Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    596
    Likes mottatt:
    764
    Bonuspoeng:
    93
    Ah, for tett på når det er under 48 timer kanskje?
    Men de kjører kun 777ER for tiden vel?
    Fikk det ikke opp ved å prøve en fake booking på thais sider heller.
    Takk for forsøket
     
  2. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Kan vi booke Aer Lingus med eurobonus? Vises ledighet på united.com, men ikke sas.no.
     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Nope, ikke Eurowings heller..
     
    Gullars liker dette
  4. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Vi gikk for 1D og 1E begge veiene :)
     
    RoadKing liker dette
  5. henrikbk

    henrikbk Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    OSL - KBH - SFO
    SFO - KBH - OSL

    Hoppet for litt siden på et godt USA tilbud på denne reisen. Reisen er i GO og på konto har jeg rundt 50k poeng, jeg har kun medlemskort. Hva skal til for å få lounge tilgang i KBH når vi reiser utenfor sommer kampanjen til SAS? Er snakk om helgen etter at tilbudet går ut 18 august. Inne på bookingen kan jeg ikke oppgradere, får melding om å prøve med neste booking. Virker her som vi er litt "låst" eller finnes det håp?
     
  6. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,663
    Bonuspoeng:
    183
    https://www.sas.no/fly-med-oss/tilleggstjenester/lounge/

    Du betaler for lounge ved innsjekk på nett eller i selve loungen (dyrere). Eventuelt kan du prøve å by på oppgradering til Plus/Business inntil 48 timer før avreise ved å legge inn bud med plusgrade.

    https://www.sas.no/fly-med-oss/tilleggstjenester/oppgraderinger/
     
  7. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,663
    Bonuspoeng:
    183
    Klart.. skulle jeg først betalt meg inn i en lounge før CPH-SFO ville jeg gått for Eventyrlounge hvis denne ikke blir for dyr. Den er på innsiden av passkontrollen. Den blir billigere hvis du har SAS Amex Platinum eller andre kort som gir tilgang til Priority Pass
     
  8. henrikbk

    henrikbk Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Du betaler for lounge ved innsjekk på nett eller i selve loungen (dyrere). Eventuelt kan du prøve å by på oppgradering til Plus/Business inntil 48 timer før avreise ved å legge inn bud med plusgrade.



    Takk for svar.

    Oppgradering: hvor mye vil du anslå må til for å kunne få til en oppgradering i plus / business? Har hørt at SAS i blant godtar 40 000 poeng for business.

    Lounge: Eventyrlounge hørtes ut som et spennende alternativ, og 250 er jo slett ingen dårlig lounge-pris når man ellers betaler mer for både mat og øl pr. pers på Kastrup. Sjekker ut mulighetene for Priority pass
     
  9. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,663
    Bonuspoeng:
    183
    Minstepris for bud varierer med avgang og hvor man skal, men jeg vil tro det er minst 35 000 poeng fra GO-Business og 15 000 fra GO-Plus, men jeg har aldri prøvd å oppgradere til/fra SFO, så jeg er ikke helt sikker. For penger må du regne med at det er mer enn dobbelt så mye som kampanjen som går nå i sommer.
     
  10. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Kan Tallinn endre en reise gjort gjennom 05400?
     
  11. Jonkebassen

    Jonkebassen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    493
    Likes mottatt:
    3,825
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, så lenge den er innenfor reglementet. Som tydeligvis er uklart for de fleste :)
     
  12. magnusha

    magnusha YouTuber @awardviking

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    393
    Bonuspoeng:
    63
    Ang. regelverket. Prøvde i juni ved to anledninger å ha to stopp i transittsonen (skal til Australia). Har de blitt mykere i Tallinn på dette nå? Eller er det 05400 som har myknet opp?
     
  13. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,228
    Likes mottatt:
    5,403
    Bonuspoeng:
    183
    Sas.no sier det er ledig bis fra CPH til EWR og pluss fra OSL via CPH til EWR, men ikke bis fra OSL via CPH til EWR... Type married? Noen som har fått til å booke via 05400 ved en slik situasjon?

    K
     
  14. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Har vel ikke blitt mykere i Tallinn ialefall..Har forsøkt å gjøre en liten endring på en tur som er booket til New Zealand. Kom ikke på tale..
     
    magnusha liker dette
  15. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, og ein slepp heller ikkje inn i loungen til Aer Lingus på LHR med SAS-billett på veg heim etter lounge-run, uansett kor fint ein spør og prøvar å forklare. Diamantkort, Priority Pass, helsekort, kranførarsertifikat (G20) og "are you certain you haven't recently joined Star Alliance?", alt vart avvist med eit smil. (Det visste vi vel egentlig før vi prøvde, men hadde to minutt til overs og tok ein for laget mens @Misterix tømde gummibjørnautomaten i Senatorloungen.)
     
  16. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    10k på SAS MC premium, evt kan du ta det trinnsvis (begynne med billigste, få poeng, oppgradere og få refundert tidligere årsavgift etc).
    100 trumfkroner for TrumfVisa (1500 poeng)
     
  17. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    444
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan går man frem her? Bestiller Green, får 25k poeng, avbestiller og får refundert mesteparten av årsgebyret/oppgraderer(?), bestiller Gold, får 50k poeng...?
     
  18. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Ser du har helt rett. Husker ikke om det sto da jeg søkte, søkte vel i desember en gang.

    http://peterfox.no/creditcards/tips-trumf-visa-100-velkomstbonus/

    Litt eldre link, men tror den gjelder fortsatt.
     
  19. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Har du gått veien om sølv enda? Du må betale 275 kr i årsavgift for visa-debit-kortet, + 49, men det er jo a small price to pay for 6k poeng. Om du eller madammen er under 34, kan dere også søke om hvitt program (som er helt gratis for begge kort) altså 50 for 6k poeng.
    (Ble engelsk da jeg fant linken via google, dunno why :) )
    upload_2018-8-8_7-8-16.png
    Min plan er å gjøre dette selv. Gidder ikke betale for sølv tror jeg, men har fått hvitt og poeng i anledning forrige power-kampanje. Venter på vanlig MC. Vurderer å søke saga før jeg svir formuen på bolig, så får vi se :p Så er planen å prøve på ett av kortene igjen i januar 2019 (flere som sier de har fått bonusen igjen på samme kort på et senere tidspunkt i visse tilfeller).
     
    Gullars liker dette
  20. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Blir litt forvirret av SAS sin Plus-kategori:
    Plus Saver 1299
    Plus 1549
    Plus Full Flex 2799

    Trenger å bestille en billett i romjulen, men ønsker at den skal kunne kanselleres uten gebyr. Holder det da at jeg bestiller vanlig SAS Plus? Forstår at eneste forskjellen Full Flex utgjør er at man da kan endre billetten til en annen avgang uten gebyr. Er det riktig oppfattet?
     

Del denne siden