindre det dukker opp ny polaris vel og merke.
     
  19. Akhtarwakas

    Akhtarwakas Medlem

    Innlegg:
    219
    Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Kan jeg få hjelp til å lage en rute i høstferien 30sep til 6oct til maldivene. Ønsker 1 class og vil ikke lande i India.
     
  20. Akhtarwakas

    Akhtarwakas Medlem

    Innlegg:
    219
    Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Fant denne på finn:
    21:55
    28. sep.
    Avgang fra Frankfurt Airport
    Frankfurt, Tyskland
    [​IMG]
    Lufthansa


    lh778
    12t 20m
    16:15
    29. sep.
    Ankomst på Singapore Changi
    Singapore, Singapore
    Bytt fly
    4t 30m
    20:45
    29. sep.
    Avgang fra Singapore Changi
    Singapore, Singapore
    [​IMG]
    Singapore Airlines


    sq452
    4t 25m
    22:10
    29. sep.
    Ankomst på Male Intl
    Male, Maldivene
     
    Xflipper liker dette

Del denne siden