Det er det som er poenget. Når du er i C er det samlebånd med mat og drikke. Når du er i F får du det når du vil ha det. Det er forskjellen mellom C og F.
Takk, da tenker jeg det blir å beholde den OZ-flighten jeg har. Får en raskere hjemreise også, men det betyr jo som kjent ikke noe her haha.
Heihei, det er ett år siden forrige gang jeg søkte rundt etter plasser, men de andre gangene jeg har sett etter ledige seter har stort sett Thai hatt ledige plasser hver eneste dag. Når jeg prøver å lete nå på våren finner jeg INGENTING (nesten hvertfall). Det jeg syntes er merkelig er at mange av flightene TYO-BKK ikke dukker opp på expertflyer engang. Og da mener jeg ikke at det ikke står tilgjengelige seter, men at expertflyer flyer kun viser tilgjengeligheten på ukurante flyvninger. Syntes det er mildt sagt frustrerende. Har noen vært borti noe lignende? Prøver å få reist i midten av mars.
Hvordan kommer to personer seg jorden rundt på poeng om dagen? To enveis CT, to t/r CT, CT + SAS Premium? Og hvor mange legs kan man ha på en enveis CT? Reglene sier ikke noe annet enn maks 8 på en t/r.
Jeg kan fortsette å skrive til meg selv jeg CT-turen min har som kjent fått en knekk i dag, så jeg ser på alternativer. Hva hadde dere valgt av SIN-BKK-ICN med SQ C A333 og TG C A359 og SIN-CGK-ICN med SQ F B773 og OZ C A333? Førstnevnte gir 2,5 i SQ C og 5,5 time i TG C på A350 med 1-2-1. Sistnevnte gir nesten to timer i SQ F og 7 timer i OZ C med 2-2-2. Jeg reiser alene og verdsetter enkeltseter.. Denne turen gir desverre bare 3 timer i Private Room.
Om eg hadde hatt sjans å oppleve SQ F, hadde eg gått for den. Om det så var Bergen-Stavanger utan Private Room.
Har fått booket CT til Vietnam via Seoul på hjemturen til senhøsten. Nå som Thai har hatt equipment change, røyk førsteklasse mulighetene mellom BKK og ICN inntil videre. Ville dere tatt Asiana C i B747 direkte fra Vietnam til ICN og betale $100 per pers for å sitte i Firstkabin med C service (C setene er ikke lie-flat), eller dra via Bangkok og Thai C på A350 til ICN? Dersom Thai skulle bytte fly igjen prøver jeg selvsagt å få til F.
Stemmer det at det er 50 000 i C mellom AUS og NZ? Nokon som aner kva avgifter ligg på der? Står $100 på united
Antakeligvis er det rundt 3000kr tur/retur som overalt ellers. Det er egentlig ganske drepende at det er 116€ i fuel hver vei uansett.. Vi betalte 116kr per billett for ROR-GUM-PNI før denne endringen..
Er det noe regelmessighet i når SAS legger ut bonusbilletter i biz? Type 12 mnd før, 3 mnd før, 14 dager før? Eller er det helt random?
Da er tiden kommet for mitt første forsøk på booking av tur på første klasse. Jeg er godt gift og fruen ser verdien i lange flyturer med champagne, god beinplass og framifrå service. Premissene: Avreise OSL To PAX Destinasjon Tokyo med to/tre kvelder der TMellom 20. oktober og 20 desember, inkludert lørdag-søndag. Så mange legs som mulig i F Ikke connection som er så lang at den krever hotellovernatting, men gjerne en halv dag i lounge. Jeg har begynt å kikke på united for å forberede telefon til Tallinn. Spørsmålene Anbefalt rute for å finne mest F Er det noe jeg kan gjøre med tanke på valg av dag/tid/ruting for å makse sannsynligheten for ledig LH F ut med FCT?
Forresten, når jeg kikker på united.com, så er det "First Saver Award" jeg er på jakt etter? Og hvorfor er det tilsynelatende trivielt å finne plasser på første klasse med LH i november?
Har du sett! Når eg har OSL som avreiseflyplass og søkjer fram til ein F-destinasjon finn eg bonusbillettar i F med Lufthansa. Eksempel EZE til sommaren. Her må planleggjinga av sommaren framskundast.
Nå har jeg ikke noen master i bonusbilletter, men de gangene jeg har søkt har det vært business mellom MUC og FRA, og det finnes vel således ikke First på denne ruten. Muligens en glipp i hele systemet?