Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

1. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,008
    Bonuspoeng:
    183
    Det kommer an på hvordan du har brukt bonuspoengene. Om det er en "Best pris" (altså bare bonuspoeng) får du verken poeng eller legs. Om du har valgt en "Best tilgjengelighet" (poeng + penger) skal du i alle fall ha bonuspoeng. Usikker på legs, men jeg ville jo trodd du får det også

Xflipper liker dette
  2. thue

thue Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Har kun brukt "best pris", mao kun poeng.

Noen som kan bekrefte hvordan det fungerer med poeng OG penger?

3. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,008
    Bonuspoeng:
    183
    Når jeg gjør et prøvesøk får jeg opp følgende:
    Bonus.jpg
    Kan vel vanskelig tolkes anderledes enn at du da får legs også

thue liker dette
  4. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp.
    Du får både segment og poeng.
    Var dette jeg gjorde engang for å sikre første gullkort litt fortere..
    OSL-BGO-SVG-KRS er vel en helt naturlig måte å komme seg til Sørlandet? :)

thue and Xflipper like this.
  5. thue

thue Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Takk, da var det avklart :)

6. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,932
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har to bonusturer hvor jeg prøver å endre siste leg på vei hjem, men 05400 og Tallinn finner ikke de flightene jeg finner på EF/United/SAS.

Jeg har til og med klart å booke disse flightene på egen hånd, som enkelt-turer via SAS' nye tjeneste for booking av bonusturer på nett. Men på telefon klarer de ikke å finne disse flightene til meg.

Han på 05400 mente at IATA ikke tillot å fly CPH-ARN-OSL i stedet for CPH-OSL på vei hjem fra BOS. Stemmer det? Og hva er i så fall årsaken til det?
    (Jeg har nå over 7 timer på CPH, og ønsker å bytte til CPH-ARN-OSL for å komme tidligere hjem)

Han i Tallinn (og han på 05400) fant ikke direkte FRA-OSL, selv om jeg klarer å booke denne selv.

Er det agentruletten som gjelder?

7. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Skal vel ikke se bort ifra det! Jeg ville hvert fall prøvd flere ganger...

holmen liker dette
  8. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,386
    Bonuspoeng:
    183
    Når jeg booket OSL-FRA-PVG-SIN-MNL så fant Star Alliance Award calendar og United.com flere legs PVG-SIN og SIN-MNL, men agenten fikk ikke opp alle. Det hadde med connection å gjøre, at det var for kort tid i mellom sa hun jeg snakket med på 05400. Kan det være at det er litt for kort tid i mellom flightene...?
    Du må også ringe til 05400 på dagtid når de snakker svensk/norsk, ikke på kveldstid når det er engelsktalende. De fant ingen billetter i det hele tatt og sa at alt var fullt på hver eneste leg jeg ga de....

9. holmen

Likes mottatt:
    63,932
    Bonuspoeng:
    293
    Den ene ville han ikke gi meg fordi det var for kort tid mellom, da hadde jeg en annen flight som går CPH-ARN-OSL 2t 5m etter ankomst fra BOS. Det må da gå?

På FRA-OSL er avgang på direkteflighten 30m senere enn den jeg har via CPH, så det er nok ikke dette som er problemet.

Han på 05400 sa at på det direkte flyet var utsolgt for bonusbilletter, selv om jeg satt og så på sas award-booking at det var 5 ledige billetter. Jeg fikk booket to av dem også..

10. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,386
    Bonuspoeng:
    183
    Merkelig... Jeg fikk ikke PVG-SIN med 2 timer connection, minimum 3 sa hun på 05400... Så endte med 13timer layover så får sett litt av byen...

11. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har vel vært godt over gjennomsnittet aktiv på 05400 i det siste. Dette med at de ikke finner billetter er et merkelig mysterium. Ringer jeg inn på nytt et par ganger er det som regel alltid noen som finner billettene - spesielt hvis de vises på SAS Award.

En gang tidligere i måneden var det en svenske som ikke fant billettene. Så sa han noe om at han hadde glemt å justere en eller annen parameter. Når han gjorde det dukket de opp. Så det virker som om det er noe de kan gjøre i systemene sine som de ikke alltid er klar over. Dette gjaldt OS IAD-VIE-OSL.

I går booket jeg SYD-ICN-FRA-OSL (OZ/OZ/LH). Når agenten skulle finne FRA-OSL var det ikke mulig. Jeg insisterte på at det skulle være 5 ledige seter (følge SAS Award) og ba vedkommende søke opp kun FRA-OSL som separat reise. Da fant han setene, og la til ICN-FRA og SYD-ICN med utgangspunkt i FRA-OSL. Det er altså ett eller annet med rekkefølgen ting tas i. Vet ikke om dette hjelper deg, men kanskje greit å kjenne til.

Are and holmen like this.
  12. holmen

Likes mottatt:
    63,932
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg får ringe igjen i morgen.
    Og kanskje ta ett problem av gangen, de blir litt stresset når det kommer flere på en gang :rolleyes:

13. holmen

Likes mottatt:
    63,932
    Bonuspoeng:
    293
    13 timer er forsåvidt greit i en by man ikke har sett før, men 7 timer på CPH.... Jaja.

14. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,386
    Bonuspoeng:
    183
    Hehe... Gode knackers på brun puben 3 min å gå etter første stop på metroen. Stoppet heter Kastrup:)

holmen liker dette
  15. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,531
    Bonuspoeng:
    113
    Er det vanlig at SAS slipper flere poengbilletter senere når de har oppsett slik som dette? Eller er denne helgen så ofte populær at sjansen er liten for det?
    upload_2018-9-1_19-6-21.png

upload_2018-9-1_19-6-53.png

Ser jo at det ikke er mangel på fly den dagen akkurat...Skal prøve å sende far, onkel og tante på Elton Johns siste konsert, og å sende dem på 6-flyet dagen etter 17. mai har jeg ikke hjerte til, selv om prisen er ok, og 4 timer flight også vil gjøre hele greiene stressende. Tenker å satse på å vente på Black Friday-salget og håpe det dukker opp noe da..

Last edited: 01. sept 2018
  16. sunshine

sunshine Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,750
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har gode reisetips angående reisemål til sommeren? Har CT og 240k poeng. Frøkna er lærer så det passer best med en lang ferie om sommeren.

«Krav» til reisemålet er ekstremt enkle, sommer, varmt, fine strender og avslapping.
    Selve reisen har jeg/vi ett stort ønske om å fly mest mulig F.
    Noen som har vært på Boracay om sommeren for eksempel?

17. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,386
    Bonuspoeng:
    183
    Ville holdt meg unna Boracay / PH om sommeren. Er regn sesong da, men kan jo være heldig å treffe sol på noen av dagene, men om du vil slappe av, nyte kun sol og drinker uten å være bekymret for været ville jeg ikke reist dit

18. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fant denne kjekke "klimaplanleggeren" for Sørøst Asia når jeg drev og planla en reise dit i forrige uke og kanskje du kan få noen tips fra den? I alle fall når det gjelder været da.

Klimaplanlegger-Sørøstasia1.jpg

morradi, Bolle, Pepeu and 17 others like this.
  19. artanis

artanis Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,147
    Bonuspoeng:
    93
    Gikk fra himmel til helvette idag. Fikk telefon ifb. en annen sak jeg hadde på ct bookingen min at Thai har byttet fra 747 til 777 på BKK-MUC. Ergo ingen F...Noen som vet sjansen for at de bytter tilbake til 747 igjen..? Avreise er jo ikke før i desember..
    Eller er det bare å se på alternative ruter til CDG, LHR og FRA? Dette måtte selvfølgelig skje..Med ulovlig ruting på turen ned vil jo ikke Tallinn røre bookingen..
    Svensken som ringte meg fra 05400 virket ialefall behjelpelig med å prøve å finne ledig F, men kunne ikke finne noe..

20. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,580
    Bonuspoeng:
    183

Virker være permanent Bangkok – Munich eff 28OCT18 777-300ER replaces 747-400, 1 daily (This marks the end of Thai’s 747 service to Europe) ref
    https://www.routesonline.com/news/3...ernational-w18-service-changes-as-of-03sep18/

Vinterprogrammet pleier uansett være frem til slutten av mars.

Er i samme båt som deg med bkk-muc men har heldigvis lovlig routing. Og har funnet F alternativ via LHR

Del denne siden