Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. TJT

    TJT Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Tusen takk for raskt svar Are.

    Ja tenkte å booke billetten til sønnen (3 år) seperat.
     
  2. Lnbre

    Lnbre Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    4,666
    Bonuspoeng:
    93
    Ble anbefalt å legge dette spørsmålet her:
    Jeg holder på å planlegge min første CT-tur, men er noe usikker på reglene. Planen er å reise til Cusco i Peru i business.
    Er det da mulig med følgende rute:
    Svg-lhr-bog-cuz-bog-pty-lax-arn-svg?
    Jeg har funnet tilgjengelige billetter, men usikker på sonereglene.
    Planen var under24timer-stopp både i Bogota og Panama på hjemveien. Mulig? Hvis ikke mulig får vi droppe Panama.
    Evt andre gode tips for retur fra Cusco? Jeg vil gjerne ha noen timer i Bogota for å rekke å få se litt av byen.
     
  3. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    Så vidt jeg vet kan du kun ha en mellomlanding (under 24 timer) i transittsonen, så PTY eller LAX må bort.:oops:

    Forøvrig en kul rute!:)
     
  4. Lnbre

    Lnbre Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    4,666
    Bonuspoeng:
    93
    Takker for svar. Da må nok PTY bort.
     
  5. Pyro

    Pyro Aktivt Medlem

    Innlegg:
    279
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Hei. Planlegger å bruke en companion Ticket og bonuspoeng for en tur retur Australia (Sydney) for meg og dama. Noen som har innspill til anbefalt rute og selskap? Tenker å prøve å kjøre business for første gang...
     
  6. mrhermano

    mrhermano Medlem

    Innlegg:
    120
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    28
    Hvis du vil reise i Biz til Sydney blir fort Thai ditt beste alternativ. OSL-BKK-SYD
     
  7. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    OSL-FRA-ICN-SYD er et alternativ med Asiana. OSL-CPH-NRT-SYD med SAS og ANA...
    Du kan sjonglere litt ulike flyselskap om du ønsker det, Evt er som nevnt over raskeste rute via BKK.
     
    Are liker dette
  8. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Du får finne en dato og se hvilke alternativer du finner. Hadde prøvd til det ytterste å finne fire forskjellige Longhaul produkter. Og kjørt EVA, ANA, Swis om du finner noe ledig. Det er nesten bare å søke. TYO, BKK, HKG, TPE og SIN kan være flyplasser du leter opp og husk at du har kun et stop i Asia og må fly videre fra sammeflyplass.
     
    Are liker dette
  9. Pyro

    Pyro Aktivt Medlem

    Innlegg:
    279
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Tusen takk for raske svar! Fruen er nok mest gira på kortest mulig og tanken er å ikke fortelle henne om at jeg har oppgradert fra økonomi til Business før vi er på flyet :)

    Vi er veldig flexi på tidspunkt, når jeg sjekker via expedia for å se hvem som flyr fornuftige ruter får jeg opp disse 2 f.eks, alt i Business.

    1. OSL-BKK-SYD (777-300 fra OSL og 747-400 fra BKK) med Thai
    2. OSL-LHT-SIN-SYD (777-800 fra OSL og A380-800 fra LHR og 777-300ER fra SIN) med Sas/Singapore Airlines
    Jeg klarer ikke helt å få opp alternativene dere viser til i søkefunksjonene.

    1. Hvordan kan jeg sjekke opp de dere foreslo via Japan f.eks?
    2.Fruen vil helst reise kortest mulig. Så jeg trenger også gode forslag på forklaring på hvorfor vi skal velge en lengre rute enn via BKK :)
    3. Hvordan kan jeg sjekke hva som er tilgjengelig av billetter?
    4. Kan Thai sin business anbefales?
     
  10. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    Hei Pyro.

    Når du leter etter ruter til bestemte reisemål med CT, er det alltid lurt å bruke united.com for å finne award tickets. Og når du søker bør du lete etter enkeltstrekninger. Feks: Når du skal til Sydney bør lete etter direkteruter mellom de største hubene i Europa og Asia. Frankfurt har stort rutenett for *A, og der vil du finne C til en eller annen hub i Asia som igjen har direkte rute til Sydney.

    Det er foreslått Thai som letteste ruting, og det holder jeg med i. Det kan fort bli noen timer i Bankok, men det løses med champagne og mat.
     
    Pyro liker dette
  11. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Som Edin@ sier hjelper lite å se hvem flyr hvor. Bruk United.com å se hva som faktisk er ledig. Sitter med inntrykk at mange tror dette er som å bestille hvilken som helst billett og at det kun er å finne ut hvem man vil fly med og hvor.
    BKK er direkte, trodde både Lufthansa, Thai og EVA fly der. Swis flyr til HKG og Tyrkish til SIN. Det letteste er som sagt finn en perioden du vil reise så ser du hvilke alternativ du har.
     
    Pyro liker dette
  12. napue

    napue Nytt Medlem

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Ikke så mye å skryte av de business class loungene i BKK. Men det er bare min mening. Har man mange timer i BKK kan det jo være ok å ta seg en tur inn til byen.
     
  13. Lnbre

    Lnbre Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    4,666
    Bonuspoeng:
    93
    Takker for kjappe svar på forrice spørsmål.
    Men straks jeg kuttet PTY, begrenset mulighetene seg fra Bogota veldig.
    Har nå booket en CT-billet i business SVG-LHR-BOG-CUZ, med samme retur. Men fikk bare 3 timer stopp i Bogota. Kanskje nok tid til et stempel i passet (?), men ikke nok til å se litt av byen, dessverre.
    Håper å finne en annen returrute etterhvert. Har sjekket både via Quoto, Lima og Rio de Janeiro uten særlig hell. Tar gjerne imot tips.
     
  14. knutfin

    knutfin Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Dette er antagelig svart på tidligere, men klarer ikke finne det så here we go:

    Har etterhvert spart opp nok EB-poeng til tur i C, og vil jo utnytte det til det fulle. Ser en del av dere har flakset rundt i Asia på samme award-billett, og jeg lurer på hva som er reglene for dette. Er det mest mulig direkte ála AAdvantage eller må det bare være i samme sone? Og så var det dette med stopover, er det lov med stopover på over 24t en av veiene? (Er ikke definisjonen på en stopover en mellomlanding på over 24t?)

    Merk: Dette er ikke med CT

    Edit: kom over denne siden på sas.no.
    Her står jo alt jeg har lurt på, men finner den kun via søk i Google så enten har jeg oversett den, eller så har SAS gjemt den for meg. Lar spm stå læl, om andre lurer.
     
    Last edited: 12. juli 2017
  15. Kerguelen

    Kerguelen Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei, Bestilte hotell gjennom SAS/ hotels.com tidligere iår (før 4. april) under trippelbonuskampanjen. Har ikke fått EBPoeng ennå, SAS henviser til hotellet/ hotels.com, men disse henviser bare tilbake til SAS. Har ikke funnet noen i SAS som kan hjelpe meg (chat, hjemmeside). Føles som å snakke til en vegg.. Skuffet over at det er såpass vanskelig å finne noen i SAS-systemet som kan hjelpe, kampanjen ble jo markedsført av og bestilt gjennom SAS. Noen som har forslag til hvordan jeg kan gå videre/ hvem jeg kan kontakte?
     
  16. Lnbre

    Lnbre Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    4,666
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har flere bestillinger gjennom SAS/hotels.com, både gjennomførte og fremtidige overnattinger. Først i juni fikk jeg poeng for en overnatting i Brussel i januar (!!!), resten (mai og juni) har jeg ennå ikke fått poeng for. Satser på at poengene kommer, og at det bare tar tid.
     
    Kerguelen liker dette
  17. Ludo1000

    Ludo1000 Medlem

    Innlegg:
    75
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Ser på muligheten for en 3 ukers tur til Australia fra ca 20 desember. Har tenkt å ankomme til Sydney og ha avreise fra samme sted, men ingen nødvendighet. Men ønsker å reise business for å gjøre turen så komfortabel som mulig. Har ca 50000+ eurobonuspoeng som jeg kan bruke om dette kan kombineres med å betale med penger. Prøver å søke på flybilletter men er ikke sikker på at det jeg finner er det "optimale" valget. Jeg er EBG om det har betydning. Noen som kan bidra med gode råd slik at jeg kommer på rett spor? På forhand takk.
     
  18. joaenzo

    joaenzo Medlem

    Innlegg:
    62
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Når jeg skal bestille en CT tur, kan jeg bruke min Kone sine poeng også da? Eller må jeg overføre disse til meg?
     
  19. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan "kjøpe" dem fra henne ja.
     
    joaenzo liker dette
  20. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Book for eksempel din reise med Thai i økonomi, og oppgrader for poeng. Det koster deg dog 50k for ett segment (OSL-BKK)

    https://www.flysas.com/en/eurobonus/spend-points/seat-upgrade/
     

Del denne siden