Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. henrikbk

    henrikbk Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    La inn bud som du sa, og fikk oppgradering i pluss for 25 000 poeng per. pers.
    Tenker at dette kan gi meg fordel når jeg spør pent i skranken på Kastrup om det er mulig med enda en oppgradering ;)
     
    Gullars liker dette
  2. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    To spørsmål om booking av F mellom SIN og AKL:
    1) Når det står F4 A2 på SIN-AKL med 77W, hva betyr egentlig A2?
    2) Bookes CPH-SIN-AKL som married segments eller hver for seg? Når jeg allerede har tatt to seter på CPH-SIN, kan det sperre for SIN-AKL dersom disse er married segments?
     
  3. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    F Er fullpris biletter. Så F4 betyr 4 full flex 4 til salgs. Mens A står for rabatert first eller/saver.
    Det er alt Så 2 saver first til salgs per dags dato;)
     
    Gullars liker dette
  4. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Veldig nyttig. Takk! Og når SQ har sluppet billetter på CPH-SIN og SIN-AKL, er det da noe kjent mønster i at det må være A4 også, eller er F4 tilstrekkelig?
     
  5. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    På cph-sin var a2 et godt indisium på at det kom til å bli O2(award first). Tror ikke jeg har sett a4 på en kabin med 4 First seter. Men har lite data her, så ikke ta alt for god fisk ;)
     
    Gullars liker dette
  6. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Ok, takk for info! Da tar jeg en telefon til Tallinn for å høre om det ellers slippes F-seter på denne ruten med 77W, og om det eventuelt kan være noe married segments-trøbbel med i bildet her.
     
  7. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Joda, F4 A4 er helt vanlig og det sikreste svaret på at det finnes to bonusbilletter.
     
    Xflipper liker dette
  8. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Spørsmål 1 ble fint besvart av @Xflipper. Når det gjelder spørsmål 2 snakket jeg med Tallinn i dag. Det er ingen tilgjengelige F-seter på SQ285 med 77W i april og mai, men det er noe tilgjengelighet på A380 i mars. Jeg fikk testet søk på både SIN-AKL og CPH-SIN-AKL, men det er ingenting som tyder på at det er married segments som er problemet. Enten slipper ikke SQ seter på denne avgangen når den flys med 77W, alternativt er jeg kanskje bare tidlig ute. Håper på det siste :)

    Har lest litt mer rundt omkring, og med veldig svak empiri å vise til virker det som om en del av de vellykkede casene er når folk har booket én og én billett. Sånt sett tillater jeg meg å være forsiktig optimist!
     
    Last edited: 23. aug 2018
  9. AMyers

    AMyers Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,

    Kan ikke se noe sted på Trumf Visa sin nettside at man får denne velkomstbonusen? Gjelder det kontinuerlig, eller er det kun tilbud som kommer i ny og ne? Takk!
     
  10. AMyers

    AMyers Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Takk, da prøver jeg.

    Er i utgangspunktet kun ute etter velkomstbonusen. Sammenlignet med å bruke MC EB Saga kombinert med Trumf kort (effetivt 35 EB per 100 kr på Norgesgruppen butikkene), gir det vel lavere bonus. Men greit alternativ :)
     
  11. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    På alle Norgesgruppen sine butikker (Kiwi, Meny, etc.) tar de Amex.
     
  12. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Som indahla sa...Har til gode å finne noen Norgesgrupe-butikker som ikke tar amex - liten som stor.

    I tillegg - Rema tar stort sett ikke amex (det finnes noen unntak, men hovedregelen er at de ikke tar, og noen gjør det). Coop OBs tar alle jeg har prøvd på. På coop extra har jeg bare prøvd 2 stk. Min lokale (som ligger i høyinntektsstrøk) tar ikke, mens den 5 minutter vekke (i lavinntektsstrøk) tar. Prøvd 1 mega også (i Bergens svar på Bærum) der de tok. Så for coop tar de, med noen få unntak.
     
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Visstnok så funker det ikke på Kiwi Vadsø..
     
  14. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Ekke det i Russland...? ;)
     
    Blaa liker dette
  15. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe, jaja. Tror aldri jeg havner i den situasjonen at jeg forbarmer meg over at den butikken avviser mitt Amex :p

    On a sidenote...du vet du er bonushore, når du er usikker på om du skal bestille noe "spennende" gjennom Kondomeriet pga viatrumf eller gå for en mer anonym leverandør. Merk at jeg deler både viatrumf og paypal med familie og en del nære venner for å få omsetning på amex hvor det hadde vært en fordel å få noe litt mer diskret på kjøpslinjen, så derav mitt dilemma :p Blir vel snakk om nesten 1000 poeng til slutt om jeg skulle gå for trumfen.
     
  16. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Å sprite opp sex-livet ekke noe å være flau over :)
     
    Blaa and Swaggertarian like this.
  17. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Skal ha meg ny koffert fra bagsupport. Ser SAS nevner koffertdimensjon på 158 cm tot (l+b+h). Ser på en "mega" som er 171 (82+55+34). Tror dere jeg slipper unna med den stort sett på sas flygninger? Hvis jeg ikke sjekker den inn som spesialbaggasje på forhånd (som jeg egentlig skal, ser jeg) og bare bruker den som en vanlig - vil jeg måtte betale noe (er gullmedlem, så tenk ved kjøp av go billetter ++) eller blir det bare litt ekstraarbeid med papirer?
     
  18. thue

    thue Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Kjapt spørsmål;
    Mangler et par flyvninger på å beholde gullkortet hos SAS og booket noen flyvninger med bonuspoeng.

    Men første flyvning er ikke registret på kontoen 3 dager etterpå :/

    Er det ikke slik at bonusreiser ikke opparbeider bonuspeong, men teller som legs?
     
  19. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    jepp. Er ganske logisk at man ikke får poeng/legs for poeng reiser.
    litt som at du ikke får feriepenger på feriepenger ;)
     
  20. thue

    thue Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Og ikke opptjene poeng på bonusreiser er jo helt fair, at de ikke opparbeider legs er litt mindre forståelig. Takk for svar uansett :)
     
    Xflipper liker dette

Del denne siden