Dette er ikke bare banning i kirka. Det er omtrent som å forsøke og snike seg inn i Peterkirken iført burka.
@Langtransport Den kommentaren er å være frekk. Du spør på et forum der heltene alltid flyr via ett eller annet. Det å ønske en direkterute for å komme raskt frem er egentlig bare rart. Men jeg tolker deg dit at du fremdeles er ung og ikke utreist. Gled deg til du blir ordentlig voksen og har 240 000 poeng + CT, voksne unger og flott kone. Hva gjør du da? Korteste vei til Tokyo? Nei, da finner du F-segmenter som tar deg jorda rundt og drikker beste champagne, bor på de fineste hotell og humrer over de som ønsker å komme fort frem.
Det var en kommentar med "tongue in cheek", full respekt til deg og dere som tenker slik og har nok poeng til å utnytte det til fulle. Jeg har bare 10-12 dager i November tilgjengelig i år og etter denne dagen med søking på United synes jeg mye ser ut til å gå med på reisen. For oss var målet det viktigste. Det tikker vel inn en ny CT billett i neste måned, så får vi se hva den kan brukes til med litt bedre planlegging
Sett vekk frå faktaopplysningar må du ikkje ta noko av det som blir sagt her inne på alvor. Edit: Ja, det var fakta og så denne posten...
Naa.. Foretrekker bonushypotermi som en direkte motsetning til bonusfeber. En lidelse som medfører at man gjerne velger "rasjonelt og fornuftig" , eksempelvis direkte med selskap som ikke gir poeng i motsetning til alternativene hvor man kan fly betydelig mer komfortable og marginale omveier og sope inn poeng..
Får jeg poeng for å benytte EB poeng f eks på Lufthansa ? Nå ble jeg jo litt hekta på den United siden, og satt opp en rute som så bra ut, MEN jeg har bare en time i FRA mellom landing fra OSL og avgang til NRT. Er det nok tid ? (sikkert ikke rette tråden å spørre i men...)
Det er nok lite tid til lounge, men det er lovlig tid så de vil gjøre det de kan for å hjelpe deg. I verste tilfelle booke deg om til et annet fly om du ikke rekker det.
Hei! Er følgende rute lov? OSL-CDG-BKK-KBV KBV-BKK-NRT 20 timer i Tokyo og videre fra HND-PEK-FRA-OSL Regnes det som 8 eller 9 segmenter når man bytter flyplass i Tokyo?
Du kan ikke ha 2 transitstopp i tredjesone: Du må velge mellom HND eller PEK. Det regnes ikke noen flere segmenter ved bytte HND/NRT, men du har allerede 9 i den foreslåtte bookingen din. Forandre retur til: KBV-BKK-HND-FRA-OSL eller KBV-BKK-PEK-FRA-OSL ev KBV-BKK-ICN-FRA-OSL De er gyldige. Edit: Ser også at EVA Air flyr fra KVB til Taiwan.
Vet ikke om dette er rette tråden å spørre i men prøver. Må man vite eksakt rute før man ringer til CT telefonen? eller kan man la de søke og se hva de finner? Jeg har forsøkt å finne reise til Hawaii i perioden jan/feb, men finner ikke noen mellomlandinger som har C på siste strekk Har søkt på masse forskjellig, som feks. ORD, DEN, IAH, LAX, EWR, SFO, ICN, HND, NRT, YVR, YYZ men finner ikke noe i C Vi er 3 pax (Jeg, kona og minstemann) og det gjør vel det hele vanskeligere, men finner C til alle disse flyplassene... Kanskje vi får revurdere reisemål, eller kan det være at det legges ut mer seter, eller at CT telefonen finner seter i C?
Det skader ikke å prøve i alle fall. Sist jeg var i kontakt med de så fant de i alle fall alternativer som jeg ikke fant selv. Men Hawaii er vel i utgangspunktet ett av de verre reisemålene å finne tre seter i C på. Alternativt må dere bare satse på å komme så langt som mulig i C (vestkysten) og så reise videre i økonomi. Vi gjorde dette selv når vi var på Hawaii for noen år siden og fikk da tilbud om oppgradering til domestic First (C) for en ok pris, både på avreisen fra SF og på returen fra Hawaii. Det ble i alle fall en ok løsning for oss. Og booker dere nå, med tur/retur vestkysten - Hawaii i økonomi, så kan det jo være at det blir sluppet flere seter i C senere som dere da kan booke om til.
Noen andre som ikke finner OZ F fra Munchen eller Frankfurt lenger? Har prøvd vilkårlige datoer, men dukker bare opp med Air China i F...
De flyr ikke fra MUC. Mistenker at det er nesten utplukket fra FRA. Har ikke funnet særlig fra FRA og når jeg spurte her inne så var det en lang rekke IF-ere som hadde booket allerede
En liten update. Fikk booket følgende tur nå: OSL-FRA biz FRA-PEK first (air china - satser på LH slipper to billetter....) PEK-HND biz (ANA) NRT-BKK biz (Thai) BKK-Koh Samui økonomi Koh Samui-BKK biz BKK-CDG first (Thai) CDG-FRA biz FRA-OSL biz 22-23 timer i Tokyo og Bangkok, og 9 dager på Koh Samui. Tok litt tid å forklare/overtale madamen til hvorfor denne omveien til Koh Samui, men hun er veldig med nå
Her klarte du to stopp i transit sone, imponerende! Og ikke minst 9 legs. Gikk det uproblematisk å booke?